Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Jag vill läsa både Ove och Magic boken med lär jag aldrig hinna till på tisdag. Speciellt inte som jag inte har nån av dom.
Helst vill jag nog läsa Macic boken, vet ni vart man kan hitta den? Nån nämnde e-bok, det lät smart men det har jag aldrig provat förr.

När jag väl har böckerna är jag dock ganska snabb :)

Jag har den som e-pub och mobi, kan maila över. Har du en telefon eller surfplatta kan du läsa på den, annars på datorn.

Ove var ju fem kapitel tom nästa tisdag, så det är ju tio dagar på fem kapitel? :)

Magic finns även som PDF hos mig :). För de som inte har en e-boksläsare, tänkte jag.

Det funkade fin fint med det jag fick av Mammas :). Sk abara ta mig för att börja läsa nu också.

Hur var det sagt om Magic boken? Hur många kapitel till när?

Jag föreslog tom kapitel 11, vilket är ca 80 PDF-sidor, och nästan halva boken - tills onsdag alt. torsdag nästa vecka. Själv har jag läst en bra bit av boken, så för min del kvittar det vilken dag vi sätter.
Vilka är vi som läser den?
jag, @SkorpSmulan , @Mammas, @Barret (har redan läst ut den), @Ninnurur, någon mer jag missat?`

Jag föreslog tom kapitel 11, vilket är ca 80 PDF-sidor, och nästan halva boken - tills onsdag alt. torsdag nästa vecka. Själv har jag läst en bra bit av boken, så för min del kvittar det vilken dag vi sätter.
jag, @SkorpSmulan , @Mammas, @Barret (har redan läst ut den), @Ninnurur, någon mer jag missat?`
Jag läser den också! :D Jag ska försöka åtminstone, jag är inte så van att läsa skönlitteratur på engelska så det kan ta lite tid för mig! Men onsdag eller torsdag kan kvitta!

Var det kanske steampunk du älskade och inte vampyrer och skit? :p

Tillägg: Såg att boken du länkade till var en sk. vampyrbok ;)

Kan man ladda ner e-böcker på vanliga datorer, alltså inte läsplattor? I så fall, maila gärna! Du har min mail still va?

Alltså, det kanske finns vampyrer med men de är helt klart inte i fokus. Så inte vampyrbok säger jag. Kriterierna för steampunk är snarare att de utspelar sig på typ den victorianska eran i england, men något parallell verklighet. :)

Och @Mammas hur kan du inte gillar Fredrik Backman? Han är ju helt klart en av Sveriges bästa skribenter just nu.

Jag har inte läst någon bok av honom men något blogginlägg eller två när någon sa "Åh, det här inlägget är SÅ BRA" och jag läste och mer tyckte att han var pompös och ordstaplande. Kanske borde ge honom en chans till men är inte jättesugen. :p

Jag tror att @Jannice och @Sasse också läser den?
Jag läser den. Läser rätt snabbt så kan läsa tom 11 så snart alla andra kan. :)

Jag har inte läst någon bok av honom men något blogginlägg eller två när någon sa "Åh, det här inlägget är SÅ BRA" och jag läste och mer tyckte att han var pompös och ordstaplande. Kanske borde ge honom en chans till men är inte jättesugen. :p
Ove är nog rätt bra att börja med då! Mormor hälsar störde jag mig lite på... Men jag älskar Ove, kanske för att jag känner igen vänner som är precis som Ove. ;)

jag är igång med Magic and the pagan, det är bara typ fjärde boken jag läser på engelska och senast var bra många år sen så det tog en liten stund att komma in i det, men nu är jag igång och har svårt att slita mig.
Kommer ha lite lugnt på jobbet i helgen så då lär jag läsa fram till kapitel 11 om inte längre :)

Jag tror dock att Ove får vänta.

@tanten @Sasse @SkorpSmulan @bumpo @Snurrfian @var-det-någon-mer-som-läser-Ove?

Hur går det för er?
Jag har som sagt hittat boken i flytt-röran och fastnat i den såpass att den snart är utläst :o

Så därför börjar jag skriva lite nu :) Tar det i en spoiler för säkerhets skull...
Jag fullkomligt älskar den :love:

Jag gillar Fredrik Backmans språk, hur han skriver om saker. Känns som det gör sig ännu bättre i boken än i de sporadiska blogginlägg jag läst av honom sedan innan.

Man slits direkt mellan humorn, tjurigheten och sorgen. Historien känns så verklig på något sätt, så verklig att jag faktiskt får erkänna att jag grät när jag läst ut kapitel 5, där han försöker lämna tillbaka sin pappas lön.

@tanten @Sasse @SkorpSmulan @bumpo @Snurrfian @var-det-någon-mer-som-läser-Ove?

Hur går det för er?
Jag har som sagt hittat boken i flytt-röran och fastnat i den såpass att den snart är utläst :o

Så därför börjar jag skriva lite nu :) Tar det i en spoiler för säkerhets skull...
Jag fullkomligt älskar den :love:

Jag gillar Fredrik Backmans språk, hur han skriver om saker. Känns som det gör sig ännu bättre i boken än i de sporadiska blogginlägg jag läst av honom sedan innan.

Man slits direkt mellan humorn, tjurigheten och sorgen. Historien känns så verklig på något sätt, så verklig att jag faktiskt får erkänna att jag grät när jag läst ut kapitel 5, där han försöker lämna tillbaka sin pappas lön.
Jag fixar inte Magic and the Pagan, den blev för snurrig för mig efter ett par kapitel så jag hänger på er istället, har ju läst Ove tidigare :)
Om du grät redan då så kommer du få det jobbigt...! ;) Men jag är lika förälskad i Backman jag! Böckerna är bättre än bloggen, ffa nu sen han blivit pappa igen. Men det kan man väl förlåta honom :D
Jag läste den första boken först (Saker min son behöver veta om världen) och den är uppbyggd mer som bloggen. Ove däremot, den är helt annorlunda! Språket är flytande och man skrattar tills man gråter sen gråter man för att man är ledsen men helt plötsligt börjar man skratta igen! Jag har ett favoritstycke i boken men det kommer först senare så jag vill inte säga något om det än.
Det jag tycker är extra roligt är hur han vävt in sig själv och sin familj i storyn. Även om barnen inte stämmer så skulle det mycket väl kunna vara han själv och Neda som var de där grannarna som flyttade in och ställde livet på ända för Ove. Åh, jag bara älskar allt med boken! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka