Fortsätter att gå undan!

Medicinmottagningen ringde nyss och frågade om jag kan komma in för benmärgsprov på onsdag. Det kan jag.:banana:

Plus att den snygga och trevliga akutläkaren igår sa att det där med att jag hade normalt med EPOP var en sanning med modifikation. Jag har EPO i kroppen men inte några hisnande nivåer. Att kanske är det så att jag behöver tillskott - vilket man ser när allt kollats.
Och han sa glatt att det goda i det hela är att min blodbrist inte är något farligt. Bara besvärligt. Det tackar jag för!

Nu har jag en påse blod i mig och kan ägna mig åt att städa löv och skräp hela påskveckan utan att däcka. Kanske ska köra in och köpa en pava rött för att fira....... Det ska visst vara bra med rödvin när man är krasslig säger de :rofl:

Har funderat på detta. Lider själv av vad de tror är anemi. Dåligt med både b12 och järn. Ska knapra fyra tabletter om dagen. Tyvärr är tabletterna inte sådär fantastiskt trevliga mot magen (och jag har redan ibs, så det blir med andra ord kaos i magen) så det blir sällan 4 per dag.

Är riktigt trött på att gå runt och inte orka någonting. Har svårt att vara vaken en hel arbetsdag. Varenda lediga dag behöver jag ta flera "power naps" och jag känner av yrsel etc var och varannan dag.

De har nämnt att jag eventuellt skulle få blodöverföring istället, vilket känns läskigt. Är det värt det?

Har funderat på detta. Lider själv av vad de tror är anemi. Dåligt med både b12 och järn. Ska knapra fyra tabletter om dagen. Tyvärr är tabletterna inte sådär fantastiskt trevliga mot magen (och jag har redan ibs, så det blir med andra ord kaos i magen) så det blir sällan 4 per dag.

Är riktigt trött på att gå runt och inte orka någonting. Har svårt att vara vaken en hel arbetsdag. Varenda lediga dag behöver jag ta flera "power naps" och jag känner av yrsel etc var och varannan dag.

De har nämnt att jag eventuellt skulle få blodöverföring istället, vilket känns läskigt. Är det värt det?
Klart värt det! Jag blev piggare på några dagar, när jag fick blod.

Inte minsta läskigt. :)

Man bara ligger där och blir gladare och piggare för varje minut. Första gången jag fick blod tyckte jag till och med att rummet blev ljusare :rofl:
Släpade mig in till sjukhuset och vinglade runt tills jag fick lägga mig ner. Och skuttade ut därifrån några timmar senare pigg som en mört. Glad och rosig. :D.

Nu har jag fått blod så många gånger att de inte vägar ge mig mer - jag har för höga nivåer i depåerna i kroppen. Och benmärgsprovet lyckades inte. De fick inte tillräckligt bra material för att kunna bedöma. Ska ta nytt prov på blodmottagningen den 7. Så jag går och håller mig i väggarna och folk kommenterar att jag ser blek ut.

Får du erbjudande om blod - ta det!! Det ändrar livet totalt, på bara nån timme.
Sover bra efter blodet, har inte det minsta ont nånstans och är pigg och klar i huvudet. Så gissa om jag önskar att min kropp kunde skärpa till sig.....

Min mamma fick blod en gång efter cancerbehandlingen. Rena uppåttjacket!

Körde dit en likblek sengångaraktig utmattad varelse, och kvitterade ut en rosig, markant spänstigare och vilt pladdrande mamma. Hur häftigt som helst!

Då ska jag nog kanske be om blod då. För nu börjar arbetsförmågan att försämras och det blir rätt påtagligt. Vill verkligen arbeta och vill orka med en himla massa!

Känns så hemskt att bli begränsad mot sin vilja.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: manda
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama