Biotin, hjälper det verkligen??

B

bus_strecket

Köpte hem en burk biotin av det märke där det innehöll mest biotin per g (dyrast... :angel: )

har ni märkt resultat efter 6 mån?

har en häst med klassiska flb hovar som lätt går sönder, går mkt sönder vid tex tappsko....

har nu även bytt till en gammal hovslagarlärare men skulle även vilja ha ett starkare material...

Sv: Biotin, hjälper det verkligen??

Ja, det fungerar verkligen toppen. Man ser skillnad redan efter 3 månader men man bör ge det i 6-7 månader eller längre om det behövs. Jag brukar köpa på ÖB eller Bör*es.

Sv: Biotin, hjälper det verkligen??

Hm. I en omfattande studie man gjort på Lipizzanerna som bor på spanska ridskolan visar att effekten på hovarna av biotin syns efter 9 mån. På de viktbärande delarna av hoven syns effekten efter 19 månader. HH

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627
Foder & Strö Sitter och letar ett bra foder till mina hästar. Är själv inte super vass på vad man ska titta efter och jag vet att det finns så många...
2
Svar
20
· Visningar
2 701
Senast: mackan
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar