Nej jag övergav Ove för att ägna mig åt den andra boken men det vette tusan alltså. Det är ju onsdag nu iaf så då kanske jag hade kunnat skriva om den men nu kommer jag inte på hur man gjorde spoiler.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh. Jag hittar inte hur man gör spoiler men jag har bara läst till kapittel 8 av magic and the pagen. Den känns. Tramsig. Och inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Det är ju mer porr än magi.
Jag fick aldrig sitta ifred och läsa, på engelska kräver lite mer fokus...@Snurrfian Varför gav du upp?
Nu har jag visserligen inte kommit mer än något kapitel, men jag trodde det framgick att det skulle vara det? Kanske iof var i tråden där vi kom fram till bokcirkeln det nämndes att det var en m/m.
Nej själva boken tar jag mig nog igenom så småningom, möjligtvis i vinter när det är lite lugnare... Jag har tagit mig igenom första kapitlet och min spontana känsla är att det är en tonårsroman, eller skrivet av en tonåring men det kanske ger sig framöver.
Precis min känsla, och sånt är inget för mig. Språket försöker vara målande men det funkar inte, då tappar jag fokus.Nej själva boken tar jag mig nog igenom så småningom, möjligtvis i vinter när det är lite lugnare... Jag har tagit mig igenom första kapitlet och min spontana känsla är att det är en tonårsroman, eller skrivet av en tonåring men det kanske ger sig framöver.
Jag kan bara säga att Ove inte är en bok för mig. Humorböcker är inte min smak, tror inte jag kommer läsa vidare på den.
Tja, om jag har läst nånstans att det skulle vara m/m så hade jag ändå inte fattat vad det var. Nu ser jag att det uppenbarligen stod på goodreads sidan, står tom en varning där ju men jag läste aldrig hela texten. Nå nu spelar det inte så stor roll det var bara inte vad jag hade tänkt mig. Jag tänkte mig mer magi, demoner och spänning och än har det knappt varit nått sånt.Nu har jag visserligen inte kommit mer än något kapitel, men jag trodde det framgick att det skulle vara det? Kanske iof var i tråden där vi kom fram till bokcirkeln det nämndes att det var en m/m.
Fast Ove är ju inte en renodlad humorroman. Visst, huvudpersonen är rolig, men den är så full av vemod, känslor, vänskap, dörändring till förbättring... und so weiter. Jag tycker att du ska fortsätta
Men hur långt har du kommit i Ove? Men jag förstår känslan, jag har lagt ifrån mig en och annan bok just för att jag inte gillar dem!Ja, kanske, någon gång. Jag lägger dock hellre ner tid på att läsa böcker jag tycker om, än tvingar mig igenom en bok som inte är något för mig
Precis min känsla, och sånt är inget för mig. Språket försöker vara målande men det funkar inte, då tappar jag fokus.
Vet ni förresten hur förbenat svårt det är att läsa när man står på en CT? Jag funderar på att leta upp mitt gamla notställ och ställa framför den, se om det fungerar bättre
Tja, om jag har läst nånstans att det skulle vara m/m så hade jag ändå inte fattat vad det var. Nu ser jag att det uppenbarligen stod på goodreads sidan, står tom en varning där ju men jag läste aldrig hela texten. Nå nu spelar det inte så stor roll det var bara inte vad jag hade tänkt mig. Jag tänkte mig mer magi, demoner och spänning och än har det knappt varit nått sånt.
Sen blev det så himla tramsig när dom satt på enhörningen. Två stycken på en galopperande enhörning i en timma och dom ids hålla på och sexa sig. Nja...