Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Nej jag övergav Ove för att ägna mig åt den andra boken men det vette tusan alltså. Det är ju onsdag nu iaf så då kanske jag hade kunnat skriva om den men nu kommer jag inte på hur man gjorde spoiler.

Äh. Jag hittar inte hur man gör spoiler men jag har bara läst till kapittel 8 av magic and the pagen. Den känns. Tramsig. Och inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Det är ju mer porr än magi.

Jag kan bara säga att Ove inte är en bok för mig. Humorböcker är inte min smak, tror inte jag kommer läsa vidare på den.

Magic and the Pagan har jag inte börjat läsa än :o, har kommit saker emellan - däribland två andra böcker. Nu har jag just påbörjat fjärde boken i Eragon-serien. Har haft den boken ståendes i bokhyllan ett par år och tyckte nog att nu var det dags.

Kanske tar och läser lite i veckan dock, så uppdaterar då i så fall.

@Blacksmithfarm @Ninnurur Jag gav upp M&P för nu så jag har koncentrerat mig på Ove.
Jag har en i våran vänskapskrets som är otroligt mycket Ove till sitt sätt att vara, men mer social men det mesta Ove säger skulle våran vän kunna säga också, så av den anledningen kryper boken ännu mer under skinnet. Jag har som sagt läst den flera gånger nu och jag är imponerad av hur Fredrik Backman hanterar språket helt utan respekt men ändå väldigt bra.

Äh. Jag hittar inte hur man gör spoiler men jag har bara läst till kapittel 8 av magic and the pagen. Den känns. Tramsig. Och inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Det är ju mer porr än magi.

Nu har jag visserligen inte kommit mer än något kapitel, men jag trodde det framgick att det skulle vara det? Kanske iof var i tråden där vi kom fram till bokcirkeln det nämndes att det var en m/m. :)

@Snurrfian Varför gav du upp? :)

Jag läste om Ove för tredje gången för ett par veckor sedan, så jag kan gärna hänga med i diskussionen!

Nu har jag visserligen inte kommit mer än något kapitel, men jag trodde det framgick att det skulle vara det? Kanske iof var i tråden där vi kom fram till bokcirkeln det nämndes att det var en m/m. :)

Vad menar du med m/m? Det lät dock onekligen intressant med lite porr, om det är bra sådant! :p

Aha, jag förstår. Tänkte mer att om det hade med boken att göra vore det intressant att höra varför.

@Sasse och @bumpo ja precis, male on male. :)
Nej själva boken tar jag mig nog igenom så småningom, möjligtvis i vinter när det är lite lugnare... ;) Jag har tagit mig igenom första kapitlet och min spontana känsla är att det är en tonårsroman, eller skrivet av en tonåring men det kanske ger sig framöver. ;)

Nej själva boken tar jag mig nog igenom så småningom, möjligtvis i vinter när det är lite lugnare... ;) Jag har tagit mig igenom första kapitlet och min spontana känsla är att det är en tonårsroman, eller skrivet av en tonåring men det kanske ger sig framöver. ;)
Precis min känsla, och sånt är inget för mig. Språket försöker vara målande men det funkar inte, då tappar jag fokus.

Vet ni förresten hur förbenat svårt det är att läsa när man står på en CT? :D Jag funderar på att leta upp mitt gamla notställ och ställa framför den, se om det fungerar bättre :)

Jag kan bara säga att Ove inte är en bok för mig. Humorböcker är inte min smak, tror inte jag kommer läsa vidare på den.

Fast Ove är ju inte en renodlad humorroman. Visst, huvudpersonen är rolig, men den är så full av vemod, känslor, vänskap, dörändring till förbättring... und so weiter. Jag tycker att du ska fortsätta :)

Tja, om jag har läst nånstans att det skulle vara m/m så hade jag ändå inte fattat vad det var. Nu ser jag att det uppenbarligen stod på goodreads sidan, står tom en varning där ju :D men jag läste aldrig hela texten. Nå nu spelar det inte så stor roll det var bara inte vad jag hade tänkt mig. Jag tänkte mig mer magi, demoner och spänning och än har det knappt varit nått sånt.

Sen blev det så himla tramsig när dom satt på enhörningen. Två stycken på en galopperande enhörning i en timma och dom ids hålla på och sexa sig. Nja...

Fast Ove är ju inte en renodlad humorroman. Visst, huvudpersonen är rolig, men den är så full av vemod, känslor, vänskap, dörändring till förbättring... und so weiter. Jag tycker att du ska fortsätta :)

Ja, kanske, någon gång. Jag lägger dock hellre ner tid på att läsa böcker jag tycker om, än tvingar mig igenom en bok som inte är något för mig :)

Ja, kanske, någon gång. Jag lägger dock hellre ner tid på att läsa böcker jag tycker om, än tvingar mig igenom en bok som inte är något för mig :)
Men hur långt har du kommit i Ove? Men jag förstår känslan, jag har lagt ifrån mig en och annan bok just för att jag inte gillar dem! :D

Precis min känsla, och sånt är inget för mig. Språket försöker vara målande men det funkar inte, då tappar jag fokus.

Vet ni förresten hur förbenat svårt det är att läsa när man står på en CT? :D Jag funderar på att leta upp mitt gamla notställ och ställa framför den, se om det fungerar bättre :)

Håller med om språket i M&P, det reagerade jag på ganska direkt.

Tja, om jag har läst nånstans att det skulle vara m/m så hade jag ändå inte fattat vad det var. Nu ser jag att det uppenbarligen stod på goodreads sidan, står tom en varning där ju :D men jag läste aldrig hela texten. Nå nu spelar det inte så stor roll det var bara inte vad jag hade tänkt mig. Jag tänkte mig mer magi, demoner och spänning och än har det knappt varit nått sånt.

Sen blev det så himla tramsig när dom satt på enhörningen. Två stycken på en galopperande enhörning i en timma och dom ids hålla på och sexa sig. Nja...

Ja, jag tycker det känns lite väl mycket som "det måste finnas en kringhistoria, och inte bara vara porrigt" - men den historian håller nog inte tillräckligt bra. Fast i och med att den dök upp i en OT-tråd här på buke så hade jag nog inte heller förväntat mig någonting annat...

KL (typ)

Ove stod i min bokhylla lääänge. Tror jag köpte den tillsammans med en massa andra böcker - och sedan kom jag mig inte för att börja läsa den. För jag trodde inte att jag skulle gilla den. Men jag fastnade i den direkt. Det är konstigt, för en del böcker som jag är säker på att jag ska gilla har jag inte alls tyckt om. Jane Austens "Emma" till exempel - började läsa den, men nu har den stått i bokhyllan länge, outläst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka