Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Jag älskar för övrigt e-böcker. Det är skönt att kunna släpa med sig 1000 böcker på semestern utan att behöva fundera på vilken man ska ha, det är skönt att kunna läsa utan att få ont i händer, det är skönt att kunna läsa i mörker, det är skönt att kunna få för sig att köpa en bok och sedan börja läsa den direkt.

Men det är trots allt innehållet som räknas, och inte hur man väljer att läsa sin bok. Så även om e-böcker passar mig bättre tänker jag inte klanka ned på de som väljer annorlunda. :)

Kindle är Amazons eget märke på läsplatta. Min far har en sån som han mig veterligen aldrig har startat och han fick den för 1½ år sen. Undrar om jag kan sno den tro...? :angel:

Snoooooooooooo! :bump:

Tror faktiskt inte det jag heller. Jag måste bara hitta den först. Och det skulle inte vara den första saken som han glömt bort att han äger och som jag tagit över utan att han märkt något :angel:

Jag gillar iofs inte heller läsplattor, men om jag ska med ut till svärföräldrarnas sommarställe med dottern i sommar så kan det vara smidigt att slippa släpa böcker fram och tillbaka.

Läsplattor är suveräna! Jag gillar fortfarande riktiga böcker också, men att man kan bära med sig 5000 böcker i fickan är helt jäkla oslagbart! :love:

Hahaha! :D
Hade du den sen förut eller blev du inspirerad? (Mao, är den läsvärd eller gick all kvalitet till titeln? :laugh:)

@Monstermom Ja, visst är det grymt? Plus inbyggt ljus, jag stör liksom inte när jag läser och den som ligger bredvid vill sova medan jag bara ska läsa "ett kapitel till". :angel:

Har inte sett den förut. Men det fanns ju en hel serie! Det här ska undersökas - om den här är bra vill säga. Gillar verkligen titeln med satan och the grim reaper. :D

Jag älskar för övrigt e-böcker. Det är skönt att kunna släpa med sig 1000 böcker på semestern utan att behöva fundera på vilken man ska ha, det är skönt att kunna läsa utan att få ont i händer, det är skönt att kunna läsa i mörker, det är skönt att kunna få för sig att köpa en bok och sedan börja läsa den direkt.
Var finns "ogilla"? :angel: Nä skämt åsido, jag klankar inte heller ner på e-boksfantaster, men jag förstår verkligen inte! :p

@Sasse - riktiga böcker är underbart! :love: Men mina hyllor är snar överfulla och jag har inte plats för fler :( Men nästa år, när jag ska bygga om så att jag får eget sovrum (delar med min treåring nu) då ska jag platsbygga vägghyllor i hela mitt lilla rum :D

:love: Du är min nya idol! :D :love:

Sorry @Mammas :angel:

Var finns "ogilla"? :angel: Nä skämt åsido, jag klankar inte heller ner på e-boksfantaster, men jag förstår verkligen inte! :p

:love: Du är min nya idol! :D :love:

Sorry @Mammas :angel:

Nej, det var inte personligt, men jag har sett en del kommentarer i andra trådar som gått mer åt det hållet. :)

Sedan kan det säkert spela in att jag har mina problem med händerna också, så att jag fick ont när jag läste konventionella böcker.

@Monstermom Ja, visst är det grymt? Plus inbyggt ljus, jag stör liksom inte när jag läser och den som ligger bredvid vill sova medan jag bara ska läsa "ett kapitel till". :angel:

Har inte sett den förut. Men det fanns ju en hel serie! Det här ska undersökas - om den här är bra vill säga. Gillar verkligen titeln med satan och the grim reaper. :D

Totalgrymt! Jag är dock "renlärig" och vill ha en så simpel skärm som möjligt, så jag har inget ljus på min. Å andra sidan är jag totalsingel (och långsiktigt mycket nöjd med det! :D), så den enda som skulle kunna störas av "ett kapitel till" (fast jag är en värre lögnare än du: "ska bara läsa ut sidan" :o:D) är hunden, och han kan vackert låta bli att envist trängas i sängen om han stör sig på sänglampan. ;)

Åhå, du har undersökt det hela vidare! Jag såg bara den där titeln och blev helsåld, missade att det fanns en serie. :D Men ja, om den här är lika bra som titeln finns det helt klart mer som ska läsas! (Och hur som helst är den ju värd priset! :laugh:)

Nä skämt åsido, jag klankar inte heller ner på e-boksfantaster, men jag förstår verkligen inte! :p

Mao, du har aldrig provat en läsare! :p;)

Sedan kan det säkert spela in att jag har mina problem med händerna också, så att jag fick ont när jag läste konventionella böcker.

Fast det är inget fel på mina händer (en av få delar som jag inte bläddrar i reservdelskatalogen efter), men det är lättare med en tunn, lätt liten platta! En del böcker är tunga, en del är otympligt stora, och en del jäklar kämpar emot när man försöker hålla dem öppna! (En del böcker får man spöa rätt rejält - till och med bryta ryggen av flera gånger, i extremfallen! :eek:- innan de lyder...) Plattan är bara snäll, så ge inte platthatarna ursäkter för att anta att det behövs anledningar för att gilla dem. ;)

Totalgrymt! Jag är dock "renlärig" och vill ha en så simpel skärm som möjligt, så jag har inget ljus på min. Å andra sidan är jag totalsingel (och långsiktigt mycket nöjd med det! :D), så den enda som skulle kunna störas av "ett kapitel till" (fast jag är en värre lögnare än du: "ska bara läsa ut sidan" :o:D) är hunden, och han kan vackert låta bli att envist trängas i sängen om han stör sig på sänglampan. ;)

Åhå, du har undersökt det hela vidare! Jag såg bara den där titeln och blev helsåld, missade att det fanns en serie. :D Men ja, om den här är lika bra som titeln finns det helt klart mer som ska läsas! (Och hur som helst är den ju värd priset! :laugh:)

Ah, jag hade en sådan förut men då körde jag på inbyggd lampa i fodralet, men då blev den lite tjock och tung, nu när jag har den helt utan fodral väger den som ursprungsvikten, och det är typ 200 g tror jag. Och toksmal. :) Mina händer tokgillar. Hahah! Går du ens på det själv, det här med "bara läsa ut sidan"? Jag går på mitt eget "bara ett kapitel till", men så vet jag visserligen att blir jag tillräckligt inne i den kommer jag att missa att det kommer ett nytt kapitel. :p

Ja, men de andra var lite dyrare. Hela 1,24$ :( :( :(

Mao, du har aldrig provat en läsare! :p;)

:rofl:

Fast det är inget fel på mina händer (en av få delar som jag inte bläddrar i reservdelskatalogen efter), men det är lättare med en tunn, lätt liten platta! En del böcker är tunga, en del är otympligt stora, och en del jäklar kämpar emot när man försöker hålla dem öppna! (En del böcker får man spöa rätt rejält - till och med bryta ryggen av flera gånger, i extremfallen! :eek:- innan de lyder...) Plattan är bara snäll, så ge inte platthatarna ursäkter för att anta att det behövs anledningar för att gilla dem. ;)

Sant. Jag får dessutom dåligt samvete när jag måste bryta ryggen på dem. :(

Det är skönt att kunna släpa med sig 1000 böcker på semestern utan att behöva fundera på vilken man ska ha

När jag åker på semester så släpar jag med mig böcker, för att i slutändan inte läsa dom då jag har en (o)vana att gå igenom bokhyllorna i semesterstugan istället :p

@Monstermom Nej, men jag läser M&P nu på datorn, det räcker för mig! Aldrig att jag ens överväger att skaffa en läsplatta. :p Älskar böcker! Från längtan när jag beställt böckerna tills de hamnar i brevlådan, att slita upp paketet och veta att nu är dom hemma! Att öppna och bläddra i dom, samt känna lukten av ny bok. Jag tycker det är på snudd på magiskt. E-böcker är inte alls samma sak! :)

Ah, jag hade en sådan förut men då körde jag på inbyggd lampa i fodralet, men då blev den lite tjock och tung, nu när jag har den helt utan fodral väger den som ursprungsvikten, och det är typ 200 g tror jag. Och toksmal. :) Mina händer tokgillar. Hahah! Går du ens på det själv, det här med "bara läsa ut sidan"? Jag går på mitt eget "bara ett kapitel till", men så vet jag visserligen att blir jag tillräckligt inne i den kommer jag att missa att det kommer ett nytt kapitel. :p

Ja, men de andra var lite dyrare. Hela 1,24$ :( :( :(

:rofl:

Nää?! Åtta kronor!? :eek: That's how they get you... :cautious:

Jodå, jag tror nog oftast på det. Monster är lite mer skeptisk dock. :D

Fanken. Min väger 210g!!! I lose. :cry:

Sant. Jag får dessutom dåligt samvete när jag måste bryta ryggen på dem. :(

Eller hur!? Och sen står de där i bokhyllan och blänger anklagande på en i åratal sen också! :eek::o:cry::crazy:

Fan, nu vill jag ju ha Kindlen på en gång. Undrar om jag ska smyga dit nu när de sover? :angel: (De bor bara ett kvarter bort och dottern sover där i natt)
*går och letar roliga böcker på Amazon**

Det finns sååå mycket gratis/snorbilliga böcker där. Börja inte, du kommer aldrig kunna slita dig! :D

När jag åker på semester så släpar jag med mig böcker, för att i slutändan inte läsa dom då jag har en (o)vana att gå igenom bokhyllorna i semesterstugan istället :p

@Monstermom Nej, men jag läser M&P nu på datorn, det räcker för mig! Aldrig att jag ens överväger att skaffa en läsplatta. :p Älskar böcker! Från längtan när jag beställt böckerna tills de hamnar i brevlådan, att slita upp paketet och veta att nu är dom hemma! Att öppna och bläddra i dom, samt känna lukten av ny bok. Jag tycker det är på snudd på magiskt. E-böcker är inte alls samma sak! :)

Hahah! Bra där. :D

Fast att läsa på datorn och att läsa på en läsplatta är två helt skilda saker. Läsplattan har ju en speciell skärm som är gjord för att läsa bekvämt på (en datorskärm är ju inte gjord för att tittas på under längre perioder tex), och det ger ju en annan känsla när du ställer in den så att du kan läsa bekvämt, något som inte går med en dator. Sedan är de där andra sakerna du beskriver såklart inte samma sak, men dissa inte läsplattan med utgångspunkt ur en dator, utan gör det då pga det andra du tar upp. :)

Nää?! Åtta kronor!? :eek: That's how they get you... :cautious:

Jodå, jag tror nog oftast på det. Monster är lite mer skeptisk dock. :D

Fanken. Min väger 210g!!! I lose. :cry:

Eller hur!? Och sen står de där i bokhyllan och blänger anklagande på en i åratal sen också! :eek::o:cry::crazy:

Det är åtta kronor för mycket! :rage: ;)

Haha! Stackars monster! :D

Var tvungen att kolla. Min väger 206! In your face!!! ;)

Ja men precis. Bokjävlar! :cool:

:rofl::rofl::rofl:
"Raven Blackbird" är min senaste idol! :rofl:

Läsa på datorn hatar jag! :yuck::down::rage::banghead:
Men läsa på plattan är en helt annan sak. Plus att som sagt, man får tag på böcker direkt, vilket är en jäkla skillnad mot att vänta på posten från USA... Dock köper jag "riktiga" böcker också, men jag unnar mig väldigt mycket mer och läser väldigt mycket mer varierat på plattan. De "riktiga" böcker jag köper är sådana jag vet i förväg att jag vill ha (del x i en serie jag redan följer, tex), men för det mesta skaffar jag även dessa till plattan så jag kan ta med mig dem närsom varsom, typ. För mig är läsaren en helt fantastisk utveckling. :love:

Men läsa på plattan är en helt annan sak. Plus att som sagt, man får tag på böcker direkt, vilket är en jäkla skillnad mot att vänta på posten från USA... Dock köper jag "riktiga" böcker också, men jag unnar mig väldigt mycket mer och läser väldigt mycket mer varierat på plattan. De "riktiga" böcker jag köper är sådana jag vet i förväg att jag vill ha (del x i en serie jag redan följer, tex), men för det mesta skaffar jag även dessa till plattan så jag kan ta med mig dem närsom varsom, typ. För mig är läsaren en helt fantastisk utveckling. :love:

Äsch, detta och @Mammas länk om "I banged"-serien, har fått mig att fundera på att investera i en läsplatta trots allt. Men jag kommer främst läsa vanliga böcker, sådeså! Tro inget annat! :cool: :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka