Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

kvandi

Trådstartare
Har sökt lite nu o hittar ingen gammal tråd. Men vad tror ni om att visa bilder på när ni rider era hästar med repgrimma eller halsring!?

Här är en av mina pållar som nu under sensommaren fått börja leka med halsringen på...
frigalopp.jpg


frigalopp3.jpg


friflyttaromp.jpg


wpid-dsc_4566.jpg


Gammelman
anditrav.jpg


andigalopp.jpg


lostravabom.jpg

(Grimma på men inga tyglar)

losslalom2.jpg


O en jättegammal bild på gammelman ute i skogarna...
friskritt.jpg


Hoppas det är fler än mig som tycker det är en kul omväxling att träna med halsring eller repgrimma! Vore roligt att se fler bilder o inspireras att träna vidare!
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Härligt att se! :)

Det är så roligt att rida hästarna i halsrem eller grimma, tyvärr så har jag bara bilder/film när jag rider i lädergrimma.
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Rider nästan enbart i repgrimma nu för tiden. Lite bilder på våra hästar.


Alexandras+iPhone+029.JPG



bild.JPG



20120815_172400.jpg
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

KL

Lite nostalgibilder, fång, bronkit och boende 10 mil från stallet har gjort att jag inte rider så mycket längre :(

523164_3629284526445_170105297_n.jpg

475378_3629286286489_548286321_o.jpg
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Vilken härlig tråd o goa bilder =)

Jag har inte ridit utan träns med min ståtliga springare på länge eftersom han vart skadad från och till i snart 2,5 år men jag hoppas jag kan börja snart igen!

Så ni får stå ut med lite gamla bilder på oss =)

1springer.jpg

1hoppar.jpg

1springar.jpg

grr4.jpg

grr7.jpg

grr2.jpg

grr5.jpg
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

De agerar ratt när inte sitsen funkar som styrning och stopp;) Numera kör jag med spön istället, inte lika otympligt :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Jag fäller ner pinnen på tex höger sida om jag vill han ska svänga vänster, svänger han inte då petar jag på han med pinnen på halsen eller bogen, vill jag att han ska stanna fäller jag ner båda pinnarna =) Man ser på ena skrittbilden att jag svänger till höger =)
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Tack! :D

Ny från idag!
Passade på att fota när hösten visade sig från sin bästa sida :love:

530261_10151170257657451_440839809_n.jpg
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Jag fäller ner pinnen på tex höger sida om jag vill han ska svänga vänster, svänger han inte då petar jag på han med pinnen på halsen eller bogen, vill jag att han ska stanna fäller jag ner båda pinnarna =) Man ser på ena skrittbilden att jag svänger till höger =)

Ja om du tycker det funkar så är väl alla sätt bra osv... ´Men vore inte tyglar smidigare då om det behövs pinnar för att rida utan??:confused:

När jag (eller dottern snarare var väl mest engagerad) lärde min förra häst att ridas utan nåt lärde vi in signalerna tydligt med halsringen först, och så rösten som förstärker det - ska ju räcka kan jag tycka om man nu ska rida utan nåt o glassa runt :) Varför skaffa otympligare redskap liksom? vad är då vitsen?

Men som sagt, om du är nöjd så är det ju ett bra sätt för dej.:)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Jag började med spön för att lära in hjälperna, nu räcker det om jag trycker med fingrarna på bogarna för att hon ska svänga!
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Jag rider bara med repgrimma (följer Parellis program), så det är "vardag" för mig :laugh:

29803_1337458764.jpg

32271_1343375052.jpg

62040_1344697490.jpg
 
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

äsch, får inte upp bilden.... provar senare

Ni ser så fina ut alla! Och hästarna ser så glada och nöjda ut!
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd - Träna med Halsring/repgrimma!

Här är vi. Utan tyglar vågar jag dock bara hålla till på ridbanan p.g.a. herrns nerver.

295154_10151265593814569_128653103_n.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 024
Senast: Nirvana
·
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 716
Senast: holymary
·
Ridning Alltså. Världens fulaste rubrik, men det är så det är. Jag red fler år som barn, slutade sedan, återupptog efter några år, och har nu...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp