Sv: Blinda kaniner
tänkte bara ge en lägesrapport om nån är intresserad.
Tyvärr gick det fort med starren på andra ögat och Sigge är nu helt blind... Ögonen är alldeles kritvita och ser lite läskiga ut.
Menn Sigge verkar må bra, håller sig dock helst i sin bur, inte alls lika pigg på att utforska lägenheten längre utan verkar då osäker och söker gärna tryggheten i sin bur vilket i och för sig inte är så konsigt. Däremot springer han flera glädjevarv runt buren när man ger mat, kommer gärna fram när man ger honom uppmärksamhet, är gärna med i lägenheten om jag bara är nära.
Tror det svider mer för mig än honom just nu. Kommer inte kunna ha honom lös på gården i sommar. Det som var så härligt att se honom springa runt och göra sina glädjeskutt. Kommer givetvis ta ut honom men det får nog bli koppel och väldigt försiktigt så han känner sig trygg. Men så länge han verkar må bra och trivas får han vara kvar, tycker dock att det känns som en såvr bedömning också.
Hur vet man när de lider av att inte se? Var går gränsen för at tha tappat livsgnistan? Sigge har alltid varit en aktiv kanin full med upptåg, nu är han lugn men samtidigt verkar han trivas. Hur skulle ni tänka? Jag tror ju egentligen jag kommer märka när det är dags, när han inte vill mera men det vore nyttigt att få veta hur ni hade resonerat....