"Billy Allen" bett.

Sv: "Billy Allen" bett.

oki... då får vi la hoppas att de går bra me billy allen bettet då!

Kan säga att våran tunggymnast till häst funkar alldeles utmärkt på Billy Allen bett, både med och utan skänklar.... :D

/Carina :eek:

Nu har jag ridit på Billy Allen bettet i 3 dagar. Hästen fungerar mycket bättre på det än med något annat bett. Ingen tunga över och hon försöker tugga på det någon enstaka gång bara. (Det tar ju ett tag att bryta gamla ´vanor också) Jag är mycket nöjd och senare när det blir dags för stångbett blir det en "Billy stång".

bigganl skrev:
Nu har jag ridit på Billy Allen bettet i 3 dagar. Hästen fungerar mycket bättre på det än med något annat bett. Ingen tunga över och hon försöker tugga på det någon enstaka gång bara. (Det tar ju ett tag att bryta gamla ´vanor också) Jag är mycket nöjd och senare när det blir dags för stångbett blir det en "Billy stång".

Så bra! Hade jag vetat att dets skulle fungera SÅÅÅ bra hade jag tagit mer betalt! ;) Lycka till fortsättningsvis!
Hälsn försäljaren

ja billy allen är jättebra

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan också varmt rekommendera dessa bett! Det är absolut de bästa betten jag kan hitta på marknaden=) Många hästar som inte gillat bett, accepterar billy allen direkt! Det är väl investerade pengar..

Vad jag dock inte förstår är varför det är så stor prisskillnad på snaffle-betten.. på milstawestern kostar de ca 350 och på tumbleweed kostar de 200

Kul att den här tråden lever än. Jag kan meddela att jag fortfarande rider på mitt Billy Allen. Har köpt ett stångbett också. Tandis tyckte inte jag skulle rida med några andra bett alls (inte växla) eftersom hon inte vill ha några andra i munnen.

Billy allen betten är helt suveräna!! Använder snaffle bettet på min 3åring. Men alla ni som använder snaffle bettet tänk på att de blir utmattade efter något år och kan gå av:eek: Vet flera som de gjort det för.. Så kolla att de inte blir glappiga, då är det dags att byta. Men tydligen är det bara snaffle som har denna tendensen, tygelns påverkan är ju annorlunda än om man rider på stången.

Vill bara lägga till en grej om betten o det är att när som blir slitna som kan tungan klämmas eftersom bettdelarna liksom glidit i sär lite.

Näe, det stämmer inte. Ett av mina Billy allen stångbett gick också av i mitten, mitt under en ridtur ute i skogen i full galopp. Dock har jag en välskolad häst så det var inga problem att sakta ner och rida hem utan... Det bettet hade jag iofs använt mycket i flera år, så det var nog inte konstigt att det blev utslitet efter ett tag! ;) Huvudsaken är att man kollar sin utrustning tror jag, och kollar efter tecken på att de är på väg att gå sönder!

*knapplån*

Har oxå funderingar på att köpa ett BAbett. Fick låna ett häromdagen och medryttaren och jag har ridit varsin gång. Pållan verkar nöjd -MEN hon fick avskavd päls vid hö kind, bara ena sidan, just där den spetsiga delen av "D":et är. Förstår ni vad jag menar???
Är strl 5", vilket egentligen är aningens för långt, ska ha 4,5" (11,7cm) Varför skav?? Mundelen är ju rätt storlek, det bettet vi använt förut var 5,5" och alltså alldeles för långt, därav byte till annat bett. Funderar i banorna vanligt tredelat med runda bettringar
Hon kanske helt enkelt är bred på utsidan av huvudet. SUCK! Inte kan jag lägga in bilder heller...

Någon med liknande erfarenheter eller har jag ett "missfoster"??

Mvh
Cinna

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben