Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Quote-off!
"He's not the Messiah - he's a very naughty boy!"
"Look you stupid bastard, you've got no arms left!
Yes I have!
Look!!!
... Just a flesh wound!"
"I'll bite your legs off!"
"This is an EX-parrot!"
"The other kings said I was daft for building a castle in a swamp, but I built it anyway! It sank into the swamp... So I built another one! That sank into the swamp...[...]"
"Brave Sir Robin ran away, bravely ran away, away..."
"And now for something completely different", närmare bestämt sängen... ;)
Life of Brian
Holy grail
Holy grail igen
Sketchen med djuraffären
Holy grail
Hmmm... Flygande cirkusen kanske?
Sängen här med, f.ö... Så fort jag får tillbaka mitt täcke från prickikorvarna

@Mammas Se det positivt! Du behövde inte be fler gånger än två. :p Jag såg det tillslut, när jag i desperation skulle visa på att du inte kunde läsa ;)

Dags att sova tror jag, innan jag behöver ångra något mer. :cool:

@Mammas Se det positivt! Du behövde inte be fler gånger än två. :p Jag såg det tillslut, när jag i desperation skulle visa på att du inte kunde läsa ;)

Dags att sova tror jag, innan jag behöver ångra något mer. :cool:

Hehe, jag var tvungen att dobbelkolla typ åtta gånger så jag hade rätt också, haha! :D

Sov sött.

Nej, det är ju girl parts inblandat :eek:... Men skämt åsido, efter vad ni skrev om dem så kanske jag måste. Älskar satir. Någon som läst Härsken på Ringen-serien?

EDIT: nå, siiiit åsså... Såg att min padda föreslagit en alternativ stavning på min hästs namn. Bara så ni vet hade han inga F i sitt stamboksnamn... Bara i vardagligt tal vid mycket speciella tillfällen, så som exv. "F-bannade häst", "Hästf-n" osv.
Serie? Jag har läst en härsken på ringen. Finns det fler?
Barry Trotter, då. Läst den?

Nä, kanske ska försöka skärpa sig lite... :o

Åter till ämnet bokcirkel: upptäckte helt plötsligt att Outlander blir TV-serie nu, och blev väldigt sugen på att läsa om den (gillade Outlander men tappade intresset för serien efter några böcker till)... Den är ju en rejäl genreblandning som kanske de flesta kan hitta någon favorit i, den finns på svenska (Främlingen eller nåt liknande?), och den är aktuell med TV-serien nu... Bok för cirkeln?:)

Nä, kanske ska försöka skärpa sig lite... :o

Åter till ämnet bokcirkel: upptäckte helt plötsligt att Outlander blir TV-serie nu, och blev väldigt sugen på att läsa om den (gillade Outlander men tappade intresset för serien efter några böcker till)... Den är ju en rejäl genreblandning som kanske de flesta kan hitta någon favorit i, den finns på svenska (Främlingen eller nåt liknande?), och den är aktuell med TV-serien nu... Bok för cirkeln?:)
Där har vi ju en serie som jag faktiskt har läst... Ett par gånger :angel: Det var delvis på grund av den som jag tjatade mig till att få åka på språkresa i Skottland då det begav sig.

På tal om att återgå till ursprungsämnet... Är The Wheel of Time-böckerna intressant för någon/några att ha med i listan? Jag började läsa dom för några år sedan och tyckte de var bra. Men skolan förhindrade min läsning så jag tog en paus... som varat i några år nu. Är sugen på att börja om från början och läsa till slutet denna gång. Kan ju vara roligt att ha fler med på tåget :)

Vad sägs om Tomorrow, When the War Began-serien? Är väl förvisso lite av ungdomsböcker, men jag minns (de första böcker som jag läst) som väldigt bra.

Discworld-serien? Eller serierna kanske. Någon av dom :p

På tal om att återgå till ursprungsämnet... Är The Wheel of Time-böckerna intressant för någon/några att ha med i listan? Jag började läsa dom för några år sedan och tyckte de var bra. Men skolan förhindrade min läsning så jag tog en paus... som varat i några år nu. Är sugen på att börja om från början och läsa till slutet denna gång. Kan ju vara roligt att ha fler med på tåget :)

Vad sägs om Tomorrow, When the War Began-serien? Är väl förvisso lite av ungdomsböcker, men jag minns (de första böcker som jag läst) som väldigt bra.

Ska kolla upp dina och er andras förslag när jag sitter vid datorn i em. För fånen tycker att det är väl avancerat att följa länkar just nu...
Men rent spontant säger jag ja till discworld (fånen vill skriva Macworld:p)
Känner att jag behöver ge den en ny chans. Läste någon av böckerna i mellanstadiet minns inte vilken...

Wheel of Time läste jag nån gång i tiden, men så hade jag läst ikapp utgivningen (vet inte riktigt, 5-6 böcker kanske) och när väl nästa bok kom ut blev det aldrig av att jag plockade upp den igen... Som jag minns det var den ganska bra, men lite spretig och långrandig och väldigt splittade SL så man fick tröska sig igenom spår som man kanske fann mindre intressanta med deprimerande regelbundenhet? Jag kan absolut tänka mig att läsa om i alla fall ettan, men hela serien? Kanske spritt ut över några år eller så...
Har vi nån policy kring serier? *hint hint* :D

Ska kolla upp dina och er andras förslag när jag sitter vid datorn i em. För fånen tycker att det är väl avancerat att följa länkar just nu...
Men rent spontant säger jag ja till discworld (fånen vill skriva Macworld:p)
Känner att jag behöver ge den en ny chans. Läste någon av böckerna i mellanstadiet minns inte vilken...

Ååååååååh DISCWORLD!!! Now you're playing my song! :love::love::love::love:
Finns inte en enda Discworldbok som är dålig, jag är på!!!
För nykomlingar till Discworld, här är en finfin guide till läs"ordning":
the-discworld-reading-order-guide-20.jpg

Och så är det ju inte en serie, alls, så tidigare nämnda(/föreslagna) seriepolicy är ju inte aktuell... :p

Och som ett slags random lästips (för jag tror inte den är aktuell för cirkeln egentligen ;)) så kommer ett allmänt lästips: jag är oväntat förtjust i Sandman Slim-serien som jag nyss börjat läsa. Den har en massa saker jag borde tycka illa om och väldigt få saker jag borde gilla, men den är faktiskt riktigt bra! Case in point, här är ett strålande citat:
Kasabian [som bara är ett huvud på en bricka]:
-You're going to improve things? I'm so fucking relieved. Just remember to tell Santa I'll need a stepladder when he brings me that pony next Christmas.
(Sagt till killen som högg av honom huvudet...)
Fånigt roligt! :o:rofl:

Nu känns det lite som "vi på kanten" carjackat cirkeln och vansinneskört längs "odd fantasay"-vägen lite väl långt dock... Kanske någon av de mer... öh... sansade? :confused::angel: medlemmarna känner för att ta tag i ratten en liten stund?
(PSA: Om ni inte gör det lär färdriktningen fortsätta.:angel:)

Om vi pratar serier vill jag slå ett stort slag för Janet Evanovichs Stephanie Plum-Serie. Fruktansvärt underhållande imo

Mja... Nu verkar jag plötsligt konfronteras med något slags commitment-/fokusproblem hos mig själv, men jag får väl acceptera det och erkänna: skitkul serie. Ett tag. Sen tappade jag intresset och har inte läst de senaste. :angel:

(Har vi nån medlem i cirkeln som är psykolog och kan hjälpa mig bearbeta denna plötsliga insikt?) :eek:

För övrigt var mina tankar kring serier i cirkeln snarast att de borde undvikas, inte sökas upp! :banghead: :laugh:

Eller lite mer nyanserat: kanske det vore idé med en begränsning (behöver inte vara skriven i sten, men man kan ha det som utgångspunkt) att vi bara läser första delen i en serie här i cirkeln, och så kan de som gillar den fortsätta lite mer på egen hand (och för all del - jag är så generös :p - eventuellt diskutera fortsättningarna i tråden också, men då parallellt med "riktiga" cirkelböcker), för att undvika att de som inte alls gillade del ett helt tappar sugen för cirkeln när det bara mals på med del efter del efter del? Typ? :cautious:

Jag håller med om att det kan vara vettigt att undvika serier, förutom den inledande boken då.
Och jag är psykologbarn iaf, duger det? :D

Vi kanske kan försöka strukturera upp lite mer med teman för varje läsning? Typ författare från ett visst land en omgång, eller en viss genre en omgång. Så att det inte blir så spretigt och splittrat som det börjar bli nu?

För övrigt var mina tankar kring serier i cirkeln snarast att de borde undvikas, inte sökas upp! :banghead: :laugh:

Eller lite mer nyanserat: kanske det vore idé med en begränsning (behöver inte vara skriven i sten, men man kan ha det som utgångspunkt) att vi bara läser första delen i en serie här i cirkeln, och så kan de som gillar den fortsätta lite mer på egen hand (och för all del - jag är så generös :p - eventuellt diskutera fortsättningarna i tråden också, men då parallellt med "riktiga" cirkelböcker), för att undvika att de som inte alls gillade del ett helt tappar sugen för cirkeln när det bara mals på med del efter del efter del? Typ? :cautious:

Bra idé med att bara första boken är "cirkel-bok", tycker jag. Tycker också att det är okej om man diskuterar följande böcker i en serie där första boken varit cirkel-bok.

För övrigt så har jag letat upp och lånat lite böcker: Härsken på ringen (originaltitel; Bored of the rings):p och Bimbo (@Barret - du hade rätt om att det var fler än en bok ;) Men det är inte samma författare på dem.), Barry Trotter och den skamlösa parodin samt Magins färg och Det fantastiska ljuset (@Monstermom, tackar för ordnings-kartan :))

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka