Bli medryttare på en till häst?

Jag blir inte ett dugg sur men som flera skriver är det schysst att informera hästägaren om att du vill rida mer och därför söker ytterligare häst. När medryttaren till min förra häst blev medryttare på fler hästar berättade hon inte, men gissa hur lång tid det tog innan folk från olika håll började informera mig om att hon skulle sluta på min eftersom hon hittat en annan.. Hon slutade alltså inte på min men det var alltså jag som fick gå till henne med ryktena och fråga om det fanns någon sanning i dem. Hade varit trevligare med tvärtom.. Om jag ger en person förtroendet att förvalta bland det käraste jag har vill jag ha öppenhet tillbaka.
 
Jag hade definitivt sagt till ägaren till häst nr 1 innan provridningen.
Det behöver inte vara mer avancerat än ett sms.

"Hej! Eftersom jag vill utveckla min ridning lite mer och få möjlighet till träning så har jag hållit ögonen öppna efter ytterligare en medryttarhäst. På xxx-dag ska jag prova häst XX.
Självklart innebär inte detta att jag har tänkt sluta hos dig och din häst, men jag vill öppet kommunicera detta till dig så du inte får höra det bakvägen eller drar fel slutsatser."
 
Jag hade informerat hästägaren om att man vill komplettera med en häst till för att utvecklas. Behöver inte vara mer komplicerat än så.

Tror ingen skulle bli sur för att deras medryttare skaffar ytterligare hästar men kanske lite fundersam om de får höra det bakvägen. Hade det varit jag som varit hästägaren hade jag nog trott att du ville sluta :)

Lycka till med provridningen :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 797
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 588
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 543
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp