Blandrashundar, vad har ni?

Sv: Blandrashundar, vad har ni?

Den här herren bodde hos mig i några år, här en bild från när han var ung:

60161802808469.jpg

Han var född o uppvuxen på landet, matte arbetade på hästgård, enligt uppfödaren var det en blandning mellan Schäfer o BC.

När matte flyttade till stan o hans Tervnerver sade ifrån så fick han bli senior hos mig, här med Leon i hundsoffan:
large-stilla.jpg

Favoritplatsen:
large-Leon007.jpg

Ibland kunde jag tro att han rymt, syntes inte till, när jag ropade så väcktes en snöhög till liv o fram kom Rex von Raggsock.
Raggis flyttade hem till matte igen när matte åter flyttade ut på landet, han fyller snart 13 år.

Nåt BC såg jag aldrig i honom, men väl Terv, skallet var mycket karakteristiskt likaså nerverna knappt under pälsen, med åldern började han se spöken, allt skulle skällas på.

Jag har en jackrussel-dansksvenskgårdshund som fyller 4 i slutet på månaden. Han kom till oss som omplacering när han var drygt 6 månader.
När han kom var han helt sönderstressad i brist på regler och var livrädd för barn då det var barn mellan 3-7 år som hade "uppfostrat" honom :crazy:

Idag är han lugnet själv och det är sällan man ser terriern i honom. Det är bara när ovälkomna gäster kommer som han visar att han också kan bli riktigt katig. Han trivs bäst med att springa lös vid stallet, att ligga och sova brevid mej och att gosa med de flesta som kommer innanför dörren. Han går bra ihop med alla hundar han har träffat hitills och han älskar att leka med andra hundar.

Lite fler bilder på henne:

Som de flesta gånger man ser henne, med en leksak i munnen

Stumpanbus042.jpg

stumpan.jpg

Måste också berätta hur söt hon kan vara.. Vi fick kattungar förra sommaren varav bara en överlevde så den fick bo kvar ( De andra råkade trilla ner från ett loft där mamman fött dom och bröt nacken :( ). Den dagen vi tog in kattungen i huset så blev det hennes valp och hon fick tom mjölk och började amma kisseungen. Hon har aldrig haft valpar så jag tyckte det var lite konstigt att hon fick mjölk men sedan dess är de två oskiljaktiga.. Sover i samma bädd om nätterna och tvättar varandra hela tiden och busar tillsammans. Så otroligt söta!

Senast ändrad:

Måste också berätta hur söt hon kan vara.. Vi fick kattungar förra sommaren varav bara en överlevde så den fick bo kvar ( De andra råkade trilla ner från ett loft där mamman fött dom och bröt nacken :( ). Den dagen vi tog in kattungen i huset så blev det hennes valp och hon fick tom mjölk och började amma kisseungen. Hon har aldrig haft valpar så jag tyckte det var lite konstigt att hon fick mjölk men sedan dess är de två oskiljaktiga.. Sover i samma bädd om nätterna och tvättar varandra hela tiden och busar tillsammans. Så otroligt söta!

:love:

så ljuvligt det måste vara att se dom ihop

Jag har en farbror här hemma på hela SJU år! Blandis APBT och boxer,massa massa energi ute,älskar att busa och rejsa,inne är han så lugn så,ska helst ligga i soffan/sängen och gärna UNDER täcket och i mina knäveck. Fiser gör han å så man nästan spyr i bland...:p Älskar sol och värme,inte alls så förtjust i snön och kyla. På sommaren är det plaska i sjön som gäller,gärna dygnet runt,om man måste åka vid tre,så måste man börja försöka få upp han vid två. Om han försvinner i kompisens sommarstuga,så vet vi att vi kan hitta han jäsandes i badtunnan. :o

Just nu så agerar han storebror åt våran valp,och lär han vad som är rätt och fel,världens bästa "barnvakt" är han! :D

Man lär ha en stor portion humor för att kunna stå ut med denna herre,i bland vill man bara slita sitt hår,men då hittar han på något bus så man viker sig dubbelvikt i skratt i stället!

Han går under namnet Alfons,men det används inte så ofta,blir mest Affe,Paff,Paffen.

Han är min absolut bästa vän,och jag älskar han mer än allt. :love:

Ja det är såå mysigt att se dem.. man blir helt varm i hjärtat! Det roliga är bara att kissen som nu är vuxen och fått namnet Sune inte har blivit riktigt som en vanlig katt.. Han verkar ha blivit rätt präglad av Stumpan. Han ska alltid hänga efter oss runt i huset och leker bättre med hunden än med de andra katterna ute! Äter bara på samma plats som Stumpan och gärna samtidigt ur samma skål. Jo det blir en del hundmat för honom som jag hoppas inte är alltför skadligt (Torrfoder). Lägger vi oss i soffan med Stumpan så kommer hand direkt och ska ligga sked hos henne.. Och på nätterna ska han kurra som ett jetplan medans de gosar och tvättar varandra så vi knappt kan somna..

th_DSC00008.jpg

Detta är min Elsa, hon blir 11 i år. Hon är 75% Schäfer och 25% Labrador

th_000_0132.jpg

Och detta är lilla Bosse som blir 3 år i sommar. Han är 80% Labrador och 20% border collie.

// Elsa:)

Jag har en Schäfer/Sib.Husky/Rottis blandning. En tik på snart 4 år.

En hund som kräver en fast hand, slår lock för öronen och sticker gärna efter katter och vilt. Men en arbetsvilja som är så stark att hon är lättlärd. Dock en väldigt väldigt pipig hund.

En lugn och halv stabil hund som gör allt för lek :)

Jag är mega nöjd med henne!

Vilken härlig tråd!

Jag har en blandrastik hemma nu som jag ska omplacera. Hon är en blandning mellan bordercollie och hamiltonstövare. Hon ser ut som en stövare men jobbar mer som en bordercollie (fast något lugnare). Hon är extremt lättlärd, följsam, otroligt duktig på att spåra, känslig för kroppsspråk, vill gärna vara nära i sängen, soffan och ja överallt. Otroligt go liten tjej.

Ronja1.jpg

ronjabild1.jpg

Åh så fina hundar ni alla har!! :love:

tillhör inte denna kategori (än) då jag har en renrasig chihuahua nu.. men planerar att inom en ganska snar framtid skaffa en chihuahua/toypudelkorsning :D

En annan kul blandras-tråd hade ju varit "Gissa blandrasen" där alla som har blandraser lägger in bilder på sina, o så får andra gissa raserna i hunden. Det gör jag jätteofta när jag sitter på blocket o kollar igenom hundar, försöker alltid gissa mig fram till raserna innan jag läser hela annonsen, det är skitkul faktiskt :p
Men nu är det ju ingen större ide att starta en sån tråd då det verkar som de flesta lagt upp sina blandraser i den här tråden :rofl:

IMG_0354.JPG

Här är min vovvsa som är en 10årig ung blandning mellan chihuahua/tibbe.

Hon är storleken av en kanin :D och är självutnämd mamma till de flesta djuren i huset. Definitivt katterna, börjar de bråka så är hon där direkt och ska dela på dem.

Hon kom till som omplacering när hon var 2 och jag älskar verkligen mitt lilla energiknippe som tyvärr har köttbullar lite väl ofta i öronen...

Vilken härlig tråd!

Jag har en blandrastik hemma nu som jag ska omplacera. Hon är en blandning mellan bordercollie och hamiltonstövare. Hon ser ut som en stövare men jobbar mer som en bordercollie (fast något lugnare). Hon är extremt lättlärd, följsam, otroligt duktig på att spåra, känslig för kroppsspråk, vill gärna vara nära i sängen, soffan och ja överallt. Otroligt go liten tjej.

Ronja1.jpg

ronjabild1.jpg

Underbar!:love:

Jag har en Engelsk bulldog/ Dansk-svensk gårdshund blanding som är snart 1! Han är en väldigt atletisk hund, fruktansvärt snabbtänkt, dock lite envis när matte inte har tid att busa, trots att han vill leka NU! :rofl:

Jag kan inte lägga in en bild :/

Men tidigare sökte jag efter min tiks syskon då jag var låst på att hon hade Amstaff i sig. Men när man börjar lägga ihop 1+1 så kommer de fram. Haha

Schäfer Rottweiler är de i henne. Hon är 5 år och kommer från Skåne. Jag visste aldrig hennes raser men nu vet jag :)

Jag kan inte lägga in en bild :/

Men tidigare sökte jag efter min tiks syskon då jag var låst på att hon hade Amstaff i sig. Men när man börjar lägga ihop 1+1 så kommer de fram. Haha

Schäfer Rottweiler är de i henne. Hon är 5 år och kommer från Skåne. Jag visste aldrig hennes raser men nu vet jag :)

Tråden är snart 5 år gammal ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka