Blogg vett och etikett

Skuggfaxe12

Trådstartare
Har lite funderingar angående blogg vett och etikett. Funderar på folk som lägger ut bilder som inte är deras egna i sina bloggar. Är detta ok om man under/över länkar till deras sida, alternativt gör hela bilden till en länk. Vad är rätt och vad tycker ni?

Jag tycker det kan vara bra att man får uppmärksamhet för sina bilder om det nu ändå är så att de spårar tillbaka till en själv. Men det är ju samtidigt en nackdel att folk lätt tror att det är någon annans bilder :smirk: . Så det måste klart och tydligt stå att det är någon annas bilder. Vilket nog tydligast kommer fram om man har en länk ovan/under bilden, och kanske t om skriver vem det är som har rättigheter till bilden. :)
 
Sv: Blogg vett och etikett

Man får inte göra så. Du kan länka till en bild men inte publicera den i din egen blogg. Dvs, en länk som folk får klicka på för att se bilden.
 
Sv: Blogg vett och etikett

Ok. Är det det alltså som är "lagligt" så att säga, att länka till bilden? Jag har faktiskt inte satt ut någon bild som inte varit min egen, har inte bloggat så länge så det har liksom inte kommit upp än. Men jag blir ofta förundrad över alla bilder som många har i sina bloggar. Klart man vill ha schyssta bilder till sin blogg, och man får alltså "göra" dem själv :D
 
Sv: Blogg vett och etikett

Hur i hela fridens namn hamnade den här på Hästverksamhet?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 992
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 390
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp