Biljetter i Stockholm

tanten

Trådstartare
Rensade plånboken och slängde en SL-remsa.

Numera sker ju biljettköp på annat sätt. Men hur?

Jag kommer att behöva åka tunnelbana nästa onsdag. Hur betalar jag?

/tanten - som inte åkt med SL på ett tag...

Sv: Biljetter i Stockholm

Hur mycket ska du åka? Du kan antingen köpa enstaka resor i förväg (engångskort), i automat, sms-biljett eller köpa ett plastkort som du laddar med pengar.

Ska man köpa sms-biljett måste man först registrera sitt nummer på smsreg.me för att kunna göra det.

Du anar inte hur många som inte har den blekaste om att man måste registrera sig först ;)

Om du inte har slängt ut soppåsen än så kan man fram till den sista december få tillbaka pengar för helt eller delvis ostämplade remsor! :)

Oj, jävlar, har de tagit bort remsorna? :( Jag som alltid tyckt att de var så himla praktiska. Ska till Stockholm över helgen, någon som vet vad som blir bäst om man är två personer som ska åka runt lite under två dygn?

SL har faktiskt en ganska bra hemsida ;)

Det finns dygnskort och lika olika varianter på reskassor osv.

Hur mycket ska du åka? Du kan antingen köpa enstaka resor i förväg (engångskort), i automat, sms-biljett eller köpa ett plastkort som du laddar med pengar.

Till en plats och tillbaka.
sammanträde, bara två resor alltså.

Så då blir det engångskort då. Pressbyrån?

Sant, sorry! Latmasken i mig slog till. Har tagit mig i kragen och kikat lite. En fråga kvarstår dock, kan man resa flera på ett korts reskassa? Dvs, köpa två "reskassebiljetter" på samma kort?

Jag tror det.
Det går iaf att göra tom i Uppsala och Sthlm har haft sitt system längre, så det borde gå.

Ja det kan man men man måste gå i bemannad spärr och säga till att det ska stämplas för två personer.

Om du inte har slängt ut soppåsen än så kan man fram till den sista december få tillbaka pengar för helt eller delvis ostämplade remsor! :)

I love it... tanten irrar runt i Stockholms t-bana med en kaffesumpstinkande, smörkladdig, hopknycklad remsa i näven och säger "Jag är från landet":D

I love it... tanten irrar runt i Stockholms t-bana med en kaffesumpstinkande, smörkladdig, hopknycklad remsa i näven och säger "Jag är från landet":D

*asg*

Nä vet du. Fullt så senil är jag inte än. Jag har jobbat i huvudstaden i flera år med dagliga resor i tunnelbanan. Lite minns jag fortfarande.

Fast jag medger att bilden känns kul :D :D :D

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 753
Senast: sjoberga
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 543
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Tog tag i att rensa ur ett köksskåp där en hel hylla är fylld med sparade gamla betalda räkningar, tråkiga/ev känsliga papper från ett...
Svar
11
· Visningar
1 990
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama