Björntest idag

Sv: Björntest idag

Åh vad häftigt att se , detta måste jag visa för grannen (har jämte/gråhund)-hon är intresserad av att testa sin hund. Dock blir det nog inte på björn, men det är alltid kul att se hundar i sina "rätta element". Grattis till det jättefina omdömet!

(Måste ändå säga att jag höll på att skratta på mig när björnen kom rullandes :D)

:bump:Grattis!!! hoppas det går bra för oss också på provdebuten när säsongen kommer igång i höst. =):bump:

Grattis. Vad roligt. Han ser jätteduktig ut och är mycket vacker=)

Åh grattis! Han var ju skitsnygg! :love:
(Haha jag skulle också vilja ha en radiostyrd björn... :D)

jag va i helg och tittade när de tränade hundarna med den radiostyrda björnen. de flesta va jätte rädda :grin: men vissa va riktigt duktiga :)

Jämtklubbens test?

Jo av 21 jämtar så blev ju bara tre godkända såg jag...

Inget konstigt med att många är rädda för björnen alls egentligen. Det är ju så att jämten är en utpräglad älghund och rovdjursskärpan finns inte hos alla och många har heller inte modet som krävs för att jobba på björn, så att :grin: åt de hundarna tycker jag är fel!

En hund med modet, men låg rovdjursskärpa söker heller inte aktivt upp björn, men kan skälla om den "springer på" björn i skogen. Dessa hundar släpper dock rätt fort och fortsätter söka älg.

*kl*
Grattis!:banana:

Läste just reportaget om just detta i "Jakt & Jägare" som kom häromdagen. Tyvärr så var ingen av dina dina bilder med(?).

Gilly

Jag har inte skickat in bilder eller blivit ombedd att göra det, men filmen och bilderna mina finns på några andra jägartäta ställen i stället ;)

jag ska fara å testa min schäfer/collie tik i veckan på brjörnen :D ska bli väldans intresant =) då hon ska bli eftersökshund :D :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 801
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 447
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 003
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka