Blandrashundar, vad har ni?

Sv: Blandrashundar, vad har ni?

Visst är han! Min lilla sammetskrokodil :)
Blir spännande att se hur stor han blir! Tycker han blir större å större för varje dag som går, snart ryms han inte i cykelkorgen längre :crazy:
Får göra en egen tråd åt honom när han blivit lite äldre!

KL

Ping, pudel/papillon. Köpte henne när hon var 14månader och vi firade 1årsdag i februari :laugh:

i38134176._szw440h440_.jpg

KL

Jag har världens bästa Wilma 5 år.
Schäfer/Golden/Labbe/Chesapeake Bay Retriever.

Väldigt trevlig, glad och positiv hund.
Vaktig och arbetsvillig från schäfern och älskar att bada och apportera från alla retriver raser.

Kan inte få en bättre hund, vi har gått massor med kurser och det är bara väldigt synd att hon inte får tävla i bruks =(

photo.php

photo.php

Jag har en Zipper, en kastrerad Pointer/Flat-korsning som blir 5 år i sommar. Jag har haft honom i 3,5 år, och han är min högra hand :love:
Vi tävlar och tränar tävlingslydnad (LPI, 1a pris LKII), kör viltspår och tränar jaktapportering och agility för aktiverings skull.

9316_169798036412_685746412_4255962_4605205_n.jpg

img_1023.jpg

Jag har två underbara blandraser.

Hanen är schäfer/collie/bordercollie/ridgeback/spets. En hel del där eller hur?
Hans päls är nästan som en collies och mycket av hans psyke kommer även därifrån och från schäfern. Han behöver såklart VÄLDIGT mycket motion. Han är väldigt lättlärd vilket är en stor fördel då jag har börjat göra trix med mina hundar :-) Annars är han en glad hund som gillar att bli klappad men gillar samtidigt att ligga och ta det lugnt.

Honan är amstaff/bordercollie/samojed. Hon har både amstaffens och bordercolliens utseende och båda deras psyken :-P Hon är väldigt lilla fjäskare. Hon kan verkligen ta sig ur alla nästan situationer med sina ögon och hennes "skyldighet". Hon kräver väldigt mycket uppmärksamhet, som innebär klappar och pussar och lek. Fäster sig väldigt mycket vid sin "förstaplatsägare", som är jag. Väldigt mycket energi och spring i benen och har mycket mer energi än hanen :-P

jag har en tik på 5 år som är blandning mellan hälleforsare och norrbottenspets.
mycket spring i benen och blir många långa skogspromenader med henne lös. dock världens snällaste hund, gör allt hon blir tillsagd till att göra oavsett vad det gäller, om jag säger åt henne att ligga still medan jag kittlar henne under tassen så gör hon det fast hon egentligen är jättekittlig. det som är lite tråkigare gör hon fast med hängande öron och svans! haha.

och hon är väldigt självständig och lugn i psyket. ibland blir hon dock lite VÄL självständig och tror att hon klarar sig helt själv utan matte.
men sen på kvällen kommer hon sakta med säkert uppkrypandes i knäet när man sitter i soffan fast att hon är på tok för stor att att sitta i knä så ska hon envisas med att försöka tränga ihop sig där.. :p

Va kul att läsa om alla hundar och vilka blandraser ni har!

Lyan, vilken frän hund du har där! :-)

Detta är Barrac

Han blir 4 år i maj. Han är 50% långhårig schäfer och 50% berner sennen.

Han går hemma på gården och vaktar troget sina ägor. Han vet vem som hör hemma här och vem som inte har att göra på gården. Älskar barn och de älskar honom. Han tycker inte om att simma men står gärna längs sjökanten och spanar. Lättlärd och lydig som få :)

Jag har en hanhund på 15 månader, Texas, han är en korsning mellan golden retriever och schäfer/border collie. Han är en glad hund som är väldigt lyhörd och lättlärd. Det negativa är att han är ganska osäker och lätt blir uppstressad, men det jobbar vi på. För övrigt är han en jättetrevlig hund som man kan ha mycket roligt med.

Texas som busar i snön:

163081_478150343633_705923633_5982685_1652545_a.jpg

63610_478150888633_705923633_5982707_5166928_a.jpg

Bilderna blev lite små, hade problem att kopiera dem från Fb :)

Senast ändrad av en moderator:

Vi har en Schäfer/Rottis blandning. Tik på 3 år som är helt fantastisk!! :love:
För oss är hon helt perfekt, precis en sån hund vi vill ha i psyke och energi.

Här är "Stumpan" som hon heter
Stumpanbus074.jpg

Jag har en hanhund som heter Melvin. Han är 50 cm hög och lång och väger 17 kg. Hans mamma är mellanpudel/storpudel - mellanpudel/nakenhund och pappan är mellanpudel/eng.cockerspaniel.

Han är en riktigt mjuk och vek hund men ändå envis när något lönar sig för honom. Han har blivit betydligt vekare med åldern och kastreringen. Han blir 3 år i maj och i juni har jag ägt honom i 2år. Han är gudasnäll och på senare tid t om väldigt lydig och lyhörd. Han är en tidigare stresshund som fått frid!

Han misstas jämt för liten storpudelhane och det enda som skiljer är en lite kortare och bredare nos. Han var svart med blir bara gråare med åldern och kommer förmodligen bli stålgrå till slut. Han klipps i alla möjliga frisyrer.

passgng.jpg

Melvin_7mindre.jpg

0011.jpg

Blandat148mindre.jpg

Här kommer en till underbar blandning! 10 månader gammal JRT/DP, är förvånansvärt vek hund för att ha dom raserna i sig, men visst kan han visa sin envisa terriersida ibland! Otroligt lättlärd och lärde sig sitt/ligg vid 10 veckors ålder på en kvart. Han ääälskar att spåra och vara ute i skogen, till sommaren tänkte vi även försöka oss på lite agility då han fått växa klart.

Är inte så förtjust i bollar och pinnar så som andra hundar kan vara, föredrar söka-godislekar eller dragkamp.

Riktig kelgris som alltid vill sitta i knät, sen vem han sitter i knät hos spelar mindre roll. Han älskar människor och framför allt andra hundar. Han kan vara lite skeptisk mot killar när han först träffar dom och då skälla ut dom, men när han fått hälsa och så så går det jättebra, beter sig dock inte så mot tjejer.

Enda problemet vi har med honom är ensamhetsträningen, han avskyr att bli lämnad ensam och träningen känns ibland som den går ett steg framåt och två tillbaka :-/ men vi jobbar vidare på det och tar det i små små etapper, han är ju fortfarande rätt så ung.

Går under smeknamnen Slickepott, Grisen, Bajsolle och Lillfisen men heter egentligen Charlie Brown :)

img6851z.jpg

Har en underbar blandis mellan amstaff/schäffer/rottweiller/collie. Världens goaste soffpotatis =)

kl

Här är min älskade Rocco!
Bild035.jpg

Han är en blandning mellan Vit älghund, Schäfer/Rottweiler och är snart 7år gammal. Han har varit omplacerad i flera omgångar innan vi lärde känna honom för ca 2 1/2 år sedan. Varför folk har velat göra sig av med honom är över mitt förstånd för finare hund får man leta efter:love: Alla som kommer i kontakt med honom, Veterinärer, brukslydnads-människor, barn och hundrädda säger samma sak; "Vilken underbar hund! Han vill jag ta med hem!" Det är dock ingen idè att ens fråga, för vi kommer aldrig släppa den här underbara fredsmäklaren:love:

Kungen av roliga miner är han också;)
36.jpg

och lekfarbror!
RlekNovember2009.jpg

Men mest av allt är han våran och Miikos stora kärlek i livet...
DSC_0004.jpg

TACK!! :love: Hon är faktiskt otroligt fin.. Inte bara jag som är partisk matte utan de flesta som träffar henne talar om att hon är så vacker.. Sen att hon är världens snällaste och roligaste gör ju inte saken bättre.. Charmar alla!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka