Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Ja, alltså, jag vet inte typ. Kände att jag ville signalera att jag läst en del av böckerna, men att jag ju samtidigt vill vara med och diskutera dem sedan... Kanske blir överarbetat att ändra färg...
(skyller på att jag blir för entusiastisk när ni ger mig komplimanger. Sluta genast med det :mad:)

Ah, jag förstår. Jag tänkte mest att alla som står i parentesen taggas när det börjar dra ihop sig. :)
Komplimanger? Inte skulle väl jag? :confused: ;) :D

Ja, alltså, jag vet inte typ. Kände att jag ville signalera att jag läst en del av böckerna, men att jag ju samtidigt vill vara med och diskutera dem sedan... Kanske blir överarbetat att ändra färg...
(skyller på att jag blir för entusiastisk när ni ger mig komplimanger. Sluta genast med det :mad:)

Nä seriöst: fattar inte. Blått betyder vaddå?
Det finns ju fler färger (antar jag :angel:) om det ska kommuniceras ytterligare information, så var tydlig med en sak i taget nu är du snäll! När man(?:confused::confused::confused:) sätter sitt namn i blått efter en bok betyder det vaddå?
Om man istället vill säga x om boken skriver man sitt namn i vilken färg?

Japp. Jag är inte så smart. Men jag är tjurig. Och det är minst lika effektivt. :angel:
;)

Magic and the Pagan, alla klara?
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian,Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, monstermom, Blacksmithfarm(?), )
  2. Outlander (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm )
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, Blacksmithfarm)
  5. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  6. Meningen med hela skiten (monstermom, )
  7. Rövardotter, (Mammas, monstermom, )
  8. Hungerspelen (monstermom,Blacksmithfarm)
  9. Den vidunderliga kärlekens historia, (monstermom, )
  10. Alanna - the first adventure (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
  11. The girl with glass feet, (Mammas, monstermom, )
  12. Sagas bok: en trovärdig historia (monstermom, )
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!
  1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
  2. Equal Rites (Mammas, monstermom,)
  3. Pyramids (Mammas, monstermom,)
  4. Mort (monstermom, )
  5. Guards! Guards! (monstermom, )
  6. Moving Pictures (Mammas, monstermom,)
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, monstermom,)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, monstermom, )
Tomorrow, When the War Began (Mammas, monstermom, )

Skrev upp mig på Outlander också. Ska bara införskaffa den... :D

Förslag:
Blåmarkerat = boken utläst av denna personen.
För att ändra färg på texten skriv: [color=färgens namn på engelska]Texten som ska vara färgad [/color]

Röstar nej för färgförslag, eftersom jag just testade det och det funkade inte bra. Skriver jag mitt nick efter ditt, blåmarkerade nick , så blir mitt nick också blått. Men någon kanske vet hur jag ändrar det. Oavsett känns det rätt klyddigt och tar rätt lång tid att skriva. Finns det ingen knapp man kan trycka på, som förr i tiden, för att ändra textfärgen?

Nä seriöst: fattar inte. Blått betyder vaddå?
Det finns ju fler färger (antar jag :angel:) om det ska kommuniceras ytterligare information, så var tydlig med en sak i taget nu är du snäll! När man(?:confused::confused::confused:) sätter sitt namn i blått efter en bok betyder det vaddå?
Om man istället vill säga x om boken skriver man sitt namn i vilken färg?

Japp. Jag är inte så smart. Men jag är tjurig. Och det är minst lika effektivt. :angel:
;)

Blått = personen har läst ut boken. Och vill vara med och diskutera när övriga har läst.
(hade tänkt ta grönt först för att grönt ofta betyder OK, men alla länkar är ju gröna här...)

Men, som sagt det kanske är onödigt överarbetat?

Röstar nej för färgförslag, eftersom jag just testade det och det funkade inte bra. Skriver jag mitt nick efter ditt, blåmarkerade nick , så blir mitt nick också blått. Men någon kanske vet hur jag ändrar det. Oavsett känns det rätt klyddigt och tar rätt lång tid att skriva. Finns det ingen knapp man kan trycka på, som förr i tiden, för att ändra textfärgen?
Okej, då kommer det kanske inte att fungera så bra. man kan gå in i BB-kod-editorn (knappen med skiftnyckel till höger ovanför skrivfältet) för att se till att skriva på rätt sida om koden, men det blir en massa mer krångel då.
Nej, knappen finns inte kvar tyrärr

Blått = personen har läst ut boken. Och vill vara med och diskutera när övriga har läst.
(hade tänkt ta grönt först för att grönt ofta betyder OK, men alla länkar är ju gröna här...)

Men, som sagt det kanske är onödigt överarbetat?

Nänä, I like it. Det blev bara för svårt för mig när det betydde bååååååde att personen läst ut och ville diskutera! :o:o:o :p :banghead: :rofl::rofl::rofl:

En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?

Listan:
  2. Outlander (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse )
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom,Sasse, Blacksmithfarm )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, Sasse (?), Blacksmithfarm)
  5. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  8. Hungerspelen (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm)
  9. Den vidunderliga kärlekens historia, (monstermom, Sasse )
  11. The girl with glass feet, (Mammas, monstermom, Sasse)
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!
  1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse,)
  2. Equal Rites (Mammas, monstermom, Sasse,)
  3. Pyramids (Mammas, monstermom, Sasse,)
  4. Mort (monstermom, Sasse, )
  5. Guards! Guards! (monstermom, Sasse,)
  6. Moving Pictures (Mammas, monstermom, Sasse,)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, monstermom, Sasse,)
Tomorrow, When the War Began (Mammas, monstermom, Sasse,)

@Blacksmithfarm Det funkar bättre om man skriver på andra sidan av ditt blåfärgade nick dock. Men för egen del är jag förstås alldeles för lat för att skriva "[color=färgens namn på engelska] [/color]" varje gång jag ska markera något :p Jag skriver bara mitt namn på de böcker jag vill diskutera istället.

Funkar det inte bara att skriva sitt eget nick efter [/whatever] ("color", typ :confused:), istället för innanför samma bracketar?

(Edit: eller för all del före, om man nu tänker vinna över föregående blåtiror, eller nåt... ;))

@Blacksmithfarm Det funkar bättre om man skriver på andra sidan av ditt blåfärgade nick dock. Men för egen del är jag förstås alldeles för lat för att skriva "[color=färgens namn på engelska] [/color]" varje gång jag ska markera något :p Jag skriver bara mitt namn på de böcker jag vill diskutera istället.

Så du menar att du quotar listan och ändrar din neutrala listning till en @-listning istället?

1. Magic and the Pagan, alla klara?
    En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?
Listan:
  2. Outlander eller Främlingen (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse )
  5. Mistress of the art of Death eller Dödens Mästarinna (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  8. The Hunger Games eller Hungerspelen (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm)
  11. The girl with glass feet eller Flickan med Glasfötter (Mammas, monstermom, Sasse)
Fler förslag:

La till lite svenska titlar och länkar.

Listan:
  2. Outlander eller Främlingen (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse )
  5. Mistress of the art of Death eller Dödens Mästarinna (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  8. The Hunger Games eller Hungerspelen (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm)
  11. The girl with glass feet eller Flickan med Glasfötter (Mammas, monstermom, Sasse)
Fler förslag:

La till lite svenska titlar och länkar.

Sådär utan första siffran. Bråkbuke! :mad:

Okej, försöker strukturera upp det här lite:
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, ) Vilka mer läser?
  1. Brobyggarna (bumpo, )
  2. Cirkeln, (Mammas, )
    eller Ett fjärran Eko (Vilka läser?)
  3. Mistress of the art of Death (Dödens Mästarinna) (Mammas, ),
    eller Meningen med hela skiten (Vilka läser?)
  4. Rövardotter, (Mammas, )
    eller Hungerspelen (Vilka läser?)
  5. Den vidunderliga kärlekens historia, (Vilka läser?)
    eller Alanna - the first adventure (Mammas, )
  6. The girl with glass feet, (Mammas, )
    eller Sagas bok: en trovärdig historia (Vilka läser?)
Fler förslag:
Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska! Är @Killaloe på?
  1. The Colour of Magic (Mammas, )
  2. Equal Rites (Mammas, )
  3. Pyramids (Mammas, )
  4. Mort
  5. Guards! Guards!
  6. Moving Pictures (Mammas, )
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, Barret) Svensk titel: Lovligt byte (tror jag, det var)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, )
Tomorrow, When the War Began (Mammas, )
Outlander (Mammas, Barret)

Har jag missat något förslag nu? Jag har ingen koll på vilka av de sista som finns på svenska dock. Outlander vet jag men inte de andra.

Nu förstår jag inte?

Nä, det gör nog inte jag heller! :D
Jag trodde du menade att när man läst ut en bok man anmält sig så ändrade man i listan så man går från det neutrala [ex:] "Outlander eller Främlingen (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse )" till "Outlander eller Främlingen (Mammas, @Monstermom , Blacksmithfarm, Sasse ) [obs nytillkommet "@" på mitt nick], så när någon vill diskutera just Outlander/främlingen kopierar de listningen på den boken, och har man då ändrat så man @-at sig själv så blir man taggad i den diskussionen...
Jag kan ha hittat på en hel del steg i den här tolkningen... :o:D

Det tyckte faktiskt jag var en bra lösning!:up: Skulle det funka praktiskt för alla, att man alltså "anmäler" sig själv till listan (och blir det för få till en bok så får totalnördarna som tänkt läsa den ändå helt enkelt ta och läsa på egen hand - gömda i garderoben, såklart!)?

Hm, jag menar alltså ny specifikt i bokcirkeln... Fast det kanske du inte är heller!? :o (Själv är jag ju en verklig veteran här, jag upptäckte den här tråden... öh... IGÅR!?! :eek::o)

Åh, the Hollows... :cautious:
Ääääääääälskar serien. Egentligen. Fast...
:arghh:
Pallar inte huvudpersonen!
Varför vill alla ha Rachel!? Hon mest bara gnäller, ju! Men precis alla (oavsett kön, art, etc) blir tvärförtjusta. Utom jag... :(
Älskar världen dock. :love: Och Trent. :d
Men Rachel. :cautious:
Nä. :wtf:

Haha, det menade jag också :D Har bara inte vart på jobbet på några dagar så då halkar jag efter med mitt bukande ;) Ska egentligen läsa M&P men har inte fått den att fungera på min platta, ska sparka bort sambon från datorn när kottarna somnat och kolla vad som är fel!

Me also :love: Trent! Fast jag gillar ju Rachel också ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka