Billigaste analys??

Taz

Trådstartare
Vilket företag är billigast att skicka in sin analys för ensilage???
Kostnad isåfall??

:bump:
 
Sv: Billigaste analys??

Har du hittat nåt billigare nånstans då? Själv har jag ringt runt till hur många analysföretag som helst och inte hittat nåt som är billigare än Hjortens...
 
Sv: Billigaste analys??

Tack för ditt svar :bow:

Fler som har prisuppgift?? kul att jämnföra
 
Sv: Billigaste analys??

Nej jag vet inget billigare ställe... Har aldrig analyserat mitt hö förut, tycker det där var hutlösa pengar! :crazy:
 
Sv: Billigaste analys??

Tja, slår du ut analyspengarna på hur mycket hö du köper så blir ju kostnaden minimal..men det förutsätter ju att du inte köper småduttar här och där. Men tex köp 3 ton och analysera för 600:-...då blir det ju inge dyrt...samt att du oftast slipper köpa kraftfoder på chans...sånt kostar ju oxå.
 
Sv: Billigaste analys??

jag tycker lätt att det är värt dom pengarna att anaysera sitt grovfoder, eftersom att det är så varierande värden så kan det ta ett bra tag innan man ser att ens grovfoder inte var så bra som man trodde..

ex
jag tränade en islandshäst i 2 månader, i början av den perioden fick dom nytt grovfoder, visserligen analyserat men inga foderstater uträknade, på ett normalhö hade hästen mått prima, dock var detta inte normalhöet utan ett hö med 7,2 mj och 1,6 i kvoten! efter 2 mån slutade jag rida hästen och 1 månad senare hade hästen tappat ALLA sina rygg, bog och rumpmuskler pga proteinbrist.. gissa vems fel det var enligt ägarna.. mitt såklart *suck*

men saken är den att om de hade fixat en ordentlig foderstat hade hästen sluppit sitt muskelbortfall.. den här hndelsen kan jämföras med om man TROR att man har bra värden men inte har det.. om du nu inte ananlyserar och får hem ett nytt lass hö.. efter 3 månader har din häst tappat massor av muskler.. är det då läge att börja fodra på med mer proteiner just då? vad har du då inte missat i träningen genom att hästen varit dålig? är det inte värt 500-600 kr att hästen hålls jämn i musklerna?
 
Sv: Billigaste analys??

Via vårt lokala mjölkmejeris labb fick vi billigt analyserat med avseende på energi och protein. Kring 100kr kostade det. Perfekt när vi hade ett mindre parti hö bara! Annars vill vi gärna ha med mineralanalys också och då har vi använt Hjortens som varit det billigaste jag hittills hittat för "komplett" analys.
 
Sv: Billigaste analys??

tack för era svar :bow:
Hjortens verkar billigast att skicka till :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: Plantan
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: lundsbo
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 829
Senast: mars
·
Fordon Jag försöker sälja min gamla bil men får inte bud på den som jag kan acceptera. Så jag överväger att skrota den. Den är körbar till...
Svar
15
· Visningar
1 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp