Och jag blir bara så leds på attityden som du uttrycker. Att du tycker det är jobbigt att göra hemläxan före ett valpköp - så därför uttrycker du att att det inte finns något värde att göra några kontroller och att du hellre köper hund där du inte förväntas göra mer än att dyka upp med plånboken. Och Gud nåde den som ser den bristande logiken.Igen. Vi pratar inte någon timme.
Och igen. De uppfödarna, precis som du säger, brukar vilja att man gör något med hunden med. Det har inte jag tänkt att göra.
Citera gärna vart jag har skrivit att jag vill köpa en sjuk hund och/eller stödja dålig avel
Det är lite det här jag pratar om. Den här attityden. Den är så fruktansvärt tråkig. Vad vinner du på att bete dig såhär?
Sådana som du vill inte bli tipsade om hur man gör sin hemläxa, utan vill bara ha medhåll (Pudeluppfödarna gick inte med på kastrullkastning, så därför kan man lika gärna köpa random blandras). Jag anser att det är varje valpköpares plikt att göra det så svårt för uppfödare att fuska med hundarnas väl som de bara kan. Och ids man inte det anser jag inte att man förtjänar att ha någon hund. Varken renras eller blandis.