Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Jag håller med om att det kan vara vettigt att undvika serier, förutom den inledande boken då.
Och jag är psykologbarn iaf, duger det? :D

Vi kanske kan försöka strukturera upp lite mer med teman för varje läsning? Typ författare från ett visst land en omgång, eller en viss genre en omgång. Så att det inte blir så spretigt och splittrat som det börjar bli nu?

Ja, det behövs kanske :o
Ska vi utgå från min lista tidigare i tråden och fylla på den?

Jag håller med om att det kan vara vettigt att undvika serier, förutom den inledande boken då.
Och jag är psykologbarn iaf, duger det? :D

Vi kanske kan försöka strukturera upp lite mer med teman för varje läsning? Typ författare från ett visst land en omgång, eller en viss genre en omgång. Så att det inte blir så spretigt och splittrat som det börjar bli nu?

Japp det duger! Sätt igång och laga mig! :up:

Vad gäller spretighet ser jag det dock som något positivt tror jag... Tex nu med Eragon och Brobyggarna så får jag läsa en bok jag tänkt läst jättelänge och en bok som jag aldrig i min vildaste fantasi fått för mig att läsa (visste inte ens om att den fanns) - det tycker jag är rätt kul...? :)

Jag uppskattar också spretighet - då kan alla förhoppningsvis hitta något de gillar. :) Sedan kan man ju köra lite teman också, när man väljer ut förslagen?

Jag är helt på på Discworld. :D

"When people were in serious trouble they went to a witch.*

*Sometimes, of course, to say "Please stop doing it."

:D

Kartan som visades har jag printad och uppsatt i mitt skåp på jobbet. :D

Bra idé med att bara första boken är "cirkel-bok", tycker jag. Tycker också att det är okej om man diskuterar följande böcker i en serie där första boken varit cirkel-bok.

Yaaaay! Duuuuuuktig trådchef - alla lyder @Blacksmithfarm nu, OK? :up:

(Borde förresten vara Blacksmithfarmer, driver mig vansinnig!) :down:

Ja, det behövs kanske :o
Ska vi utgå från min lista tidigare i tråden och fylla på den?

Låter ju helt OK, men dock kanske man ska öppna för lite diskussion kring förslagen också - om en-två pers gillar något och 20 (hur många är vi egentligen!? :o :confused: :laugh:) totalvägrar att läsa den så känns det ju lite synd att sätta upp något på listan. (Om det inte är mitt förslag såklart, då ni vackert får ta och skärpa er och gilla rätt saker helt enkelt! :rage: O_o)

Jag uppskattar också spretighet - då kan alla förhoppningsvis hitta något de gillar. :) Sedan kan man ju köra lite teman också, när man väljer ut förslagen?

Jag är helt på på Discworld. :D

:D

Kartan som visades har jag printad och uppsatt i mitt skåp på jobbet. :D

Bra! You get to live another day! :D

Discworld har ju många teman dessutom - vi kan fokusera på att välja Discworldteman första året, eller hur!? :D - feminism = häxorna-linjen, rasism = Ankh-Morpork-linjen, självförverkligande vs realism = Rincewind-linjen, osv... Discworld är ju en hel värld trots all, allt man kan önska sig finns där! :D

@Jannice inget speciellt, bara kom på att jag tipsade dig om den. :D

@Monstermom Ja, men precis, det är ju drygt om det bara är en eller två som läser en bok. Men det kan vi kolla närmare, hur många som tänkte läsa den som står på listan? Eller ska vi börja skriva namnen efter alla böcker för att se vilka som är på på att läsa vad? Kanske bra för de som inte totalnördar och hänger här hela tiden, att de inte missar en bokstart? Tänkte att man kan ju skriva sitt namn vanligt efter varje bok man vill läsa, och så ser någon driftig person till att tagga de som tänkte läsa boken när det närmar sig? :)

@Monstermom Spänk jo! Mjaooonja, halvny får jag väl räknas som iaf ;) :devil::devil::cool:

@Mammas aaaa, du förstår jag har precis blivit klar med The Hallows tia. Fastnade lite får jag nog erkänna :D Nu ska jag vänta på elvan också
så jag får se om Trent och Rachel ska se till att snuska loss ordentligt någon gång!

Bra att du påminde om Darynda Jones iaf, Ska genast kolla om det är något Storytel har så jag kan lyssna på dem istället för att läsa! :up:

Så var står vi nu? Är det fler som är kvar på M&P som ska läsa ut den? Samma fråga till er som läser Ove?
Ska Eragon-läsandet påbörjas nu i dagarna (om det inte redan har gjort det)? Ska alla läsa Eragon, eller vilken mer bok är av intresse?

Jag gillar ordning och struktur :p

@Monstermom Ja, men precis, det är ju drygt om det bara är en eller två som läser en bok. Men det kan vi kolla närmare, hur många som tänkte läsa den som står på listan? Eller ska vi börja skriva namnen efter alla böcker för att se vilka som är på på att läsa vad? Kanske bra för de som inte totalnördar och hänger här hela tiden, att de inte missar en bokstart? Tänkte att man kan ju skriva sitt namn vanligt efter varje bok man vill läsa, och så ser någon driftig person till att tagga de som tänkte läsa boken när det närmar sig? :)

Det tyckte faktiskt jag var en bra lösning!:up: Skulle det funka praktiskt för alla, att man alltså "anmäler" sig själv till listan (och blir det för få till en bok så får totalnördarna som tänkt läsa den ändå helt enkelt ta och svälja skammen och läsa på egen hand - gömda i garderoben, såklart!)?

@Monstermom Spänk jo! Mjaooonja, halvny får jag väl räknas som iaf ;) :devil::devil::cool:

@Mammas aaaa, du förstår jag har precis blivit klar med The Hallows tia. Fastnade lite får jag nog erkänna :D Nu ska jag vänta på elvan också
så jag får se om Trent och Rachel ska se till att snuska loss ordentligt någon gång!

Bra att du påminde om Darynda Jones iaf, Ska genast kolla om det är något Storytel har så jag kan lyssna på dem istället för att läsa! :up:

Hm, jag menar alltså ny specifikt i bokcirkeln... Fast det kanske du inte är heller!? :o (Själv är jag ju en verklig veteran här, jag upptäckte den här tråden... öh... IGÅR!?! :eek::o)

Åh, the Hollows... :cautious:
Ääääääääälskar serien. Egentligen. Fast...
:arghh:
Pallar inte huvudpersonen!
Varför vill alla ha Rachel!? Hon mest bara gnäller, ju! Men precis alla (oavsett kön, art, etc) blir tvärförtjusta. Utom jag... :(
Älskar världen dock. :love: Och Trent. :d
Men Rachel. :cautious:
Nä. :wtf:

Absolut! Poängen med "motion" (:cautious:) är ju att det ger tillfälle att lyssna på ljudböcker!

... Vad trodde du det var till för? :confused:
För att det är kul? Jag är en endorfinjunkie :D Började träna när jag började jobba med vikten och nu, 9 månader senare är jag hooked. Får tvinga mig själv att vila ibland.

Okej, försöker strukturera upp det här lite:
Magic and the Pagan, alla klara?
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?
  1. Brobyggarna (bumpo, )
  2. Cirkeln, (Mammas, )
    eller Ett fjärran Eko (Vilka läser?)
  3. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, ),
    eller Meningen med hela skiten (Vilka läser?)
  4. Rövardotter, (Mammas, )
    eller Hungerspelen (Vilka läser?)
  5. Den vidunderliga kärlekens historia, (Vilka läser?)
    eller Alanna - the first adventure (Mammas, )
  6. The girl with glass feet, (Mammas, )
    eller Sagas bok: en trovärdig historia (Vilka läser?)
Fler förslag:
Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska! Är @Killaloe på?
  1. The Colour of Magic (Mammas, )
  2. Equal Rites (Mammas, )
  3. Pyramids (Mammas, )
  4. Mort
  5. Guards! Guards!
  6. Moving Pictures (Mammas, )
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, )
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, )
Tomorrow, When the War Began (Mammas, )
Outlander (Mammas, )

Har jag missat något förslag nu? Jag har ingen koll på vilka av de sista som finns på svenska dock. Outlander vet jag men inte de andra.

Min tanke med inlägget är att ni svarar på det senaste inlägget (så hela listan kommer med med länkar och skit, fast jag tror de kommer med även med copy+paste), och lägger in ert namn bakom de böcker ni vill läsa. Den som pallar får gärna undersöka och lägga till länkar till svenska sidor för de böcker som finns på svenska med. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka