Jag avskyr verkligen när det kommer upp tips på trådar, det är nästan alltid uråldriga sådana och vem förväntar sig det liksom, jag har flera gånger typ fått dubbelkolla för att inte dra upp tusen år gamla trådar...Tråden är snart 5 år gammal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag avskyr verkligen när det kommer upp tips på trådar, det är nästan alltid uråldriga sådana och vem förväntar sig det liksom, jag har flera gånger typ fått dubbelkolla för att inte dra upp tusen år gamla trådar...Tråden är snart 5 år gammal
Fast ämnet blandraser är väl tidlöst
När tråden nu är uppe: här finns en stövare/bordercollie. Säkert precis så fin som den beskrivs men - jakt OCH vallning?
Aha. Jägaren kan alltså sitta kvar på sin brassestol med termosmuggen i högsta hugg. Smidigt!Ja, den vallar räven/haren mot jägaren. Perfekt!
Jaså? Jag har inte sett en enda sådan tråd! Har du lust att visa vilken det är, jag måste nämligen ha missat den. (Däremot har jag sett en där det pratas mycket om blandrasAVEL men det är en helt annan sak!)Men det finns ju redan en tråd där man rackar ner på blandraser? Så det behöver ni väl inte göra här?
Vill inte ha en bråktråd, det vore kul med en tråd för oss blandisägare.
Men Red_Chili, nu är jag faktiskt tvungen att protestera mot vad du skriver. Den tråd om oseriös avel där du är aktiv handlar väldigt mycket, nästan bara, om hur konstiga olika blandraser blir. Det tycker jag är att racka ner. Och det raljeras över blandraser på precis samma sätt som ni började med några inlägg högre upp här. Man kan absolut tycka vad man vill om blandrasavel, men eftersom det redan finns en tråd för det så kan det väl få hålla sig där?
Efterlyser folk som vill skriva om sina blandraser!
Den tråd om oseriös avel där du är aktiv handlar väldigt mycket, nästan bara, om hur konstiga olika blandraser blir.
Jahapp, då är vi där igen. Jag antar att det inte går att ha en trevlig tråd om blandraser här. Jag ger upp. Hundsidan på buke är inget för mig, tydligen.
Håller mig till hästsidan hädanefter!
Jahapp, då är vi där igen. Jag antar att det inte går att ha en trevlig tråd om blandraser här. Jag ger upp. Hundsidan på buke är inget för mig, tydligen.
Håller mig till hästsidan hädanefter!
Är det denna?Jag kan inte lägga in en bild :/
Men tidigare sökte jag efter min tiks syskon då jag var låst på att hon hade Amstaff i sig. Men när man börjar lägga ihop 1+1 så kommer de fram. Haha
Schäfer Rottweiler är de i henne. Hon är 5 år och kommer från Skåne. Jag visste aldrig hennes raser men nu vet jag
DEt var ju verkligen kul....eller inte .. detta är en seriös tråd , inte om avel och tokiga annonserHade en gång i tiden en korsning mellan Sobel collie och Tricolour collie, resultatet blev Sobel eftersom det är dominant ...
Ja men denna tråd är ju till för att visa bild och skriva lite om sin blandrashund baraFast det är en tråd med helt galna blandningar mellan raserna det handlar om!?! Jag äger själv en blandras och förstår inte varför folk som äger en blandras hund inte förstår hur jäkla galet det kan bli!?! Jag hade tur att få en hund med "bara" patella men alla blandraser blir INTE lyckade!
En sak är säker, här blir det hädanefter SKK reggade hundar, inga blandraser mer!
HAR INTE sett någon i denna tråden som jag minns sen fem år tillbaka säga buhuu ni mobbar mig för jag har blandras, det har intr varit något tjafs vad jag kan se?Nej, det handlar om hur galet det kan bli.
Jag själv känner mängder av blandraser. Jag träffar flertalet blandraser i jobbet också. Flera av dem är absolut ett resultat av rejält oseriös avel men som tur är har själva hundarna blivit underbara. Hur deras syskon är, det vet jag inte, de behöver ju inte vara ett dugg lika eftersom föräldradjuren bär på så olika gener.
Själv är jag övertygad om att alla som skriver i tråden om oseriös avel har träffat jättetrevliga hundar som kommer från oseriös avel, för det finns många sådana hundar. Det går att ogilla aveln bakom hundarna ändå.
Nåja. Jag har nog sagt mitt nu. Jag är inte ute efter att bråka heller, jag är bara less på alla som envist säger "Folk är emot min hund bara för att den inte har stamtavla i SKK!!!" när det faktiskt inte stämmer på någon punkt alls.
Ja men denna tråd är ju till för att visa bild och skriva lite om sin blandrashund bara