Sv: billingeritten 2008
Det kommer ga jättebra för er!! De flesta brukar "muta in" ett litet omrade i viloomradet eller nära "pulsningen", med sina saker. Hinkar, foder, täcken, sadlar. Ett tält kan man ha om det regnar. Da behöver du inte ga ända till transporten. Men du far det, bara du visar hästen i rätt tid.
Du far betsla om fran bett till sidepull. Lycka till!
Ett par små frågor bara... får man byta betsling under banans gång? Om jag skulle få för mig att plocka bort bettet och rida med sidepull... är det ok?
Finns det någon speciell grej som är typisk nybörjarmiss och som jag behöver tänka på (förutom att rida för fort då, som jag redan förstått brukar vara en sån grej...) ?
Vi har inte någon som kan hinka åt oss heller... klarar man sig i målgång utan någon som håller reda på alla grejer och doningar? Får man gå till transporten med sina prylar utan att passera "GÅ" (dvs pulsning) om man håller sig inom de 20 minutrarna man har på sig?? (Gissar att svaret är nej på den frågan - ska hålla sig i någon fålla eller nåt va?).
Brukar man hålla sig till de indelade grupperna eller hur tänker man där?
Kommer vi att överleva vår första distansritt?
Det kommer ga jättebra för er!! De flesta brukar "muta in" ett litet omrade i viloomradet eller nära "pulsningen", med sina saker. Hinkar, foder, täcken, sadlar. Ett tält kan man ha om det regnar. Da behöver du inte ga ända till transporten. Men du far det, bara du visar hästen i rätt tid.
Du far betsla om fran bett till sidepull. Lycka till!