Blod i bröstmjölken

hjärter_dam

Trådstartare
Upptäckte idag i duschen att det kommer lite blod i bröstmjölken från höger bröst. Jag slutade amma för en dryg månad sedan men det kommer fortfarnade lite mjölk om jag handmjölkar. Det har inte blött någon gång förut, varken under eller efter amning. Någon som haft liknande? Det syns inget utanpå bröstet och jag mår bra i övrigt, ingen feber eller några förhårdnader i bröstet. Skulle ni kollat upp det med vården?

Upptäckte idag i duschen att det kommer lite blod i bröstmjölken från höger bröst. Jag slutade amma för en dryg månad sedan men det kommer fortfarnade lite mjölk om jag handmjölkar. Det har inte blött någon gång förut, varken under eller efter amning. Någon som haft liknande? Det syns inget utanpå bröstet och jag mår bra i övrigt, ingen feber eller några förhårdnader i bröstet. Skulle ni kollat upp det med vården?
Japp det där skulle jag kollat upp på direkten!

Det finns en massa tänkbara ofarliga scenarion; bröstmjölken har börjat sina och då blev iaf min mörkare, enkel infektion, du stressar bröstet när du handmjölkar och fått en bristning.
Men det kan ju, Gud förbjude, vara något mycket allvarligare! Ring vårdcentral first thing imorgon bitti!

Mvh Miks

Tack @Miks för ditt svar!

Efter att ha dissekerat mjölken lite till tror jag inte längre att det är blod, mjölken har en mer rosa/brunaktig nyans men inga strimmor som det borde vara om det var blod. Det verkar bara komma ur en mjölkgång för beroende på hur jag mjölkar kommer det vanlig mjölk eller den missfärgade. Efter att ha mjölkar ur en liten stund slutade det komma missfärgad mjölk så det kanske var något som blivit stående i mjölkgången eller nåt? Avvaktar lite och ser hur det utvecklar sig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Känns som att vi har hamnat i ett moment 22 med sonen. Han är 3,5 månad och går inte upp i vikt som han ska på enbart amningen (tappat...
2
Svar
38
· Visningar
4 679
Senast: inverterad
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 242
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Zody
·
Gravid - 1år Jag hade verkligen sett fram emot att amma, mysa med min lilla bebis och ha maten med mig precis överallt lagom varm och perfekt...
2
Svar
24
· Visningar
2 274
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar