Billiga golv

linzan

Trådstartare
Är det någon som har lagt in sådant golv som ligger under 100 kr per kvadrat? Är det bara skit som många säger eller kan det duga till en annan som bor själv utan hundar och ungar som sliter på det.

Senast ändrad:
Sv: Billiga golv

Vi la det i vårt kök för 4 år sedan - och vi har hund och ungar och det har stått pall. I en hall där hunden ligger våt ibland har det dock blivit lite nött i skarvarna.

vad har du för krav?

de är sämre kvalité i form av slitstyrka, passform även större tåleransramar än för dyrare golv.

jag skulle inte lägga något sådant "skitgolv" utav princip.. hur stora ytor ska du egentligen lägga golv på? är det inga större ytor så blir det inte så många kronors prisskillnad mellan 100 och 200, där skillnaden är enorm.

jag förutsätter att vi talar om laminat... och det skulle jag inte lägga om du har oisolerad betongsula då det är väldigt kallt.. isf skulle jag offra ytterligare kronor på parkettgolv som är både varmare och inte lika stumt..

sedermera tycker jag du ska ta i beaktning hur länge räknar du med att ha golvet? ett parkettgolv kan du slipa både 3 och 4 fyra gånger.
slipningen kostar inte många kronor, däremot en del jobb.. om man klarar av det själv.

att lägga nytt laminat 2gånger blir definitivt dyrare än att slipa 4 gånger..

således, är tanken att du inte skall flytta så är det klart värt att lägga lite pengar.

Vi hade sådant i hallen när vi flyttade in. Skarvarna syntes jättemycket och eftersom de stod upp lite så blev det slitet i skarvarna där vi gick mycket. Likadant i köket. Det golvet var dock något bättre, men det syntes ändå på skarvar att det var ett billigt golv.

Till lilla sovrummet körde vi Tarkett och till och med mattläggaren som var här och kikade runt (på andra golv vi ville lägga om) sa att det var riktigt snyggt med osynliga skarvar osv. Lite dyrare golv har oftast bättre kulörer och imitationer också!

Vi har ett "billigast-möjliga" från Bygg Max i ett av barnens rum, det är lika fint som när det lades in för 7 år sen.
Jag tror dock att det kan skilja väldigt mycket från bra till direkt uselt på billiga golv.

Jag har lagt in laminatgolv i kök och hall. Valde ett som skulle vara slittåligt, kostade 99kr på coop bygg och såhär ett år senare kan jag konstatera att det verkligen är slittåligt. Har t.ex tappat knivar med spetsen ner i golvet, inte ett märke blev det. Tyngre saker är tappade i hallen, inga gropar. Tappade en liter mjölk en gång också, trodde det skulle vara kört med golvet efter all fukt och skurning, men det höll för det också. Så visst går det att hitta bra billigt! Man får leta ett tag bara. Ett tips är ju att slå och skrapa på visningsexen i affären... :angel:

KL
Jag vill helst komma billigt undan eftersom jag bara ska hyra det och eftersom det är så fruktansvärt mkt att göra så pengarna springer iväg. Är min styvfar som äger det och jag känner att jag vill betala det själv eftersom jag får bo där för vad det kostar att driva runt det varje månad.
Får kika runt lite, hade behövt byta i två sovrum och hallen iaf, suck.
Det är inte så att man kan vänta heller för det är heltäckningsmattor och det luktar gammalt.

Villasukka: Haha ja det hade nog varit uppskattat, skrattar. Men kanske ingen dum idé ändå :D

äger jag inte fastigheten skulle jag inte stoppa in mer än absolut minimum i den..

Nej det är ju precis det jag säger ;) därför jag letar efter ett bra budgetalternativ

jag skulle jaga något på utförsäljning iaf, något som är nedsatt.. bauhaus, k-rauta osv brukar ha partier.. då får man lite mer för pengarna iaf..

50kr/m^2 golven är under all kritik, det är helt enkelt inte värt besväret att lägga det.

Vi köpte golv på IKEA till sovrummet. Det är faktiskt jättefint och har hållit sig mycket bra. Då är vi slarviga människor som gärna går in med skorna etc. Till råga på allting har vi hundar som hoppar upp och ner ur sängen.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 268
Senast: Mabuse
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Cavallo
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka