Bli rik på hästar

Lejonelle

Trådstartare
Nu har jag gått på reklamen och tänkt att jag ska bli rik på hästar. (jag är mest vad vid att bli fattig på hästar men det är aldrig för sent att ändra sig)

Jag har plockat hem en massa travprogram och det är dubbel och tvilling och Vmedenmassaolikasiffrorefter och jag fattar ingenting.

Vad är bäst att börja med om man inte kan något om spelet? Dagens dubbel kanske, bara två rätt?

mvh
Lejonelle

Sv: Bli rik på hästar

Kanske en Harry?? (inte min förstås :angel: )
Annars är det bra att köpa Travronden, där står det hur mycket dom olika hästarna är tippade m.m. så då har man lite att gå på ;)

(Säger jag som aldrig haft mer än 5 Rätt)

Lycka till :D

tror inte på att man kan bli rik på hästar men för några veckor sedan vann jag (tyvärr delade ja med 3st andra) runt 16 tusen , inte illa pinkat :smirk:

tyvärr har ja inga bra tips, harry boy verkar enklast tkr jag :) :D

Lyckaa till ! :)

Ja, det gör ju inget, har aldrig sagt att det är pengar jag ska bli rik på :)
Vill man lära sig lite om travet tänkte jag det kan vara ett lika bra sätt som något annat. Kom igen nu, vad börjar man med? Vinnare och Plats, var det någon som tipsade om, vad tror ni om det?

Harry Boy, är inte det ungefär som att köpa en lott, slumpade rader?

Lejonelle

Det är inte många som blir rika men det kan vara roligt ändå… :D Jag tycker Dagens Dubbel är en utmärkt början! Försök välja ut en häst i ett av loppen och ta några stycken i det andra. Ta gärna med någon med bra läge och kusk som kanske inte är så betrodd, då kan du få lite bra odds. Om du undrar vad bra läge och kusk är så fråga här. Det är alltid mer spel på dubbelslag, t ex 1-1 än andra kombinationer, de ger alltså inte lika bra betalt som de "borde". Naturligtvis kan man spela dem ändå. Gratisprogram hittar du hos ditt ATG ombud eller på www.atg.se. Jag tror att det står en förklaring till siffrorna i programmet. Annars fråga här.

Du kan även prova lite Vinnare och Plats (1:a, 2:a eller 3:a). Titta i tråden buke-hästar till start och se om du kan hitta några lämpliga spelobjekt. ;)
V75 är ganska svårt att vinna på, lite för svårt för min smak. Man får spela för ganska mycket pengar om det inte ska bli väldigt chansartat. Men vinner man kan det bli bra med pengar.

Lycka till!

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men finns det inte något som heter spikharry? Du väljer några hästar och datorn resten :confused:

Du kan se på oddset och seger % m.m.
Men om man ska vara riktigt avancerad kan man väl dyka på djupet, t ex är det lerig bana, vilka av hästarna fungerar bättre då? Hur har dom fungerat med kusken som kör dom ? Hur har tidigare lopp för just den hästen sett ut? Hur har motståndet varit m.m.

Det finns hundra saker man kan tänka på...
Någon som kan säga vad som är viktigast? Jag vet faktiskt inte, jag har aldrig varit mycket för att spela... Jag brukar bara chansa eller välja dom som är spelade högst :o

Spela på lsz, Juvelens och NinasApache hästar.... :idea: :D

Den här veckan har sympatispel på Buke-hästar lönat sig!!! :idea:

/// ghost

Nu spelar ju inte jag på hästar.
(Jo, jag spelar Vinnare / Plats på min favo häst när han startar, men aldrig mer än så.)
Men min mamma började spela när favohästen började gå bra (så klart :smirk: ) och hon läste "Spelskolan" som finns på www.atg.se
Och hon tyckte i alla fall att den var bra!

Tack jag har kollat lite på den och jag tyckte också den var bra. Den förklarar grunderna till de olika spelen på ett tydligt sätt tycker jag.
Lejonelle

Det är väl därför det finns större chans att vinna på trav än på lotto. För att man KAN påverka sin chans att vinna genom att ha kunskap och intresse...
mvh
Lejonelle

Tack för tipsen. Vinnare och plats verkar jättelagom avancerat för en nybörjare. Nu ska jag logga i på atg och se om jag kan förstå hur det går till...
Lejonelle

HJÄLP! Nu har jag registrerat konto på atg och satsat på Vinnare/Plats på ett av kvällens lopp. Vad händer nu? Hur gör man om man vinner, hur vet man att man vunnit, hur gör man för att få ut vinsten?
Lejonelle (optimistisk)

Vinsten hamnar på ditt atgkonto, du ser resultatet direkt efter loppen på atg.se.

Du bör kunna plocka ut vinsten hos närmaste ombud eller så använder du vinsten till nya spel.

Jag tycker det är roligast att spela direkt på banan, eller om man har möjlighet att
se loppen själv.... Har således inte spelat sedan vi blev utan TV4 (radioskugga...) förutom när jag har bekantas hästar som startar.

Men Lejonelle, har jag förlett dig totalt??? ;)

Om du har konto på ATG kommer pengarna direkt in där och om jag fattat det rätt kan man även ta ut pengar på samma sätt som man sätter in med överföring från bank?

(men jag är inte hundra...)

/// ghost

WOW, jag vann!!! Satsade 40 spänn på vinnare och plats på nr 2 och 6 i lopp 7 i Örebro (DD2 loppet). Och mina hästar kom 1:a och 3:a och jag gick hela 6 spänn plus på kuppen!! Fast jag håller nog med biffen, det är ännu roligare om man kan hänga med och se loppen förstås :)
Lejonelle *tittar mot horisonten mot sin nya karriär som proffsspelare*

Och ja ghost, det funkar som du tror. Pengarna kommer in på kontot på ATG hur smidigt som helst!
Lejonelle

Oh hjälp, vad har jag gjort??? :confused:

Förlett en stackars kvinna in i spelberoende??? :o :D

Ska du fortsätta så här måste du ju snart gå på trav live också och inte bara kolla när det är EN häst på banan. :D

Vissa lopp går att se direkt via datorn när du är inloggad. Titta under fliken Webb-TV. Men det är mer lunchtravet och V75 och sånt än vanligt vardagstrav... Man kan även de loppen i efterhand...

/// ghost

Gratulerar!! :)

Det är supersmidigt med ATGkonto. Om du vinner tillräckligt mkt, ja så mkt du tycker räcker för en shoppingtur nere på stan, så för du bara över det till ditt eget konto, som du använde när du satte in pengarna :bow:
Det tar ca 2-3 innan pengarna kommer in. Eller så förvaltar du dina lyckoslantar och fortsätter spela så duktigt som du nu gjort :)

Förra sommaren vann jag titt som tätt, satte både V65 och V75 ett antal gånger, många många många laxar som jag kunde spendera på mina egna travisar som inte ens är inärheten av de slantarna :d

Kommer så väl ihåg när Gazza Degato skrällde i derbyt, där Giant Diablo var storfavorit....menmen men om inte Sandrah blev ÖVERlycklig när hon inte infriade förväntnignarna! :angel:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
823
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Squie
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 765
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna