Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inställd på FM?Samtliga kanaler på bilradion brusar bara. Den hittar heller inga kanaler om jag gör en sökning. Vad kan vara fel och vad gör jag åt det?
Vet inte om den går att ställa på fm. Den har funkat förut i alla fall men sen tappade den stationer. Ja, bilen har antenn. Ser ut att sitta på plats.Inställd på FM?
Har bilen antenn? Isf finns den på plats
När du söker stationer, går den då typ mellan 87.5 och 108.0 eller nåt sånt (för FM-radio)? Står den i AM-läge så brukar de där siffrorna vara 500-1610 istället.Vet inte om den går att ställa på fm. Den har funkat förut i alla fall men sen tappade den stationer. Ja, bilen har antenn. Ser ut att sitta på plats.
Det första alternativet där ser bekant ut. Tror aldrig jag sett det andra alternativet.När du söker stationer, går den då typ mellan 87.5 och 108.0 eller nåt sånt (för FM-radio)? Står den i AM-läge så brukar de där siffrorna vara 500-1610 istället.
Hittade ingen knapp där.När vi köpte vår bil för en massa år sedan hade vi samma problem. Till slut hittade jag någon typ av "omkopplardosa" (eller vad det nu är - ev till mobil?) i facket under radion. Om man råkar komma åt den - den har en on/off-knapp - så försvinner alla stationerna. Men så fort man trycker på knappen på dosan (minns inte om den ska vara i av- eller påläge) så kommer alla radiokanalerna tillbaka.
Nej. Ser inget sådant. Och radion fungerade förut.En 4-siffrig kod att knappa in?
Ska kolla det i morgon.Gissar att något är kaputt/knas med antennen, det har det iaf varit för mig när radion slutat hitta kanalerna och det bara är brus. En gång hade den bara skruvat upp sig lite och en annan gång var den trasig och byttes.
Man ser inget på radion.Ta en bild på radion och lägg upp här så vi får se hur den ser ut. Det är ju omöjligt att hjälpa annars. Och sätt på den så man ser eventuella koder.
Men på multifunktionsdisplayen ser man radion.Ta en bild på radion och lägg upp här så vi får se hur den ser ut. Det är ju omöjligt att hjälpa annars. Och sätt på den så man ser eventuella koder.
Min förra bil, av samma årsmodell och en del likheter med denna bil, hade inga problem med att få in radiokanalerna. Och i denna bil har kanalerna funkat.Mm, äldre och sämre radiomottagare kan ha mottagningsproblem för de inte är tekniska nog att separera de olika kanalerna i FM-banden.
Det digitala nätet funkar än så länge bara i storstäderna.
Tänker om den funkar i stan? Men inte på landet
Att antennen förlorat kontakten med sitt jordplan är en vanlig orsak till det problemet.Min förra bil, av samma årsmodell och en del likheter med denna bil, hade inga problem med att få in radiokanalerna. Och i denna bil har kanalerna funkat.
Hur gör man det?Tryck över på FM1 och se vad som händer.
Vad gör man åt saken?Att antennen förlorat kontakten med sitt jordplan är en vanlig orsak till det problemet.
Bilens kaross används som jordplan.
Jag hade samma problem i min Peugeot 307.
Fixar kontakt igen. Är man händig kan man hitta avbrottet och eventuellt löda ihop/byta kabel/byta kontakt. Eller hitta en egen lösning för elektrisk kontakt.Hur gör man det?
Vad gör man åt saken?