Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det där att ge oskyldiga barn en "finservis" känns oerhört föråldrat. Jag var barn på 70-talet, och mina (tjej)kompisar fick serviser, ofta just Blå Måsen. Jag slapp, då mina föräldrar helt enkelt inte är till den grad konventionella.När jag växte upp kändes det som nästan standard bland mina kompisar att de prackades på servisdelar av bland annat denna Blå Måsen i födelsedagspresenter och julklappar av välmenande fastrar och mostrar.
Förutom att det var svårt att se glädjen i en kaffekopp eller terrin vilken som helst som tolvåring, så är jag oerhört tacksam att mina släktingar fokuserade på hästsaker och böcker som var intressanta då och inte sådant som man inte förväntades bära med sig genom resten av livet. Och helst duka fram vid alla kommande högtider och födelsedagar så länge moster och faster finns i livet.
Det där är/var nog väldigt lokalt. Jag känner inte till någon som fick det.Ja, det där att ge oskyldiga barn en "finservis" känns oerhört föråldrat. Jag var barn på 70-talet, och mina (tjej)kompisar fick serviser, ofta just Blå Måsen. Jag slapp, då mina föräldrar helt enkelt inte är till den grad konventionella.
Jag tror inte att det är/var lika vanligt att små pojkar drabbas av dessa trista presenter?
Hoppas det!Det där är/var nog väldigt lokalt. Jag känner inte till någon som fick det.
Nu kollade jag Rörstrands Skåne. Hm. Min svärmors stil. Do I need to say more?
Jag hade inte orkat använda den annat än ironiskt vid enstaka tillfällen av rätta typen.
Ja, det där att ge oskyldiga barn en "finservis" känns oerhört föråldrat. Jag var barn på 70-talet, och mina (tjej)kompisar fick serviser, ofta just Blå Måsen. Jag slapp, då mina föräldrar helt enkelt inte är till den grad konventionella.
Jag tror inte att det är/var lika vanligt att små pojkar drabbas av dessa trista presenter?
Kul ! Jag har den i mitt sovrum, plus att jag har tapetserat inne i mitt skåp med småsnuttar av det som blev över från sovrummet.Hehe, vi har samma tapet
Kul ! Jag har den i mitt sovrum, plus att jag har tapetserat inne i mitt skåp med småsnuttar av det som blev över från sovrummet.
Jadå, de får komma fram titt som tätt !Mikasa är jättefina! Hoppas du använder dem också
Ja, det där att ge oskyldiga barn en "finservis" känns oerhört föråldrat. Jag var barn på 70-talet, och mina (tjej)kompisar fick serviser, ofta just Blå Måsen. Jag slapp, då mina föräldrar helt enkelt inte är till den grad konventionella.