Billig lucern?

Cherarriduracell

Trådstartare
Vilka märken ska man leta efter om man vill ha en lucernvariant med mest smrp för pengarna? Pelletterat då hästen tröttnar på strå. Tycker det är svårt att hitta prisuppgifter om man googlar och det blir ju ett heltidsjobb att ringa runt till varje företags återförsäljare för att försöka få en prisuppgift...
 
Eller ja, det behöver inte vara just lucern, vilket gräsbaserat proteinfoder som helst som fungerar som grovfoder i hästmagen är av intresse.
 
Jag använder vitafor lusern. De sänkte den garanterade proteinhalten för något år sedan, då de insåg att de inte kunde hålla löftet. Men jag skulle gissa att merparten av lusernen ändå innehåller samma höga proteinhalt som innan. (fast det spelar ingen större roll för mig)

Det man måste vara medveten om är att prissättningen kan variera mellan olika återförsäljare även om produkten är densamma. Så det är nog ganska omöjligt att få en klar prisbild.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 611
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 107
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 790
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 841
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp