Blir så trött....

Atlas

Trådstartare
Hittade en sadel o kom överrens med henne om att hon skulle skicka den på måndag m bussgods...på tors hade den ej kommit än så då mailade jag henne igen. Då fick jag svar att hon varit sjuk men hade skickat den i onsdags. Nu är det torsdag igen en vecka senare och jag har ej fått nå¨gon sadel. Då mailade jag henne o sa att jag ej kunde vänta längre på sadeln, hon svarar att då får jag stå för frakterna för bussgods kunde ta upp till 3 veckor. Är det någon som vet om det kan stämma?? Visst kan jag bet frakt men är d min skyldighet? Snälla, någon som är juridiskt kunnig kan väl svara!! :cry:

Sv: Blir så trött....

När jag skickade en sadel med Buusgods så tog det bara 2 dagar.
Vart skickar hon den då ifrån? Från någon annan kontinent?
Du borde ringa henne och fråga henne efter kvittonumret som hon fått när hon skickat in sadeln, och sedan ringa Bussgods och kolla med dom vart den tagit vägen. Har hon inget kvittonr så har hon sannolikt inte skickat sadeln.
Lycka till.

Nej, jag tror heller inte att hon skickat den. D är ca 20mil emellan oss o när jag köpte en sadel fr Haparanda förra året fick jag den på 2dgr.
Jag hade aldrig bestämt mig för den om hon inte lovat att sända den på måndag. Jag har alla mail sparade o d står ju klart o tydligt att hon har låda o att hon lovar att sända den direkt på mån..
Man kan ju söka på internet på bussgods men d tycker jag att hon får göra själv...är jag dum då? Visst ville jag ha sadeln!! Men nu vill man ju inte gärna köpa den längre,hmm (vrång norrlänning :devil: )
Det känns ju olustigt, man vill ju vara seriös o att allt ska funka..

Det ska bara ta ca 3 dagar. Har skickat 2 sadlar med bussgods och fått en och det har aldrig tagit längre tid, trots att den skickats till/från södra sverige till Jämtland.

Så det verkar konstigt tycker jag...

Fast om du söker den själv och kan bevisa att hon inte har skickat den ännu, så är det lättare för dig att ta tillbaks köpet än om sadeln redan är på väg, då kan det bli krångligare.

jaa, det är väl så...men gäller ingen ångervecka..???eller nåt när man köper av privatpers? jag tycker ju synd om henne med, men tonen har ju inte varit så "hjärtlig" nu precis :crazy:

Be henne om godsnumret. Hon ska ha fått ett kvitto när hon lämnade paketet till bussgods, med det numret kan du spåra hur långt paketet kommit.

Nej det tar inte 3 veckor :smirk: ca 2 dagar från norra till södra sverige.Med både post å bussgods.Tror snarare det är latmasken i säljaren som säger detta så hon ska slippa gå å posta den på ett par dagar.Eller så har hon tänkt lura dig :crazy:

Kan inget annat än :) ,satt i samma sits för 2 månader sedan.En loksele skulle skickas hit och hon lovade dyrt o heligt att den var skickad.1Veckas försening pga hon hade långt till bussen eller att hon hade vart sjuk (kanske samma person vi råkat ut för???)men ialla fall hon hade sen skickat den sa hon.Väntade 4 veckor med intensiv mailkontakt hon bedyrade att hon skickat den.Till slut gav jag upp.Hon lovade att hon skulle ringa bussbolaget o kolla upp och hon skulle maila godsnr osv,inget kom.SÅ :mad: ärliga är människor nu förtiden.

Det finns inget som heter "ångervecka". Hos butiker kan man få lämna tillbaka en vara om man kommit överens om det, men det finns inget som tvingar en butik att ta tillbaka en vara utan överenskommelse om det inte är något fel på varan. Samma sak mellan privatpersoner, har man inte avtalat om "ångervecka" så kan man inte i efterhand komma och kräva att ett köp ska gå tillbaka.

Tänkte bara tala om att ingen sadel har dykt upp än....Har heller inte hört mer från henne sedan jag sa att jag skulle kolla upp om jag verkligen måste stå för frakt då hon ej skickat den när hon lovat.
Det måste ju stå på paketet (om d kommer) när hon lämnat in det. Synd att d inte fanns ångervecka mellan privatpersoner.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 723
Senast: emma-vsm
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 027
Senast: Lime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama