Billigt lasso?

F

fancyfree

Vart hittar jag det? Ska bara öva lite så har ingen lust att slänga ut en femhundring. Finns det billigare?

Sv: Billigt lasso?

Hur "bra" behöver ett lasso vara för att kastas på en kon då? :p

de ända som e väldigt viktigt när du köper ett laso e att de ska vara råhud i hondan och inte läder. för läder bränns/går sönder. o sen har du ju olika hård hetsgrad på lassona o sånt men de känner du ju vilket du helst vill ha men de viktigast e att de kan vara råhud

en på ridskolan har ett lasso från hööks, det har hållit för "måttligt" användande i nått år, vi har övat att kasta å fånga saker med den och det verkar hålla någorlunda iaf ;)

Tommy Arvidsson brukar ha lasson i alla möjliga priser, jag köpte ett av honom för 400 kronor (tror det var nåt sånt). Gå in på hans sida www.stalltj.se.

Okej råhud i hondan, det ska jag komma ihåg. Tack.

de ända som e väldigt viktigt när du köper ett laso e att de ska vara råhud i hondan och inte läder. för läder bränns/går sönder. o sen har du ju olika hård hetsgrad på lassona o sånt men de känner du ju vilket du helst vill ha men de viktigast e att de kan vara råhud
Hoppas att du menar att "burnern" ska vara av råhud o inte läder.
Många har också ha en flätad råhudshonda på ett replasso, fast dom kostar en hel del om du hade tänkt dej lågbudget.

Det är slitageskyddet i hondan.
Börjes lasson håller den kvalite du betalar för, men ska du bara ha den hängande på sadeln så duger den. Om du ska kasta på kor så måste du nog också skaffa dej en break-away honda annars blir det nog lite svettigt och en spännande upplevelse i sadeln!

Senast ändrad av en moderator:

Kasta på kor kommer jag aldrig göra, möjligtvis en dummy ;)
Men det tar nog långt tid innan jag tar med mig lassot upp i sadeln, måste öva massor först..
Vad är break-away honda? Som sagt jag är helt ny på den här delen av w-ridningen :p

Hoppas att du menar att "burnern" ska vara av råhud o inte läder.
Många har också ha en flätad råhudshonda på ett replasso, fast dom kostar en hel del om du hade tänkt dej lågbudget.

okej ja visste inte att de hette burnern hehe men då har ja lärt mej någe nytt tack så mkt:)

Kasta på kor kommer jag aldrig göra, möjligtvis en dummy ;)
Men det tar nog långt tid innan jag tar med mig lassot upp i sadeln, måste öva massor först..
Vad är break-away honda? Som sagt jag är helt ny på den här delen av w-ridningen :p
en break-away honda är en plasthonda som är öppen så att den släpper öglan vid belastning. Det gör att du inte behöver åka kana med häst o allt efter en kossa som får frispel, :devil:"when hell breaks loose" :devil:som dom säger.

Du kan ju redan börja träna hästen att tåla repet så att du kan svinga loopen utan att han blinkar när det blir dags

Senast ändrad av en moderator:

och så har den självgode briljeraren talat.....

Ok då är jag med. Använder man sånna när man kastar på dummys också?

Jag köpte en "billig" Lasso på Hööks...fullt medveten om att jag måste ha en bättre...om jag fortsätter med såna grenar...

Utan någon större erfarenhet av "bättre", så har denna funkat bra...
Hästen vänjer sig och jag träffar tom målen:rofl: iaf 1/10:rofl:
Övning ger färdighet och vem vet, det kanske blir en "pice of cake", när/om jag köper en bättre...då kanske man tom träffar 5/10;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 415
Senast: MalanMjöl
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 080
Senast: Amha
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 547
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar