Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Jag tror inte ens att hon är 80 cm lang, men hon har ganska langa ben sa det gör säkert att hon ser längre ut. Tur att hon verkar ha fatt ärva sin pappas langa ben och inte mina i modell tax :). Men jag maste mäta henne ngn dag och se hur lang hon är, nästan 11 kg nu iaf.

Jag har insett att vi nog kan ha samma overall som förra aret, den är i 74 och ganska stor. Men fleecejackan i 68 som jag tog med när vi var pa utflykt i helgen var i minsta laget.

Oj! Skillnad på flickor och pojkar. :)
Här hemma får vi plocka bort allt i strl 80 och även 86: orna börjar bli trånga... Men så var Lillklimpen 84 lång och vägde in på 12,8 oxå nu vid 1½årskollen... :)

Åh mitt problem, vilken strl ska man köpa på overallen liksom ?

80 eller 86
Ella har allt från 74-80 på kläder, men klänningarna jag köper nu har 86 ( långa ). Däremot har hon växt otroligt på längden under sommaren ( är inte över 80 än ) och jag är orolig att hon inte ska kunna ha overallen hela säsongen om jag köper 80.

Hon har strl 80 på Didrikson regnställ och plaggen är stora fortfarande ..

Klurigt, hur gör ni andra?

Jag köpte 86 till min ettåring:) Tog med henne och provade, vill att den ska räcka hela vintern, men inte för stor så den blir kall.

*kl*
De senaste på Oscar, 4 månader och nästan 2 veckor.
31643455.jpg

31621510.jpg

kl

Tack för alla snälla kommentarer!
Här kommer en till liten gosepluttbild

Turbofling: Kul med bilder på Emilia, hon ser ut att vara en riktigt härlig liten tjej!

Armani: Ja, de växer fort de små liven! Innan jag kom hem med Maja tyckte jag att grannpojken här (4,5 månad) var jätteliten, men nu känns han hur stor som helst!

//Julia

oj oj:love:
komiskt det därmed bilder på små sötnosar. Jag menar 2 barn räcker här och spädis tiden varinte min favorit tid och ändå blir man sugen när mam ser sånna bilder. :rofl:

Lovis var 79 på 1½ års kollen igår.
Men det där med kläder är skumt, regnkläder i 80 är tokstort här med.
Men den overall hon har nu (löstagbart foder) är inte sååå mycket mer förstor heller än 80 regställen. :crazy:
Så tja jag tror nog att 86 overallen blir bra här ändå.
Fast jag måste testa den jag köpte på rean i våras.
Ska göra det när hon vaknat och ta bild. :laugh:

Åh mitt problem, vilken strl ska man köpa på overallen liksom ?

Ja, prova är nog det som gäller. Jag har för mig jag har läst någonstans att man ska kunna ta tag med näven mellan benen på overallen (när barnet har den på sig). Om man får en näve overall i handen sak den vara lagom. Hoppas ni fattade min konstiga förklaring ;)

Haha jag fattade for precis sa gjorde jag igar nar Sam provade forra arets overall - som passade!

Battre for stort an for litet. Sam hade 74 forsta vintern och jag hoppas Isi kan ha den ocksa, men han ar nog lite langre an vad Sam var. Sam har nu 92 i vanliga klader och stl 100 i Didrikson overall.

Smidigt när de kan ärva av varann! Oj, och jag som hoppades att William skulle kunna ha overallen hans äldre kusin hade förra vintern - en Didrikson i stl 100. Det kanske är dags att prova... Han är ju betydligt större än Sam.

kl

lykke-1.jpg

Lykke, numera 1 år :D morgonmyser i stallet!
(Notera gärna de orangea balsnörena som jag lagat vagnen med :d)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 279
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar