Blir du någonsin trött på din hund?

Sv: Blir du någonsin trött på din hund?

Nej, faktiskt inte. Ibland tänker jag så om hästen, men bara när det är dåligt väder :D
Å jag känner att jag försummar kaninerna för tillfället men dom ska få en stor utegård till sommaren så då kommer det kännas bättre. Lite mer vettigt kaninliv så att säga än att sitta i bur.

Men nej, är aldrig trött på hunden. Jag går hemma och hon är mitt sällskap och i våran familj så är jag hennes bästa vän. Alltid mig hon följer efter, sover med i soffan och i sängen varje natt. Vill alltid vara med mig. Min tjej :love:

Nej aldrig. Han är med mig i stort sätt hela dygnet (jag pluggar på distans) och dom gånger jag måste lämna iväg honom ( typ när jag jobbar vilket är nån gång i veckan) tycker jag att det är trist för jag vill ju ha honom med, typ alltid och överallt!

Men för det mesta så går det snabbt att komma ihåg hur mycket jag älskar dem och varför. :love:

Ja, det är väl en väldig tur! :love:

till alla: skönt att höra att fler kan bli trötta på sina älsklingar ibland. För det mesta är de ju helt ljuvliga men ibland är man själv inte på topp.

Jo, särskilt när jag mår dåligt.

Nu är inte senaste hunden (snart 2 år) så uppfostrad heller, pga sjukdom som kommit emellan. Så nej, det är inte hans fel men ibland känner jag bara :wtf:

*kl*

Jag har en dobbishane på 2,5 år. Räcker det som svar? ;)
Det händer oftast när hundf*n för 10 gången samma dag går igång och "leker" med kattjäkeln och vägrar lyssna..

Sedan oktober har det hänt minst en gång i veckan att jag har funderat på att sälja både hund och sambo på blocket, dra utomlands och bara bry mig om mig själv och ingen annan under resten av mitt liv.

Men då har min hund separationsångest som i perioder inneburit att vi inte ens har kunnat slänga sopor i två minuter utan att hon fått panik, och när hon fyllde två år utan att det blivit det minsta bättre så dippade jag rätt ordentligt. Jag mår lite bättre nu, men onekligen skulle det vara rätt skönt att kunna tvätta eller springa på affären en sväng utan att sambon eller jag är hemma med hunden..

Ja. Jag är faktiskt så less och så rädd att få en till hund med separationsångest att jag nog aldrig kommer köpa en ny hund.

Visst älskar jag Caesar men fy vad det sliter. Jag fick ju efter enormt arbete en normal hund i ett par år som kunde vara ensam några timmar men. Efter bakslaget för två år sedan har jag faktiskt gett upp. Jag orkar inte träna mer.

Senast ändrad:

Nej, min hund gör inget väsen av sig inomhus. Han är oftast inte ens i samma rum. Katterna däremot är billiga rätt ofta :D

Allvarligt talat så tycker jag inte att du och din sambo ska förstöra era liv med att vara så bundna till att passa denna hund. Ni kan och ska ha roligare tycker jag. En hund ska tillföra lycka till ägaren. Livet är helt enkelt för kort.

Jag skulle inte behålla den hund ni beskriver. Jag har ju sålt två hundar. Den ena kämpade jag och tränade med i 7 jävla år men hon blev aldrig riktigt som jag önskade. Det är det bästa jag gjort när jag sålde henne. De som köpte henne är superlyckliga och hunden är lycklig. Jag kommer ALDRIG mer behålla ett djur länge om jag inte är riktigt nöjd med den.

Nu har jag två hundar, de bästar hundar någonsin och jag är såå glad för dem. Det är så det ska vara. De finns såna för er också.

Lycka till

kl
Ja, inte för att han egentligen är jobbig utan på att jag konstant står till randen till utmatningsdepression. Nu kan jag inte ignorera honom om han kommer och vill träna eller leka då det är mer egna initiativ jag försöker få fram.

KL

Självklart blir jag irriterad och less på dem ibland, precis som på de flesta andra individer som jag lever nära inpå. Det har dock som regel mer att göra med att jag är trött, hungrig och stressad än att det är deras "fel"

Sedan kan jag ibland bli lite trött på att alltid ha ansvar för andra individer och att i all planering alltid fundera över hur det funkar för hundarna. Ibland kan jag känna mig lite låst och begränsad, men jag skulle aldrig vilja byta ut det liv jag lever. Och efter att ha varit iväg och lämnat hundarna hos mamma en helg längtar jag ihjäl mig efter dem och vill inget annat än att hänga med dem :)

Men jag tröttnar aldrig på dem som individer och jag tröttnar aldrig såtillvida att jag inte skulle vilja ha hund alls.

Jag skulle inte behålla den hund ni beskriver. Jag har ju sålt två hundar. Den ena kämpade jag och tränade med i 7 jävla år men hon blev aldrig riktigt som jag önskade. Det är det bästa jag gjort när jag sålde henne. De som köpte henne är superlyckliga och hunden är lycklig. Jag kommer ALDRIG mer behålla ett djur länge om jag inte är riktigt nöjd med den.

Jag har samma erfarenhet. Min tidigare tik var världens snällaste och mest okomplicerade tik men vi "klickade" aldrig, träningen funkade aldrig och det var helt enkelt svårt att göra något roligt ihop. Vi förstod helt enkelt inte varandra. Jag hade henne i fyra år och omplacerade henne förra vintern (pga sjukdom hos mig) och insåg rätt snabbt att det borde jag gjort för länge sen. Hon hamnade i ett hem där de gillar henne för den hon är och hon stortrivdes från dag ett!

Under tiden jag hade henne skaffade jag en hund till som verkligen var min typ av hund. Han var allt jag velat ha och drömt om i många år! Förutom att han verkligen inte gillar barn och jag blev förstås gravid snart efter att han flyttat hem till oss. Då var det hunden som inte längre trivdes hos oss och tydligt visade det så han omplacerades också för en kort tid sedan efter att jag gjort "allt" i två år för att få det att fungera. Även här fick han det otroligt mycket bättre efter flytten.

Nu känns det dock oerhört sjukt att sitta helt utan hund... :(

De gånger jag har velat sälja mina hundar och känt mig trött på dem, för visst har det hänt, har det allt som oftast berott på brister hos mig själv i tid och ork eller att vi helt enkelt inte varit kompatibla.

Har aldrig varit trött på hundarna, som individer. Men jag kan bli tillfälligt trött på hunderiet, så att säga...

En timme ut för att träna i underkylt regn, direkt efter jobbet, hungrig, trött, tjurig - med en stretande upphetsad Lillfjolla som far runt som en toka. Det FINNS ju absolut stunder då jag hellre hade legat i soffan och käkat praliner med en god bok. Företrädesvis med lilla Fröken Lillfjoll bredvid som mattevärmare. :love:

Samma sak när någon spytt upp halvsmält fiskmås på hela vardagsrumsmattan. När någon stulit broccolipajen som stod i köket på upptining. När någon hämtat alla mattor i hela lägenheten och staplat upp dem i sin bädd. När någon rullat sig i gödselstacken. När någon smitit iväg på egna äventyr och måste anmälas försvunnen för att upptäckas och köras hem med poliseskort i piketbuss. (true story)

Alltså ja. Ibland funderar jag på om det inte vore lättare med en hamster. Men så får jag en sådan där lång hundblick så hjärtat smälter, och allt annat glöms bort. :bump:

Jag tror det är svårt att omplacera Caesar, han är ju rent löjligt förarbunden. Speciellt efter rymmningen. Den hundvakten beskrev hur han stack som en målsökande missil iväg dit jag åkt ifrån. I efterhand fick Vi reda på att han till och med passerade "råttbuskarna" utan att stanna, det är som om en labbe skulle passera ett korvberg...

Jag vågar inte ens ha någon annan hundvakt än exet och min "hundtant" som ju känt honom i fem år ifall han skulle kunna rymma igen.

Senast ändrad:

Jo, varje gång hon inleder morgonen kl 5 med att spy.

jo, jag har stunder då den lilla nakna är jäkligt billig, han är så otroligt svår att motivera och jag tröttnar ibland på att ena dagen ha en kaxig fjollhund i snöret och en livrädd dammtuss i samma snöre fast dagen efter. Har kontakt med en tränare som hjälper mig att hantera alla känslor denna lilla hund hyser, främst rädslor då..... Men de dagarna när han kryper runt och bara ser strykrädd ut vet jag inte om det är värt besväret.

Men när han kommer studsandes för att leka med mig och "korren", eller när han kryper upp i min famn för att mysa framför brasan, eller när vi springer i skogen nere på markerna, eller när han och jag åker 4hjuling - då glömmer jag det tråkiga. Tills nästa dag, då han förvandlats till antingen Hulken i naket, 4bent och 4 kilo tungt format, eller en dammtuss som ligger under trappen och tror att världen faller ner på honom om han andas..... Han är en svår hund, enligt min tränare är det osäkerhet och extremt mycket rädslor som ligger bakom hans hysteriska svängningar, men vissa dagar hjälper det inte att veta det, det ÄR jobbigt då....

Nej...jag har inte känt så med min nuvarande hund. Nu är han iofs bara 11 mån...mitt i slyngelåldern ;) men denna gången gjorde jag ett väldigt genomtänkt rasval och tog även en nooooga titt på individerna i uppfödningen. Tillslut har jag hittat min hund!!

Vägen hit var lång. Jag har som några andra här har nämnt haft en hund med svår separationsångest. Det kan ta död på det mesta som är roligt med att äga hund. Han hade några hyss till också. Efter några år insåg jag att vi passade faktiskt inte ihop och jag kunde inte ge honom ett lyckligt liv och han i sin tur dränerade all lycka ur mig med att vara hundägare. Jag omplacerade honom. Han fick ett perfekt hem för sina "problem" och blev en älskad hund med ett långt och lyckligt liv. Jag blev av med ett ständigt dåligt samvete.

Ingen höjer på ögonbrynen om man säljer en häst man inte klickar med och köper en ny. Men fortfarande kan det vara lite "fult" att ge upp och omplacera en hund.

Min andra hund blev ett bättre köp. Mer genomtänkt, men inte tillräckligt. Fanns dagar då jag var less. Riktigt less. Det var också en hund som krävde betydligt mer än vad jag hade haft i planerna. Men nu var hon här och det var bara att göra jobbet.

Trodde inte det någonsin skulle bli någon mer hund efter dessa två. Hund var sååå mycket jobb. Jag höll mig till häst istället.
Men suget kom tillbaka och efter fyra år av noga planerande så har jag en hund som verkligen matchar mig :love:

Nej, aldrig.
Jag är också en sådan där klängig matte som gärna har med hunden in på toaletten - de sover under täcket och är med mig varje dag, hela tiden. På jobbet och hemma.
Rent socialt kan det vara lite jobbigt att Kailzie inte kommer överens med chefens cocker, men vi löser det rätt smidigt genom att turas om vid rastningarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar