Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Hahah, men är det inte lite så i alla serier? Alltså att alla vill ha huvudkaraktären? :)

Mja... Mjo...

Hm...

Kanske i andra serier så gillar jag också huvudkaraktären?:idea:

Men alltså, Rachel är ju objektivt outhärdlig: gnällig, negativ, egocentrerad och puckad. Så är det ju bara! :p

Hon är faktiskt min go-to när det gäller att exemplifiera Mary Sue...

@Mammas
Alltså, jag har ju redan läst alla som finns på svenska så jag har lite beslutsångest för vad jag ska läsa om (igen) :p

Jag får fundera lite på det ;)

Alltså, jag har ingen aning om vad ni babblar om ju typ. Men jag har fattat att det är en himla massa fantasy va? Sånt bangar jag på, det intresserar mig inte för fem öre. Om ni nu inte lyckas omvända mig :p

Ska skriva in mig på listan också, ska bara pusta ut lite till först! (3,57 km på 25 min :up:)

@Monstermom Jag har inga större problem med henne faktiskt. Men ja, läste du i banged a vampire....? Appropå outhärdiga MC? :D

Har inte kommit så långt än! :D

Har dock lite andra förväntningar på main character i en serie jag verkligen gillar (bortsett från just leaden då... :down: ;)) och på mc i "I Banged"-serien...

Jag är nog elitistisk, eller nåt! :eek: :o :D

@Mammas
Din slutledningsförmåga är på topp! :up: Jag får väl säga att jag vill läsa Guards! Guards! då så jag inte behöver ägna hela sommaren åt reprisläsning :p

@Ninnurur Nja, av böckerna på listan är det inte så mycket fantasy tycker jag. :)

Bra jobbat! :up:

Tack!
Men hela Discworld är väl fantasy? Inser att jag borde försöka klicka mig igenom listan. :D

Hm, hur var det nu... Skulle inte du jaga reda på en e-läsare idag? :angel:

*Jårr filing sliiiiipi.... Vääääääääärrri sliiiiiiiipi....*
;)

Jo, jag skulle, men dels har jag inte hunnit och dels har pappa suttit och kollat på friidrott bredvid hyllan där den bör finnas hela dagen så jag har inte haft möjlighet :angel: :D

Har inte kommit så långt än! :D

Har dock lite andra förväntningar på main character i en serie jag verkligen gillar (bortsett från just leaden då... :down: ;)) och på mc i "I Banged"-serien...

Jag är nog elitistisk, eller nåt! :eek: :o :D

Elitistiska jävel! :eek: ;) :D

@Ninnurur Discworld skulle väl kunna sägas vara fantasy, men jag tycker ändå att den är väldigt långt från konventionell fantasy. Mer humor/samhälle, fast fantasydelarna finns ju där med.

@Killaloe, så du är inte med på någon annan? Jag läste ju Guards! Guards precis just, så det är en av de två jag helst inte läser. :p

@Killaloe Du ser ju på listan vilka jag är up for att läsa. :D

Reaper man är ju del två i dödsserien. Funkar det att läsa även om man inte läst ettan? :)

@Mammas

Ja det tycker jag absolut att det gör! Fast jag kan läsa första delen också, döden är så fin :) (och vad tillhör Mort? Jag har liksom aldrig brytt mig utan läst i ordningen de blev utgivna :D)

Och Guards! Står ju på listan ;) Men äh, Mort då? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka