Blanda spolarvätskor?

Alla de volvos jag ägt. Mercedes. Hyundai sonata. Mazda 818 i forntiden, Ford Sierran.
Alla bilar sedan jag tog körkort 1977 ;)
Aha, har bara ägt en volvo i hela mitt liv så det kan ju förklara saken, fast pappa hade några genom åren och de körde jag ju ibland även om just spolningen inte var något jag tänkte på då. Sierra kombin hade mkt lullull när jag hade på 80-talet, men dt är ju som bekant några år sedan dess så minnet sviker. :o Merca och Hyundai har jag aldrig ägt någon. :D

Jag har ägt... *räknar*... Minst 6 Volvobilar och ingen av dem har haft separata knappar för strålkastarspolning... De äldre hade kanske ingen alls?

Jag har ägt... *räknar*... Minst 6 Volvobilar och ingen av dem har haft separata knappar för strålkastarspolning... De äldre hade kanske ingen alls?
Jag kanske är forntida? :D

Jag minns med visst vemod strålastartorkarna. Få fungerade när det gått några år. Men de var bra så länge de fungerade.

Jaa har varit bekväm de senaste åren och köpt färdigblandad. Sällan det behövde fyllas på.

Nuvarande bilen fullkomligt DRICKER spolarvätska så nu får det bli återgång till koncentrerad igen!
Upptäckte nyligen att den spolar strålkastarna samtidigt som vindrutan och självklart går det åt massor mer då! :mad:

Ja, innan jag började med hästarna igen gick det knappt åt något alls men kombinationen blött väder och grusväg gör att rutorna blir härligt skitiga. Mamma har ju en rätt så "kvadratisk" bil så det blir lätt skitigt.

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 956
Senast: Crossline
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 313
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 334
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 700
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama