Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos mig finns det fler än någonsin. Det verkar som den blöta sensommaren/hösten var rena boosten för dem och deras ägg.Med tanke på värmen och torkan som har hållit i sig ett bra tag nu och verkar fortsätta hålla i sig, kommer det bli färre mördarsniglar i år? Försökte fråga i en snigelgrupp på FB men fick inga svar. Vad tror ni?
Jag tror det blir fler hos mig. Snön har legat tjock under lång tid i vinter vilket bör ha varit isolerande trots kyla = fler som överlevt. Och det är inte speciellt torrt här, det har regnat ganska friskt under våren...Med tanke på värmen och torkan som har hållit i sig ett bra tag nu och verkar fortsätta hålla i sig, kommer det bli färre mördarsniglar i år? Försökte fråga i en snigelgrupp på FB men fick inga svar. Vad tror ni?
I vilken del av landet bor du?Med tanke på värmen och torkan som har hållit i sig ett bra tag nu och verkar fortsätta hålla i sig, kommer det bli färre mördarsniglar i år? Försökte fråga i en snigelgrupp på FB men fick inga svar. Vad tror ni?
@Badger Jag har satt sån där gräskantlist av metall runt rabatterna - finns att köpa lite överallt, även ICA Maxi. En rulle, blir lite rostig. PÅ den sätter jag koppartejp hela vägen. Mirakels mirakel - det fungerar! Sniglarna kryper inte över koppartejpen!! Utan den hade jag inte haft en blomma nånstans. Igår gjorde jag likadant runt en ställning där jag har bönor. Man får se till att sniglarna inte når in via nån utstickande gren eller liknande. Jag har även satt koppartejp längs kanten på alla mina pallkragar.Vi har typ 100+ st i en rabatt på 6 m. De äter upp mina nyplanterade skitdyra blommor så kommer gå ut och döda dem i helgen. Har förut tyckt att det är hemskt men nu är det krig.
Jag samlar mina i en stor burk ihop med lite gräsklipp. Sen går jag ner i skogen med dem - det är en blöt och igenvuxen skog som de kan härja fritt i. Jag vägrar klippa av hundratals sniglar, vill inte klippa ens en…. Och snäckorna?Var gör ni av dem när ni plockat dem? Klipper och lägger i restavfallet?