Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ju ta en liten promenad med henne så lär ni känna varandra lite så.
jobba med lite marköbningar och allt det där =)
Du vet vart jag finns om du vill ha hjälv. Kan komma upp och prova hur hästen är ubder mej. alltså den som stegrar sej. bara få känna på henne sasg
Har hört att man ska låta hästen acklimatisera sig lite först innan man börjar rida..?
jag tycker att du ska låta hästen bekanta sig med omgivningarna i ett par dagar, bara få stå i hagen och ta det lugnt. Dem dagarna kanske du kan sitta i hagen, läsa en bok göra läxorna där eller bara sitta och studera din nya vän. Sen när hästen är van vid omgivningarna så skulle jag börja med seven games, det är nog det absolut bästa sättet att få sin häst att lita på dig och se dig som en vänlig människa. Genom seven games kommer du garanterat att komma din häst väldigt mycket närmare! Jag skulle hålla på emd sven games, ta promenader och göra nh grundövningar i kanske tre fyra veckor innan jag började rida. Fö rdet är ju från marken man etablerar allting, så jag tycker alltid att det är bäst att börja från marken för kan man inte hantera sin häst från marken har man ju inget på ryggen att göra..
Gå promenader is kogen är också ett bra sätt att lära känna varandra. Även all typ av miljö träning, rund corall träning mm stärker bandet imellan er och om det görs rätt så kommer du få en häst som bönar att få vara med dig
Lycka till! kul att du fått en häst
kram från emma och zalmiak