lingonben
Trådstartare
Utan några skrikmetoder alltså? Jag är stort behov av att+ få lite hopp och peppning just nu. Min bebis är nio månader och har sovit hela nätter sex-sju gånger i sitt liv. Just nu är han sen tre veckor tillbaka inne i en fas då han vill tillbringa hela natten som ett litet plåster intill mig, med tutten i mun. Och vaknar och gnäller/skriker nån gång i timmen ungefär. Han hade en liknande period från fyra till sex månaders ålder. Tiden däremellan sov han bättre, ca fyra uppvak per natt men kunde tröstas med napp eller vyssjande. Så hans dåliga sömnperioder stämmer bra med utvecklingssprånget vid fyra månader och separationsångesten nu. Han blir lessen så fort jag försvinner utom synhåll dagtid sen några veckor tillbaka. Den här konstanta sömnbristen håller på att knäcka mig fullständigt. Orkar inte uppskatta min fine aktive lille son tillräckligt. Vågar inte prata med BVC om saken efter förra perioden, då de sa åt mig att jag inte fick "låta honom styra oss så" och tryckte en broschyr med olika skrikmetoder (5MM, SHN) i handen på mig. Men om man inte vill låta sitt barn skrika då, när det är helt tydligt att det är föräldratryggheten han vill ha? Blir det någonsin bättre av sig självt? De enkla lösningarna, som att ge mycket mat och närhet har vi redan genomfört. Han satt i knä/sjal/sele hela dagarna under sina fem första månader. Sen ville han ner på golvet, och nu flänger han upp kroppen i en irriterad spännbåge när jag bär honom i sele. Och nej, vi har inte "gjort något" mot honom som att försöka tvinga honom att somna ensam eller ignorera honom. Han bara är så här.
/ledsen ledsen lingonben
/ledsen ledsen lingonben