Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kompisen har en leguan som inte är grön. Ska de inte vara det? Den är pigg och springer runt i lägenheten så den verkar må bra. Kan det bero på maten? Det äter frukt och grönsaker.
Det är en hona på 2 år. Hon är brun/orange fast i en väldigt matt färgton.Hon är liiiite ljust grön bakom frambenen.
Min kompis har haft 3 ödlor tidigare. Alla har varit bleka och alla har dött. Jag har frågat honom varför han promt ska ha en ödla och han säger att han vill ha dem för att de är så lättskötta
Jag har sagt att ödlan inte ser frisk ut men han vill inte lyssna på det. Har själv ingen erfarenhet alls av reptiler.
lmen framförallt värmelampa,(för att smälta maten behöver dom värme!)
Ödlan har ett jättefint terrarie med klätterpinnar, badbalja, värmelampa och hängmatta att ligga i. Den är bara ute i lägenheten när det är sommar. Personligen tror jag att den får lite för klen mat. Den är nog för näringsfattig. Ska skriva ut lite info och ge till ägaren
måste vara ett pucko som bara är ute efter status.
Leguaner är inte svåra att hålla i den bemärkelsen, dock är det en del man måste tänka på, då dessa djur inte är menade för vårat klimat o man måste "skapa" en kopia utav deras ursprungsklimat!
vi har haft två väldigt fina avleshonor hemma, en vackert kraftig grön o en unghona med en grön kropp med en svagt turkos/blå ton, snygg som attan!
men vist kan de få springa i längenheten, dock inte direkt efter maten o defenitivt INTE hela dagar, vi pratat om nån timme eller så i detta klimat, då även på sommaren, i sverige har vi får långa temperaturer o på tok för låg luftfuktighet.
denne person borde inte få skaffa fler reptiler så som denne håller på!
Kl
Synd att jag inte har några bilder på mina gamla Ludde, han var helt fantastiskt fin i färgerna. Knallgrön!
Ludde gick faktiskt ganska mycket lös, jag hade en UVlampa monterad på väggen som han låg under och uppe på, jag gick med honom i sele utomhus. På somrarna så var han väldigt mcyket i vårat växthus, där var det jättehög luftfuktighet, tropisk klimat, han älskade det. Han badade även varje dag i vårat badkar, (han var rumsren, bajsade bara i badkaret). Imellanåt så var han i sitt terrarium.
Ludde var en omplac. som jag tog när han var 4 år. Han gavs kattmat och sallad hos gamla ägaren, gick inte att hantera, han bets och slog med svansen. Efter några månader var han världens snällaste, sov med mig i sängen ibland och var super.
Ludde gav jag bort när han var 7 år gammal och jag skulle börja på gymnasium här uppe, jag hörde av nya ägaren 1 år efter jag flyttat, då levde Ludde än och mådde finfint.
Nu efteråt så vet jag ju att Ludde inte levde det optimala livet hos mig, eftersom jag hade honom lös så mycket i rummet. Dock verkade han må väldigt bra, han var pigg och glad, jätte fina färger osv, och framförallt, han levde fortfarande när han var 8 år. (Efter det tappade vi kontakten)