Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Så var står vi nu? Är det fler som är kvar på M&P som ska läsa ut den? Samma fråga till er som läser Ove?
Ska Eragon-läsandet påbörjas nu i dagarna (om det inte redan har gjort det)? Ska alla läsa Eragon, eller vilken mer bok är av intresse?

Jag gillar ordning och struktur :p

Ove håller på fortfarande, så jag tycker vi kör på Eragon och Ove parallellt, så tar vi brobyggarna med någon annan när båda är klara? Eller så kör vi en lista med ett namn på varje, och den som är högst upp ersätter den som blir klar, för det är ju inte säkert att tex Ove och Eragon slutar samtidigt? :) Och så fyller alla i listan, så kan man tagga de som läser boken enligt listan om man har en kommentar om boken. :)

Yaaaay! Duuuuuuktig trådchef - alla lyder @Blacksmithfarm nu, OK? :up:

(Borde förresten vara Blacksmithfarmer, driver mig vansinnig!) :down:

Låter ju helt OK, men dock kanske man ska öppna för lite diskussion kring förslagen också - om en-två pers gillar något och 20 (hur många är vi egentligen!? :o :confused: :laugh:) totalvägrar att läsa den så känns det ju lite synd att sätta upp något på listan. (Om det inte är mitt förslag såklart, då ni vackert får ta och skärpa er och gilla rätt saker helt enkelt! :rage: O_o)

Bra! You get to live another day! :D

Discworld har ju många teman dessutom - vi kan fokusera på att välja Discworldteman första året, eller hur!? :D - feminism = häxorna-linjen, rasism = Ankh-Morpork-linjen, självförverkligande vs realism = Rincewind-linjen, osv... Discworld är ju en hel värld trots all, allt man kan önska sig finns där! :D

:D
Nej, möjligen skulle det vara the Blacksmithfarm (=gårdsnamn;))

@Jannice inget speciellt, bara kom på att jag tipsade dig om den. :D

@Monstermom Ja, men precis, det är ju drygt om det bara är en eller två som läser en bok. Men det kan vi kolla närmare, hur många som tänkte läsa den som står på listan? Eller ska vi börja skriva namnen efter alla böcker för att se vilka som är på på att läsa vad? Kanske bra för de som inte totalnördar och hänger här hela tiden, att de inte missar en bokstart? Tänkte att man kan ju skriva sitt namn vanligt efter varje bok man vill läsa, och så ser någon driftig person till att tagga de som tänkte läsa boken när det närmar sig? :)

Bra idé men det kommer bli en mastodont-lista (för vi är väl många som ska läsa alla böcker, eller hur, wink wink nudge nudge??)

Så var står vi nu? Är det fler som är kvar på M&P som ska läsa ut den? Samma fråga till er som läser Ove?
Ska Eragon-läsandet påbörjas nu i dagarna (om det inte redan har gjort det)? Ska alla läsa Eragon, eller vilken mer bok är av intresse?

Jag gillar ordning och struktur :p

Mitt läge ser ut som följer:
M&P - utlsäst
Ove - utläst
Eragon - påbörjad (kommit långt)
Brobyggarna - funderar på om jag ska läsa eller ej.

(och nu har mammas organiserat hela boklistan medan jag skrev detta... :love:)

Bra idé men det kommer bli en mastodont-lista (för vi är väl många som ska läsa alla böcker, eller hur, wink wink nudge nudge??)

Mitt läge ser ut som följer:
M&P - utlsäst
Ove - utläst
Eragon - påbörjad (kommit långt)
Brobyggarna - funderar på om jag ska läsa eller ej.

(och nu har mammas organiserat hela boklistan medan jag skrev detta... :love:)

Men visst blev det fint? Och jag tror att det kommer att bli överblickbart om man skriver sitt namn i parentesen bara? :) Dock tror jag ju på att inte skriva sitt namn som tagg. Men det beror ju på hur mycket man gillar taggar, haha! :D

Ändrade nu så att alla böcker redan på listan har egna nummer. :)

Magic and the Pagan, alla klara?
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, )
  2. Cirkeln, (Mammas, )
  3. Ett fjärran Eko (Vilka läser?)
  4. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, )
  5. Meningen med hela skiten (Vilka läser?)
  6. Rövardotter, (Mammas, )
  7. Hungerspelen (Vilka läser?)
  8. Den vidunderliga kärlekens historia, (Vilka läser?)
  9. Alanna - the first adventure (Mammas, )
  10. The girl with glass feet, (Mammas, )
  11. Sagas bok: en trovärdig historia (Vilka läser?)
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska! Är @Killaloe på?
  1. The Colour of Magic (Mammas, )
  2. Equal Rites (Mammas, )
  3. Pyramids (Mammas, )
  4. Mort
  5. Guards! Guards!
  6. Moving Pictures (Mammas, )
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, )
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, )
Tomorrow, When the War Began (Mammas, )
Outlander (Mammas, )

Och så känner sig alla fria att lägga till sitt förslag på listan, om ni kommer på något. Eller såklart om jag missat något. Men det vore ju otroligt. :angel: ;)

Jag är i princip med på alla böckerna, min tanke är att böcker jag verkligen inte är särskilt intresserad av säkert är nyttiga för mig... Eller nåt!
Dessutom kan jag ju få vara helt anti om jag läser nåt jag hatar! :idea::up::D

Okej, försöker strukturera upp det här lite:
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?
  1. Brobyggarna (bumpo, Monstermom)
  2. Cirkeln, (Mammas, Monstermom)
    eller Ett fjärran Eko (Monstermom)
  3. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, Monstermom),
    eller Meningen med hela skiten (, Monstermom)
  4. Rövardotter, (Mammas, Monstermom)
    eller Hungerspelen (Monstermom)
  5. Den vidunderliga kärlekens historia, (Monstermom)
    eller Alanna - the first adventure (Mammas, Monstermom )
  6. The girl with glass feet, (Mammas, Monstermom)
    eller Sagas bok: en trovärdig historia (Monstermom)
Fler förslag:
Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska! Är @Killaloe på?
  1. The Colour of Magic (Mammas, Monstermom)
  2. Equal Rites (Mammas, Monstermom)
  3. Pyramids (Mammas, Monstermom)
  4. Mort(Monstermom)
  5. Guards! Guards!(Monstermom)
  6. Moving Pictures (Mammas, Monstermom)
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, Monstermom)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, Monstermom)
Tomorrow, When the War Began (Mammas, Monstermom)
Outlander (Mammas, Monstermom)

Har jag missat något förslag nu? Jag har ingen koll på vilka av de sista som finns på svenska dock. Outlander vet jag men inte de andra.

Dock "vill" jag bråka lite... :o
Eftersom just Outlander har TV-premiär i Augusti skulle jag gärna se att den hoppar upp lite i listan och läses innan TV-serien dyker upp? :o:nailbiting:

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, monstermom, )
  2. Outlander (Mammas, monstermom, )
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom, )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, )
  5. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, monstermom, )
  6. Meningen med hela skiten (monstermom, )
  7. Rövardotter, (Mammas, monstermom, )
  8. Hungerspelen (monstermom,)
  9. Den vidunderliga kärlekens historia, (monstermom, )
  10. Alanna - the first adventure (Mammas, monstermom, )
  11. The girl with glass feet, (Mammas, monstermom, )
  12. Sagas bok: en trovärdig historia (monstermom, )
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!
  1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, )
  2. Equal Rites (Mammas, monstermom,)
  3. Pyramids (Mammas, monstermom,)
  4. Mort (monstermom, )
  5. Guards! Guards! (monstermom, )
  6. Moving Pictures (Mammas, monstermom,)
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, monstermom,)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, monstermom, )
Tomorrow, When the War Began (Mammas, monstermom, )

Ooof, tänker du va sådär "duktig" får du sköta markservice också! Justera mitt senaste inlägg så det passar till den här nya standarden - schnell!
:cool:

Nöjd nu pumpastjälken? ;)

Sedan tror jag att det är lättare att ta bort citattecknen när man fixar i inlägget, iaf jag missar det om det står i ett citat eftersom större delen av citatet försvinner. När man sedan går tillbaka och letar efter senaste listan är det nog lätt att den missas om den ligger i ett citat. :)

Förslag:
Blåmarkerat = boken utläst av denna personen.
För att ändra färg på texten skriv: [color=färgens namn på engelska]Texten som ska vara färgad [/color]

En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian,Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, monstermom, Blacksmithfarm(?), )
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, Blacksmithfarm)
  5. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  8. Hungerspelen (monstermom,Blacksmithfarm)
  10. Alanna - the first adventure (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!
  1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
  4. Mort (monstermom, )

Nöjd nu pumpastjälken? ;)

Sedan tror jag att det är lättare att ta bort citattecknen när man fixar i inlägget, iaf jag missar det om det står i ett citat eftersom större delen av citatet försvinner. När man sedan går tillbaka och letar efter senaste listan är det nog lätt att den missas om den ligger i ett citat. :)

Very good, helt rätt... Till mitt försvar landade jag dock i ett helt nytt Buke igår när jag dök upp (efterlängtat!) efter en tids frånvaro... Pardon me medan jag acklimatiserar mig, typ. :D

Förslag:
Blåmarkerat = boken utläst av denna personen.
För att ändra färg på texten skriv: [color=färgens namn på engelska]Texten som ska vara färgad [/color]

En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian,Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, monstermom, Blacksmithfarm(?), )
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, Blacksmithfarm)
  5. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  8. Hungerspelen (monstermom,Blacksmithfarm)
  10. Alanna - the first adventure (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
Fler förslag:

1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
  4. Mort (monstermom, )

Luuuuuuuuurv you! :love::love::love:

@Blacksmithfarm Fast är inte alla som står inom parentesen att de vill vara med och läsa, och att man ska tagga dem när det kör igång? :)

Och är du inte sugen på ens något av förslagen? :eek:

Ja, alltså, jag vet inte typ. Kände att jag ville signalera att jag läst en del av böckerna, men att jag ju samtidigt vill vara med och diskutera dem sedan... Kanske blir överarbetat att ändra färg...
(skyller på att jag blir för entusiastisk när ni ger mig komplimanger. Sluta genast med det :mad:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka