Blandrashundar, vad har ni?

36849.jpg

Högerklicka ctrl+c sen för musen o markera i rutan här o tryck ctrl+v

Hallååå @vallhund , jag hör dig och mellan nysningarna så lyckades jag hosta bort 3 av bilderna. Är det fler bilder i inlägget så har mitt förkylningsvirus smittat era datorer * attjoooo*
Prosit! Behåll dina virelusker. Gick omkull tidigare i snön, hade skottat/sopat rent från dörren fram till grinden o trappan ner. Tänkte gå/plöja upp en stig ner till vägen, damp omkull efter tio meter, så det var bara att krypa tbx så jag fick något att hålla mig i för att kunna resa mig upp. Fryser bara jag tänker på det.

Min älskade Zaxon som jag fick ta bort i november. Han var då 12.5 år. Han var schäfer/golden/collie/groenendael. Han var frisk ända in i slutet så det hände nåt med hjärnan så han fick avlias akut.
Har var schäferskällig. Mycket kontaktsökande och arbetsvillig. Han kunde vattenapportera som vilken golden som helst. Ingen direkt vallinstinkt mer än vanliga "ickevallhundar" kan ha. Mest var han den vänligaste, snällaste hunden på jorden. Han var vänlig mot allt från mina marsvin till stora hästar.
11102644_10153177353412456_5555661074997572328_n.jpg

Här är min nakenhundsblandning. Hon är kinesisk/mexikansk nakenhund. Hon blev 4 i november. Hon har väl standard nakenhundsproblem som periodvis dålig hy. I övrigt inga problem.
Hon är helt enkelt knäpp. Enormt mammig men kan hälsa på andra också, fast helst hoppar hon glatt runt folk. Jättelugn och enkel inomhus. Utomhus är hon som en orkan ungefär.
11218214_10153498397107456_3046189526220366459_n.jpg

Jag har en liten blandis, en chihuahua/papillon som blir 7 år i mars. Hon kom till mig när hon var ett halvår och då var hon i dåligt skick, sjukt mager, sjuklig, munnen såg ut som en tågolycka och magen kraschade gång på gång. Vägen till den hund hon är idag har varit lång (och dyr) men nu är hon pigg, frisk och i bra kondition.
Tyvärr är hon en envis :devil: åsna och driver mig till vansinne minst 5 gånger i veckan men av någon konstig anledning kan jag inte låta bli att älska henne ändå. :love:
DSC_0258_zps52imaycn.jpg

IMG_20151005_205732_zps8m8aq1pn.jpg

Så otroligt söt, Nirvana, vilken blick..... !

Jag har en till blandis, Gina.
För åtta år sedan blev vår västgötatik ensam när vår jack russel dog av ålder.
Vi bestämde oss för att göra en insats och adopterade en gatuhund från Rumänien. Dumt kan jag tycka idag, och jag skulle nog inte göra det igen. Hon är nu elva år, minst, eftersom man har dålig koll på åldern på gatuhundar. Har varit en mycket frisk, mycket härlig liten hund med stor personlighet, men vissa drag från gatuhundstiden har aldrig försvunnit helt. Nu när hon är gammal har en del av dem förstärkts igen. Hon kan få för sig att hon inte vågar gå in genom ytterdörren (det vågade hon inte när hon kom) och att hon måste smyga fram till sin matskål och snabbt sno åt sig maten med något jagat i blicken. Man får inte bära henne och hon är rädd för trånga utrymmen. Allt det där var nästan borta efter ett par år här, men nu har det kommit tillbaka igen.

Här är hon:
531218_451480328216869_397798437_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka