BLUP-Hjälp?

Demon

Trådstartare
Jag har ett Islandssto som fick föl i maj. Jag skulle gärna vilja veta vad båda hästarna har för blup, men jag har ingen anning om hur man får reda på det. Nån som kan hjälp mej med det? :confused:

Både stoet och hingsten måste vara bedömda för att BLUPen på fölet ska räknas, för ex BLUP-hingstar. Då tar man stoets och hingstens BLUP, lägger ihop och delar med 2. Det är fölets BLUP.

Stoets BLUP (om hon är bedömd och du inte har siffrorna) får du väl tag i via SIF.

Annars har ju de flesta hästar ett förväntat BLUP från sina föräldrar (kan ses på Worldfengur), men ett föl kan bara räkna med BLUP från bedömda föräldrar.

Okej då förstår jag.
Då får jag vänta tills mitt sto är bedömt då. Men tack för förklarningen iaf. :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar