Billigmetoden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Berätta!
Vad vet ni om den?
Hur fungerar den?
Vad går den ut på?
Har ni "gått efter den"?
Erfarenheter?

Sv: Billigmetoden!

Klistrar in från internet:

"Billingsmetoden är en av flera naturliga metoder för födelsekontroll som går ut på att hitta de dagar i menstruationscykeln som kvinnan inte kan befruktas. I Billingsmetoden görs detta genom att studera det sekret som bildas i livmoderhalskanalen. Metoden är användbar som preventivmetod eller omvänt, när man vill skaffa barn. Metoden bör inte blandas ihop med "säkra perioder", ett mindre precist sätt att hitta de säkra dagarna."

Sv: Billigmetoden!

Nej, jag skulle inte använda den i preventivt syfte...fungerar nog sådär bra :crazy: :cool:
Men många använder ju den att gå efter, för att ta reda på när de är som mest fruktsamma.

Så jag undrar alltså, om det är ngn här som använt sig av denna metod, då de har försökt bli med barn...?? :)
Eller om ngn bara vet ngt mer om den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 523
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 505
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 495
Senast: Derivata
·
Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Målbilder för trubbnosar.