Blir du någonsin trött på din hund?

Sv: Blir du någonsin trött på din hund?

KL

Nej, men jag kan tänka mig att hundarna ibland vill ge bort mig ;)

Jag är en såndär klängig matte som gärna har sällskap på toa, kräver minst en hund i sängen och tvångsgosar i soffan. Tycker det är jobbigt att lämna dem för att åka och jobba, även om de har sällskap av husse, och gärna ser att jag åker så de får sova ifred :o

Gud ja. Jag har en flat som är 1,5 år. Räcker det som förklaring :laugh:

Absolut! Mellan att han var 1- 2,5 år fick jag inte plugga. Även om jag hade varit ut med honom och gjort en massa saker så skulle han ha uppmärksamhet igen efter 10 minuter. Han ställde sig och petade med noset på mitt ben när jag satt vid skrivbordet, jämt! Då sålde jag honom nästan på blocket. Tur att jag inte hade några pengar så jag kunde lägga in annonsen för jag hade ångrat mig för evigt!

Idag så är det sällan att jag blir less men jag var långledig över jul och då var det skitjobbigt. Kläng, kläng och mera kläng. Tur att det är (klart!) övervägande positivt, jag hade nämligen inte kunnat leva med mig själv utan honom just nu :love:

Gamle hunden kan jag känna så med ibland eftersom han nu på äldre dar beter sig som jag vet inte vad....

Yngre hunden är en 2årig flat och han har nästan alltid varit enkel och lättsam.

Överlag är det sällan jag är trött på hundarna faktiskt.

Jadå. Jag blir oftare less på att de inte sköter sig än vad jag är på själva hundägandet.

Och så blir jag irriterad på när allergihunden kliar sig :o

Faktiskt inte. De är alltid nära men inte ivägen eller pockar på uppmärksamhet, följer inte efter mig jo en går med mig till toa ibland. Men däremot Bichonen jag passar! Alltså inte det att han pockar på uppmärksamhet utan skällandet på allt! På ALLA ljud utifrån även om han är en smula bättre nu när han blivit 2...
Hade inte klarat av hundar som ska ligga i knät HELA tiden t ex. Lagom är bäst.
MEN klarar inte av ljudet när vinthunden slickar sig. Förmodligen för att den andra hunden slickade sig pga klåda förut.
Gillar inte heller att vinthunden ska skälla så förbenet när han leker ute. Det enda bra med det är att allt vilt sticker långt bort =)

Nej. Eventuellt då hon var liten och jävligt jobbig. Åt allt. Hyperaktiv.

Men inte på många år. Är hon ivägen ber jag henne gå bort.

På våra gamla hundar kunde jag känna så. Två brukshundar och småbarnsåren med mängder av dagisinfektioner så var jag trött, så väldigt trött. Dåligt samvete ofta och lätt utbränd på det hela. Sen var det mycket veterinärbesök sista åren, tumörsjukdomar och elände.

Tog ett år efter att sista lämnat oss till jag kände sug efter hund igen.

Men nu är det annat. Barnen är tonåringar och jag har all ork och tid till hunden. Lättare hund har jag aldrig haft heller. Så totalt avslappnad i hemmet från dagen han klev genom dörren. Var som han alltid bott här.
Enda gångerna jag blir riktigt irriterad på han är att han verkar se det som sin uppgift i livet att finna alla människor som enligt honom är vilse i skogen där vi bor....Ja, vår tomt gränsar till ett populärt motionsspår....För första gången efter 15 år som hundägare inser jag att staket blir ett måste...:cautious:

Nej det blir jag inte. Jag lever med min hund dygnet runt och har bara varit ifrån honom tre gånger när jag har legat på sjukhus om man inte räknar när jag är och handlar en gång i veckan.
Ligger han inte bredvid mig i sängen så kan jag inte sova och jag älskar att ha honom hos mig. Är det någon jag blir irriterad/trött på så är det mig själv om han behöver något jag just då inte kan ge honom.

Kl

Jag blir trött på hundarna när vi inte får sova på nätterna, annars blir jag inte det. I natt fick vi inte sova, Loka skulle upp och kolla, rista, slicka på tassar osv. Det kommer och går i perioder det där, men nu när jag är lite jetlaggad är det skitjobbigt...

*kl*

Jodå. Två wachtlar som är lätt stolliga och understimulerade, ungefär 2 månader kvar till jaktsäsong… Då är det inte ens kul :p
Men det kan iofs lika väl vara att jag känner mig otillräcklig som matte, som trots spår, motion av alla de slag och hjärngympa inte får dom nöjda nog. Haha.

Lillan var ganska billig häromdagen, när hon ätit upp min andra laddarsladd till datorn, på en vecka..

Senast ändrad:

*kl*

Jodå. Två wachtlar som är lätt stolliga och understimulerade, ungefär 2 månader kvar till jaktsäsong… Då är det inte ens kul :p
Men det kan iofs lika väl vara att jag känner mig otillräcklig som matte, som trots spår, motion av alla de slag och hjärngympa inte får dom nöjda nog. Haha.

Lillan var ganska billig häromdagen, när hon ätit upp min andra laddarsladd till datorn, på en vecka..

Hm jag har förträngt hösten innan jaktsäsong... ;) Och när de är små är de billiga rätt ofta... Våran roade sig med att tugga telefonsladden i 2 cm bitar... Fast då var jag mest glad att han inte hade lyckats plocka ner elkabeln istället...

När han inte äter upp sin mat eller när han vägrar lyssna på "kom" (det är så mycket roligare att ligga kvar utomhus i en snödriva :grin:). Men annars är han min lilla prins :love:

Jodå, jag brukar beskriva vår relation som mellan 2 systrar. Ibland har vi båda typ pms och bara kan inte göra något tillsammans. Tråkigt nog är vi fortfarande otajmade i aktiviteten, när jag vill vill inte hon och när hon vill så vill inte jag :o samma när det gäller att gosa.

Men trots att vi inte alltid kommer överens så älskar vi varandra och när vi väl vill åt samma håll då jäklar är det underbart :love:

Oftast är det egentligen inte henne jag är trött på utan det är alla måsten som blir av att bara äga en hund tex promenader i ur och skur. Skyller dock detta på min orkeslöshet överlag...

Hm jag har förträngt hösten innan jaktsäsong... ;) Och när de är små är de billiga rätt ofta... Våran roade sig med att tugga telefonsladden i 2 cm bitar... Fast då var jag mest glad att han inte hade lyckats plocka ner elkabeln istället...

Precis innan jaktsäsong är verkligen hemskt :p

Ipod käkade skor för typ 5000 när han var valp.. Då var han också billig...

Oh ja, det blir jag. När jag är seg och bara vill ligga i fosterställning i soffan och han tittar på mig med en glad och förväntansfull blick TROTS att husse varit i skogen hela morgonen och tränat sök... Eller när jag är så vansinnigt trött på morgonen och han studsar upp ur sängen, överlycklig och tycker att vi ska hitta på massorgenastnukomigendåmatte!!!!. Då vill jag helst stoppa ner honom i en byrålåda och ta fram honom ett par timmar senare, när jag också vaknat till liv :angel:

Jag kan väl ibland känna att jag inte orkar, men det är väl aldrig egentligen riktat mot hundarna utan då är det mer att jag inte känner för att ta mig upp ur sängen alls.
Hundarna kan göra mig irriterad ibland men jag är en väldigt tålmodig hundägare för det mesta :)

Jadå. När den stora tycker att andra hundar är fula och läskiga och måste försvinna. När den lilla testar sin röstkapacitet lite för nära mina trumhinnor. När jag försöker koncentrera mig på jobbet och de bestämmer sig för att det är dags för en brottningsmatch på köksgolvet. :banghead:

Men för det mesta så går det snabbt att komma ihåg hur mycket jag älskar dem och varför. :love:

Två hundar har jag lessnat på och därför sålt. De jag har nu är underbara. Någon enstaka gång blir jag less om någon har rullat sig i kattskit :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar