Bli av med bebismagen!

Sv: Bli av med bebismagen!

Åh, har ni släkt där?
Min sambos mamma är från Jugoslavien (alltså de är lite blandade så jag säger jugoslavien :o )

Grattis till viktnedgången :)

Jag försöker också bli av med några kilon... dottern föddes 22/2 och jag har ca 3 kg till att bli av med innan jag är nöjd. Vi kanske kan peppa varandra lite, det är så himla svårt nu tycker jag...

Jag började med hårdbantning (lite lite mat och så långpromenader) men det blev så jobbigt så nu har jag börjat äta lite mer fast nyttig mat, plus att jag springer en runda varje morgon som tar ca 30 min. Passar på innan maken kör till jobbet. Sen en promenad med barnvagnen varje förmiddag.

För min del så äter jag sportknäcke med keso o skinka till frukost, frukt när jag sugen på något sött och så vanlig lagad mat en eller två gånger per dag, beror lite på vad jag hittar på under dagen. Ibland ett par knäckebröd igen på kvällen när resten av familjen knaprar godis ...

Föddes hon 22/2 i ÅR?

Jag brukar äta havregrynsgröt till frukost, det är annars min svagaste punkt, älskar jättefrukostar med massa mackor och smör :crazy:
Försöker ta med mig mörkt bröd med keso till lunch. Annars så gillar jag morötter när sötsuget smyger sig på, jag blir så trött av att tugga att jag inte vill ha mer :D Knaprandet säger liksom att man ätit massor!

Nu gick ju jag ner i vikt snabbt, men magen hade ju inte alls samma form som innan ;)

Men jag märkte stor skillnad på bara 1 vecka när jag började jobba och då äta på regelbunda tider!

Jag vet att många är emot viktväktarna och de tycke man bara betalar för att stå på en våg. Men jag har 2 kompisar som gått ner 17 resp. 30 kg med hjälp av dem!
De har fått hjälp med att äta rätt, sen så måste man ju motionera lite också.

Hon som gått ner 17 kg har i 9 års tid testat de mesta dieterna och allt vad de nu finns och bara gått upp och ner i vikt hela tiden.

De sköna som de här tycker med VV är att man faktiskt kan äta normalt vad man är van vid, men lite mindre bara ;) Man kan gå ut på krogen och dricka några öl osv osv.

Jag är inte emot vikväkarna faktum är att det funkar...12 kilo på 6 månader nya vanor, lärt mig laga mat och äta regelbundet!:D

Grattis till viktnedgången :)

Jag försöker också bli av med några kilon... dottern föddes 22/2 och jag har ca 3 kg till att bli av med innan jag är nöjd. Vi kanske kan peppa varandra lite, det är så himla svårt nu tycker jag...

Jag började med hårdbantning (lite lite mat och så långpromenader) men det blev så jobbigt så nu har jag börjat äta lite mer fast nyttig mat, plus att jag springer en runda varje morgon som tar ca 30 min. Passar på innan maken kör till jobbet. Sen en promenad med barnvagnen varje förmiddag.

För min del så äter jag sportknäcke med keso o skinka till frukost, frukt när jag sugen på något sött och så vanlig lagad mat en eller två gånger per dag, beror lite på vad jag hittar på under dagen. Ibland ett par knäckebröd igen på kvällen när resten av familjen knaprar godis ...

Fy vad taskigt av resten av din familj äter godis...
När jag började på vv blev allt sånt utvisat ur huset och gubben tvingade äta det som serverades men det slutade med att han gick ner 10 välbehövliga kilon.

Ja varför är det alltid SAMBON som går ner mest när jag sliter? :D Orättvist!
Och det TROTS att han äter godis :mad: (fast inte hemma, det har jag förbjudit :p)

Nej ingen släkt utan en kompis vars blivande fru är ifrån Serbien.
Det var en jättepeppning när inbjudan kom på posten. Så varje gång jag blir sugen på något sött tänker jag: Nej jag ska på bröllop.... det funkar än så länge... :D

Bara 18 veckor kvar.....

Ja varför är det alltid SAMBON som går ner mest när jag sliter? :D Orättvist!
Och det TROTS att han äter godis :mad: (fast inte hemma, det har jag förbjudit :p)

Haha bra du har den regeln att inte äta godis hemma!

Jag skall ju på mitt EGET bröllop, och det funkar bara ibland :o Tanken 'jamen det är ju först i AUGUSTI, jag hinner bli av med den här chokladkakan innan dess' är en vanligt förekommande hos mig just nu ;)

Nu till Elinas ettårsdag är det skitsvårt, tårta och bullar och kakor ... jag vill ju inte banta på min dotters första födelsedag! Det måste ju vara förbjudet! Jag får pausa till måndag va :angel:

Haha... mitt eget bröllop funkade inte som sporre för mej.....

När i augusti blir bröllopet?
Det vi ska på är den 14/8

Du får hålla upp på lördagen, för det är väl då kalaset är, men sen tillbaka på rätt spår..... :D

Liknande trådar

Övr. Barn Det varnas mycket om komplikationer och hur farligt det är att vara gravid när man lider av fetma. Fetma i sig är ju hälsofarligt. Det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 365
Senast: kakan89
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Zody
·
S
Gravid - 1år Nu behöver jag råd! Inann jag blev gravid så var jag väldigt nöjd med min vikt, är rätt lång och har alltid varit rätt smal. Jag gick...
Svar
14
· Visningar
7 977
Senast: havreflinga
·
Gravid - 1år Är ni det? Flickvännen till en av killens kompisar är gravid i v 28 och har sedan start varit såååå lycklig!!!! och älskat livet mer än...
2
Svar
24
· Visningar
2 674
Senast: tessiem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V