Du är medveten om att det här är en bokcirkel tråd va? Poängen är att läsa....
Precis, en bokcirkeltråd. Att läsa varandras inlägg är inget krav
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är medveten om att det här är en bokcirkel tråd va? Poängen är att läsa....
Precis, en bokcirkeltråd. Att läsa varandras inlägg är inget krav
Life of BrianQuote-off!
"He's not the Messiah - he's a very naughty boy!"
"Look you stupid bastard, you've got no arms left!
Yes I have!
Look!!!
... Just a flesh wound!"
"I'll bite your legs off!"
"This is an EX-parrot!"
"The other kings said I was daft for building a castle in a swamp, but I built it anyway! It sank into the swamp... So I built another one! That sank into the swamp...[...]"
"Brave Sir Robin ran away, bravely ran away, away..."
"And now for something completely different", närmare bestämt sängen...
Men det andra var ju inte taggat till mig. Varför skulle jag läsa det då? Oavsett att du bett mig läsa hela inläggetJag menade mest att om det var jobbigt att läsa tre meningar... vad läser du för böcker egentligen?
Men det andra var ju inte taggat till mig. Varför skulle jag läsa det då? Oavsett att du bett mig läsa hela inlägget
@Mammas Se det positivt! Du behövde inte be fler gånger än två. Jag såg det tillslut, när jag i desperation skulle visa på att du inte kunde läsa
Dags att sova tror jag, innan jag behöver ångra något mer.
Serie? Jag har läst en härsken på ringen. Finns det fler?Nej, det är ju girl parts inblandat ... Men skämt åsido, efter vad ni skrev om dem så kanske jag måste. Älskar satir. Någon som läst Härsken på Ringen-serien?
EDIT: nå, siiiit åsså... Såg att min padda föreslagit en alternativ stavning på min hästs namn. Bara så ni vet hade han inga F i sitt stamboksnamn... Bara i vardagligt tal vid mycket speciella tillfällen, så som exv. "F-bannade häst", "Hästf-n" osv.
Hmm, jag hade för mig att det fanns åtmintone en till bok där men kanske hade fel.Serie? Jag har läst en härsken på ringen. Finns det fler?
Barry Trotter, då. Läst den?
Var tvungen att kolla. Min väger 206! In your face!!!
Där har vi ju en serie som jag faktiskt har läst... Ett par gånger Det var delvis på grund av den som jag tjatade mig till att få åka på språkresa i Skottland då det begav sig.Nä, kanske ska försöka skärpa sig lite...
Åter till ämnet bokcirkel: upptäckte helt plötsligt att Outlander blir TV-serie nu, och blev väldigt sugen på att läsa om den (gillade Outlander men tappade intresset för serien efter några böcker till)... Den är ju en rejäl genreblandning som kanske de flesta kan hitta någon favorit i, den finns på svenska (Främlingen eller nåt liknande?), och den är aktuell med TV-serien nu... Bok för cirkeln?
På tal om att återgå till ursprungsämnet... Är The Wheel of Time-böckerna intressant för någon/några att ha med i listan? Jag började läsa dom för några år sedan och tyckte de var bra. Men skolan förhindrade min läsning så jag tog en paus... som varat i några år nu. Är sugen på att börja om från början och läsa till slutet denna gång. Kan ju vara roligt att ha fler med på tåget
Vad sägs om Tomorrow, When the War Began-serien? Är väl förvisso lite av ungdomsböcker, men jag minns (de första böcker som jag läst) som väldigt bra.
Discworld-serien? Eller serierna kanske. Någon av dom
På tal om att återgå till ursprungsämnet... Är The Wheel of Time-böckerna intressant för någon/några att ha med i listan? Jag började läsa dom för några år sedan och tyckte de var bra. Men skolan förhindrade min läsning så jag tog en paus... som varat i några år nu. Är sugen på att börja om från början och läsa till slutet denna gång. Kan ju vara roligt att ha fler med på tåget
Vad sägs om Tomorrow, When the War Began-serien? Är väl förvisso lite av ungdomsböcker, men jag minns (de första böcker som jag läst) som väldigt bra.
Discworld-serien? Eller serierna kanske. Någon av dom
Ska kolla upp dina och er andras förslag när jag sitter vid datorn i em. För fånen tycker att det är väl avancerat att följa länkar just nu...
Men rent spontant säger jag ja till discworld (fånen vill skriva Macworld)
Känner att jag behöver ge den en ny chans. Läste någon av böckerna i mellanstadiet minns inte vilken...
Fånigt roligt!Kasabian [som bara är ett huvud på en bricka]:
-You're going to improve things? I'm so fucking relieved. Just remember to tell Santa I'll need a stepladder when he brings me that pony next Christmas.
(Sagt till killen som högg av honom huvudet...)
Om vi pratar serier vill jag slå ett stort slag för Janet Evanovichs Stephanie Plum-Serie. Fruktansvärt underhållande imo
För övrigt var mina tankar kring serier i cirkeln snarast att de borde undvikas, inte sökas upp!
Eller lite mer nyanserat: kanske det vore idé med en begränsning (behöver inte vara skriven i sten, men man kan ha det som utgångspunkt) att vi bara läser första delen i en serie här i cirkeln, och så kan de som gillar den fortsätta lite mer på egen hand (och för all del - jag är så generös - eventuellt diskutera fortsättningarna i tråden också, men då parallellt med "riktiga" cirkelböcker), för att undvika att de som inte alls gillade del ett helt tappar sugen för cirkeln när det bara mals på med del efter del efter del? Typ?