Blod från vaginan. Vad är det??

Thrandur

Trådstartare
Mitt sto som beräknades nedkomma den 26/4 släppte slemproppen för en vecka sedan, men idag såg jag en blodsdroppe som kom ur vaginan..
Är detta ett tecken till eller är det onormalt? :confused:

Usch, det var nog sista gången jag betäckte. Jag är ju oroligare än när jag själv var gravid! :crazy:

Ta det lugnt, det är fortfarande slemproppen som 'spökar' (släpper), och den släpper inte alltid hela på en gång.. kan släppa bitvis under flera veckor och även återbildas.. OCH släppa igen!! ;)

Hänger på i denna slemproppstråd. :D
Upptäckte på mitt sto nu ikväll då jag tog in henne att hon hade gult "slem" vid o i "öppningen" o på benen. Eller det var inte som slem heller, mer kornigt och gult lixom. Slemproppen?

Japp, då det torkat så blir det som 'typ frömjöl' (svagt senapsfärgat) mellan fingertopparna.. om man känner på det! :)

Ja det är ju EXAKT så det var o såg ut, o ja, jag kände på det. ;)
Det var alltså slemproppen..
Hm...men jag antar att det ändå inte betyder att fölningen behöver vara nära? Eller ja, nära är det ju, 2½ vecka tills beräknat datum. Men slemproppen kan släppa flera veckor i förväg, visst var det så?

Ha! Men då var det det jag såg/kände på mitt sto med! Tänkte inte ens närmare på det...men precis som beskrivet var det gult o intorkat, små klumpar liksom frömjöl. Så här efteråt minns jag däremot inte NÄR jag såg det. :)

Det verkar närma sig nu iallafall. Hon har fått mjölk (förstagångare) och är alldeles svullen bak. Hon tryckte sig emot oss i hagen igår och backade in i oss för att rumpan skulle få stöd.

Hon har sammandragningar hela tiden och magen är stenhård och stor som en fotboll!
Det här är värsta rysaren.. :crazy:

Mitt sto fölade två dagar efter slemproppen släppt, men det kan säker vara ganska individuellt. Men börja hålla utkik efter andra tecken ännu nogrannare! Lycka Till!! :)

Hon har dessutom fått märkbart större juver under natten. Ena sidan har till o från varit större, men nu var hela juvert jämnstort. :)
Men jag tror att det är ett bra tag kvar jag..
Men har henne under övervakning iaf nattetid där vi har kamera. Ser hennes hage från köksfönstret osså. :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 944
Senast: emma-vsm
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Varning för bild på sår. För ett par veckor märkte jag att Bruce tvättade sig lite väl maniskt på ena baktassen. Jag tittade och...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka