W
Wessali
Är det någon som har en bra idé om hur jag får tag i en birma/ragdollhane som jag kan para min Birma-hona med? Helst privat, då min har stamtavla men inte är reggad.
Tacksam för förslag!
Tacksam för förslag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kostar 200 kr/kattunge att få dom reggade, så om det inte var en enorm kull så låter det som ett rent svepskäl att det skulle vara en kostnadsfråga, antagligen har hon tabbat sig och vill inte regga ungarna för att inte bli upptäckt (kan ha parat mor/son eller liknande). Så om du inte kan få reda på det verkliga skälet till att dom inte reggades så skulle jag inte ta en kull på din hona, det kan ju vara så att "uppfödaren" har tagit en kull på en katt som har avelsförbud. Ring upp och erbjud dig att betala registreringen av din katt (det kan man göra i efterhand så det är inte kört för dig att få en stamtavla på din katt), så får du se vad h*n har för ursäkt då.
Ja jag påstår inte att det är den enklaste sak i världen, men det är deffenitivt inte omöjligt. TS katt kanske var den enda i kullen, då är det ju inga större problem, eller så kan ju "uppfödaren" påstå att det var den enda katten i kullen, h*n verkar ju inte så noga med att "rätt ska vara rätt" i vilket fall. Jag tror inte heller att TS kommer att få någon stamtavla på sin katt, då hade hon nog fått det från början, men det skadar ju inte att ringa och pressa "uppfödaren" för att få reda på det verkliga skälet, eller?
Tack för alla svar!
Jag fick även se hennes bror när jag hämtade henne, så minst en till fanns det iaf.
Jag har också sett båda föräldrarna till henne och har som sagt fått en kopia på deras stamtavlor.
Pengar är minsta bekymret i detta fall, så bara det går och uppfödaren går med på det, så ska jag regga henne. Jag har mailat henne nu, så vi får se hur det går!