"blup" för utländska hingstar

malinsky

Trådstartare
Hej i höstrusket!

Finns det ngn motsvarighet för blup för tex tyska, danska och irländska hingstar? Någon som vet var det går att hitta sådan info?

Sedan har jag en fundering (en till? nähä!!? *s*)
Om jag ska ta ett föl efter min foderhäst, måste jag flytta henne från det stall hon står i nu. Hon står i dag på en ridskola och det är inte bästa miljön vad jag förstår. MEN för att jag ska ha råd att ha henne själv (jag har henne på halvfoder nu) så måste jag vänta till min barnledighet är slut, och det blir till våren för att ha råd. Men då är det ju dags att inseminera? Hon måste väl få chans att acklimatiera sig också.. vilken tid är den bästa för att påbörja en ev dräktighet? Och hur lång tid tycker ni det bör gå efter flytten? :confused:

Sv: "blup" för utländska hingstar

Det finns en del avkommestatistik om utländska hingstar i svenska avel i hingstkalendern (i alla fall den senaste från 2004). Unga hingstar finns av naturliga skäl inte med.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 072
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att skaffa häst innan jag fyller trettio, vilket är om två år (:o:crazy:). Nu funderar jag på hur jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 805
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 969
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist