Blue Hors Zack

pastejja

Trådstartare
Det hade varit jättespännand eom ni som träffat avkommor till Blue Hors Zack ville dela med er av era intryck av avkommorna, gärna i jämförelse med moderstoet.
Och som nybörjare inom TAI nästa år (kanske?), hur många skick behövs per brunst? Vad ska jag räkna med att få skickat, för ett normalsto (inget problemsto) som tar sig på 1 eller 2 brunster?
/U

Sv: Blue Hors Zack

Vet inget mer om Zack än att han verkar ha förärvt sig mycket bra!

Däremot med TAI så beror det helt på stoet och veterinären. Har du sto med bra brunster och en duktig veterinär ska du klara dig på 1 skick/brunst. Jag har dock varit med om stationer som beställt 4 gånger på en brunst. Från vissa hingstar skickar man bara 2/brunst men de flesta skickar obegränsat!

Även ston som brukar fungera som klockor kan få jättekonstiga brunster som är svåra att tolka. Krockar detta dessutom med helger så är det inte lätt för veterinärerna även om jag tydligt kan se skillnad på stationerna hur mycket de beställer!

Tack för svar!
Jag är också medveten om att stonas brunster kan improvisera och "freestyla" lite vissa år, så jag förstår att frågan är svår att svara på, men det var ett bra svar du kom med. Det är lättare att gissa vad slutnotan kan hamna på om man vet ungefär vilket härad man är i.

Jag avancerar kanske lite varje år.. Först N i flera gånger, AI i år, vågar mig nog på TAI nästa år, och vem vet om det kommer en FAI senare ;). Lite feg och försiktig kan tyckas :o;):rofl:
/U

Vi har ett stoföl efter honom i år. Typmässigt är hon hittills bland det bästa mamman lämnat, gångarter har alla avkommor undan detta sto. Årets är hennes 11, hon är e Bernstein-Chagall, fick diplom som 3-åring, ELIT förra året, helsyster till Bolero. Tog sig på ett skick i första brunsten.

Några bilder på vårt stoföl
2009-08-08Flvisning115.jpg

P8190037.jpg

P8190034.jpg

En hingst vi helt klart skulle kunna andvända igen. Ska väl tillägga att han verkar lämna storlek större.

Ser jättefin ut. lite roligt, mitt sto är ju också e.Bernstein, dock inte Elit-premierad (än ;)). Roligt att få se bild!
Känns som jag har en värdig kandidat till till nästa år..
/U

Får inte länken att fungera men hittade en film på Blue Hors hemsid och det ser ut som den du länkade kommer därifrån (även om jag nu tittade på danska och inte på engelska ;). Hingsten ser kanonfin ut, och minns jag inte fel så är det samma far-morfar som i Ampere.. Och han ser ju inte tråkig ut.

Det är så himla spännande att leta bland alla hingstar. Sedan kommer det kanske någon ny förmåga i bruks.. ;)
/U

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
59 476
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 857
Senast: bollen__
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka