Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

"Manipulation"... Låter väldigt sexistiskt! :cautious: Sånt där lyssnar jag inte på!:meh:
Locka kanske passar damen bättre? ;)
Synonomer: dra till sig, inbjuda, övertala, tubba, förleda, fresta, utgöra lockelse, hägra

@Mammas Absolut. Eragon har som sagt många, korta kapitel istället för långa och färre. Så 5 kapitel tar typ max en timme att läsa ;)

Jag menar, midsommarafton?

@Monstermom YA-bok?

Locka kanske passar damen bättre? ;)
Synonomer: dra till sig, inbjuda, övertala, tubba, förleda, fresta, utgöra lockelse, hägra

@Mammas Absolut. Eragon har som sagt många, korta kapitel istället för långa och färre. Så 5 kapitel tar typ max en timme att läsa ;)

Jag menar, midsommarafton?

@Monstermom YA-bok?

Ooooooh, "förleda"... I like it! Den tar jag. Så anse dig förledd! :D
("tubba" kan du däremot ta med dig härifrån när du går :yuck::down::cautious::meh:)

YA= young adult :)

Stackare! Men det är mest (:angel:) bara svammel, så du behöver inte anstränga dig att läsa igenom... Vet inte, en vecka från måndag, verkar det rimligt? Eragon är väl en YA-bok, eller har jag helt fel där? De brukar ju i såfall vara böckernas variant av popcorn, fort och lätt typ. :D

Nä men det går ju inte som redan sagts, det är på min ångest/avoid-lista... :o
Eller nä, jag menar: jag tänker av principskäl inte stötta denna sajt förrän den inkludrat all erotica! Mot barrikaderna! :rage:

En vecka från måndag låter bra! Hur långt, halva eller?

Men gört bara. Du kommer inte ångra dig!
Fast de har den, är bara att jag inte vill förstöra alla mina recomendations med en massa erotica. :p

@SasseVi kan ju börja diskutera när vi känner oss redo? Så länge man taggar med titel + kapitel så funkar det ju fint? :)

Man behöver väl inte ha så bergsäkra deadlines heller tänker jag? Om man "kommer efter" någon/några annan så gör väl inte det något negativt för diskussionen egentligen tänker jag mig... Om nu någon läser ut Eragon typ inatt och har läst ut tre böcker till innan någon annan läst ut Eragon om en vecka, så kan man ju diskutera Eragon om en vecka då? I en "riktig" bokcirkel måste man ju vara lite på samma planhalva eftersom man bara träffas ibland och ska diskutera just där och då, men vi har ju forumet lite mer närsomhelst tänker jag?

Med det menar jag inte att vi ska rusa iväg åt tvåtusen olika håll så ingen läser samma, men bara att om nån specifik dl inte passar så bra just då så kan man ju ändå diskutera boken när man väl läst den. Vi (och med "vi" menar jag kanske "ni" :o:p) glömmer knappast en bok så fort man börjat på nästa, så det kan ju vara intressant att diskutera en bok man läste för ett litet tag sen också när någon ny kommer med tankar om den...:)

@Monstermom Ja men precis. Och om man håller på och exploderar och promt vill diskutera något är det ju bara att skriva "Eragon, kapitel 43" som rubrik på spoilern, så får de som läst så långt svara. :)

Har läst typ 60 % av "I banged..." och tja... inte jätteimponerad.

@Mammas Var det då du menade, på midsommarafton alltså? Jag lär inte diskutera då, å andra sidan har jag ju redan läst boken :p

Sedan har jag inte fått det citatet Monstermom citerar, har du raderat det eller?

Vad felar "I banged"-serien? :p

Haha, tack för att du är min kanariefågel! :laugh::laugh::laugh:

No prob dear! :love:

@Sasse nej midsommarhelgen överlag tänkte jag. Inte specifikt midsommarafton. :)

Inlägg #267, längst ner? Läser du inte hela mina inlägg? :( :( :(

Alltså ja.... Första meningen är hur hon onnar med sin svarta 14-inch-dildo till hur hennes snubbe jagar vampyrer. Och ja... Hittills har alla i boken någon form av problem med det sociala spelet. Minst sagt. :p

Jag hoppar bara rätt in och låtsas som att ni inte sprungit iväg typ fyrtielva sidor sedan jag sist gjorde ett instick... (Och nej, ingget sexuellt innuendo menas, ifall ni undrade...)
Och @Barret , bara för att jag är knäpp och inte kan sluta tänka på det förrän jag vet: hur uttalar man ditt nick?! Är det "barret" som i "stickiga saker på granar" eller det engelskspråkiga namnet? Eller alternativ C?
Ska jag berätta eller ska jag hålla er på halster? Hmmm, decisions...
Det uttalas som i stickiga (fast de behöver inte vara stickiga, kolla bara idegranar) saker på träd. Min häst hette Gullbarf, från Norge, så det var Gullis eller Barret... Valet var enkelt.

@Monstermom
Bra gört! ;)

Jag tänker så som håret-barret, men det är bara jag. Därför tänker jag också att @Barret ser ut såhär i håret:

Evis-80-tal.jpg
Hur hittade du den bilden? Jag trodde att ingen lyckats fånga mig på bild när jag vaknar på morgonen...

Hahah. Du borde börja hänga på goodreads. ...Men då kan jag ju erkänna att all erotica inte kommit med där. :o
Och jag kan erkänna att bara en bråkdel av den erotica (m/m) jag har läst är med på mina listor... Och då består huvuddelen av listorna av just erotica...

Inlägg #267, längst ner? Läser du inte hela mina inlägg? :( :( :(

Jag menade det andra Monstermom citerade. Hon skriver så snabbt, hinner inte med :p "Vi kan ju börja diskutera när vi känner oss redo? Så länge man taggar med titel + kapitel så funkar det ju fint? :)"

Alltså ja.... Första meningen är hur hon onnar med sin svarta 14-inch-dildo till hur hennes snubbe jagar vampyrer. Och ja... Hittills har alla i boken någon form av problem med det sociala spelet. Minst sagt. :p

Om du läste vad boken handlade om, så stod det ju att hon onnade till presidenten eller vem sjutton det nu var, så det kan ju inte ha kommit som en överraskning :p

Det uttalas som i stickiga (fast de behöver inte vara stickiga, kolla bara idegranar) saker på träd. Min häst hette Gullbarf, från Norge, så det var Gullis eller Barret... Valet var enkelt.

Men neeeej, jag gissade fel! Men kommer fortsätta kalla dig Barret efter min definition! :p

@Barret har du läst I banged... böckerna? :D
Nej, det är ju girl parts inblandat :eek:... Men skämt åsido, efter vad ni skrev om dem så kanske jag måste. Älskar satir. Någon som läst Härsken på Ringen-serien?

EDIT: nå, siiiit åsså... Såg att min padda föreslagit en alternativ stavning på min hästs namn. Bara så ni vet hade han inga F i sitt stamboksnamn... Bara i vardagligt tal vid mycket speciella tillfällen, så som exv. "F-bannade häst", "Hästf-n" osv.

*puuuuuh*
Nu känns det mycket bättre, tack! :D

Jag menade det andra Monstermom citerade. Hon skriver så snabbt, hinner inte med :p "Vi kan ju börja diskutera när vi känner oss redo? Så länge man taggar med titel + kapitel så funkar det ju fint? :)"

Mwhuh? Wazzat? :confused:
Vem har skrivit/citerat vad som inte hunnits med/finns? Jag har skrivit vaddå för snabbt?
Jag hör kudden ropa mitt namn...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka