Billig bredbrösta?

Tigertofflan

Trådstartare
Snart dags för pulkaåkning igen :D Är på jakt efter en bredbrösta så att hästen kan dra i den istället för i själva däckeln som nu (har honom i en travsele), men vill inte lägga jättemycket pengar på en :crazy: Finns det några budgetbröstor som håller för påfrestningen men som kanske kostar under 500-lappen? Känns dumt att lägga massor på en brösta när den blir använd ett par veckor om året bara..

Eller är det kanske dumt att låta hästen dra i bröstan?

Sv: Billig bredbrösta?

Det var så länge sedan man tolkade och åkte pulka. Men då hade man ju bara hoppbrösta. Beror ju på vad det är för underlag med.

Fick hem en katalog från ett företag jag inte kommer ihåg namnet på men de hade bland annat en bredbrösta att fästa på den vanliga (som ett underlägg fast i läder) för en billig peng. Borde det inte funka att lägga en vanlig pad som man har under däckeln under bröstan? Det blir ju inte så stor påfrestning så jag tror det borde räcka om du vill ha en bredare brösta.

Och ja, jag tror det är en bra idé att dra i bröstan istället för däckeln. Även om det inte blir så tungt är det ändå en skillnad mot sulkyn.

MVH Kajsa

varför inte köpa en tolksele?
finns en billig på höös som jag har köpt för att testa..

Det var ju visserligen en bra idé, men då kommer nästa problem: Jag har ingen vanlig brösta heller.
Nu har han en vanlig förbygel, en sådan smal i nylon nivet..

Finns ju tolkselar...:idea:

Har kört mina m tolksele och träkälke i alla år och dom har inte haft några problem m det. Isf hade dom inte stått vid hagöppningen och bråkat om vem som skulle få dra...:D

En bred kortbrösta har Bole för 340 kr...
Annars duger väl en tolksele fast den "bröstan" är ju ganska smal och att dra med den är säkert inte så bekvämt :crazy:
Men det är sällan nån häst visar missnöje...

Hehe det vet man väl inte förän man provat? :D
Jag har köpt HMC bakselarna och på shettisen så passar bakselen bakofram oxå, altså som brösta :D
Och om de ska hålla att bromsa med så håller de väl för att dra lättare vagnar och att tolka med? :angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Vi är tre par som en gång om året åker iväg över Kristi himmelsfärs, 2-3 nätter. Vi par turas om att att överraska de andra med själva...
2
Svar
23
· Visningar
2 209
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 501
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII