Biofarm Eclipse Kiselgur

sthu

Trådstartare
Köpte en hink kiselgur från Biofarm idag, men det fanns inget dosmått i.
Någon som ger Biofarms kiselgur som vet hur mycket dosmåttet rymmer i ml?

Sv: Biofarm Eclipse Kiselgur

Jag köpte också en burk kieselur i förra veckan och fick gräva ordentligt i burken för att hitta måttet. Det är ganska litet, knappt en matsked skulle jag tro.

gräv ordentligt i burken för de SKA finnas mått i den, ett blått mått har jag fått med varje gång. om inte så kontakta BioFarm så fixar de en åt dig, men ca en msk tro jag den måtten är..

Min hovslagare rekommenderade det, ska ge bättre hovar. Ska påverka pälsen bra med, och kostar inte så mycket.

Jag ger Enzion på rekommendation av mina hovslagare som arbetar på Flyinge och skor en massa "problem" hästar....

Jag blev också rekommenderad Enzion av en hovslagare på Flyinge, och jag provade för att se om jag kunde få hovarna att växa snabbare. En kur på en månad med Enzion gav tyvärr ingen effekt på min häst vad gällde hur snabbt hovarna växte, möjligen växte de lite mindre :-(
Jag vet inte om Kiselgur gör så mycket på hovarna, men det är såpass billigt att man kan prova, Enzion är ju väldigt mycket dyrare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 821
Senast: Unhappy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar